Toon posts:

Gamer sterft na 10 uur diablo 2

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
http://www.gamers.nl/nieuws/13314
Regelmatig zijn er op internet verhalen te lezen over een ongelukkige Gamer die het tijdige voor het eeuwige verwisseld. Nu ook een die-hard Diablo II fan.

Na 10 uur achter elkaar spelen is de 17 jarige Lei Pui Sang uit Hong Kong overleden aan een hartaanval. Volgens artsen is de jongen overleden aan overmatige stress en oververmoeidheid, wat niet gek is. Volgens collega's speelde de jongen het spel al weken achter elkaar, waarbij hij ook doorspeelde in lunchpauzes. Gemiddeld sliep Lei Pui dan ook 2 uur per dag, aldus zijn vriendin. De moeder van de jongen had er echter geen idee van zijn hobbie, ze zei dan ook "I still don't know what caused his death right now."

Lei Pui Sang, 17, was found unconscious slumped over his console in the 24-hour internet gaming bar where he worked.

After working there for eight hours instead of going home he would begin playing the online team fighting game Diablo II for the next ten hours until he was due back on work.

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:33
Mja, je bent ook echt een behoorlijke idioot als je maar 2 uur per dag slaapt voor een lange tijd, alleen maar door een computer spel |:(

En dan heeft ie nog een vriendin ook :X

There is no magic.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:59
damn, lullig voor em

maar toch, eigen schuld lijkt mij
als je door gamen zowat geen sociaal leven meer hebt, ben je imo toch wel 'triest' bezig

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-10 13:18
Die is stom |:(

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

• Crash
Op donderdag 30 mei 2002 20:12 schreef The Will het volgende:
Mja, je bent ook echt een behoorlijke idioot als je maar 2 uur per dag slaapt voor een lange tijd, alleen maar door een computer spel |:(

En dan heeft ie nog een vriendin ook :X
zie je nu wel, The Will
jij mag ook wel es ooit als 1e posten, zoals belooft :+

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Mjah.... dat wordt Blizzard aanklagen :Y) ;)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:33
Krijgen we binnenkort natuurlijk weer allemaal mensen die gaan janken "Spelletjes zijn slecht voor de jeugd" enzo. Hoe kun je echt zo gestoord zijn dat je maar 2 uur slaapt en verder D2 speelt?! Zo leuk is het na een tijdje ook niet meer hoor :?
Op donderdag 30 mei 2002 20:14 schreef Crash-Override het volgende:

[..]

zie je nu wel, The Will
jij mag ook wel es ooit als 1e posten, zoals belooft :+
Woei :+

Alleen nu bevatte m'n post geen wijze les :P

There is no magic.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 30 mei 2002 20:14 schreef Marv het volgende:
Mjah.... dat wordt Blizzard aanklagen :Y) ;)
maar warcraft 3 dan :'(
;)

• Hahn
  • Laatst online: 03-11 21:56
Ik ben al doodmoe als ik 8 uur per dag slaap, laat staan maar 2 uur :{

The devil is in the details.

Verwijderd

eeuh ik slaap ook maar 'meestal' 5u op een dag, ben ik nu ook gek ? >:)

jammer, maar hoe laten ze die gast op zijn werk blijven om diablo te spelen :? Die baas is gek ofzo :(

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Op donderdag 30 mei 2002 20:14 schreef The Will het volgende:
Krijgen we binnenkort natuurlijk weer allemaal mensen die gaan janken "Spelletjes zijn slecht voor de jeugd" enzo. Hoe kun je echt zo gestoord zijn dat je maar 2 uur slaapt en verder D2 speelt?! Zo leuk is het na een tijdje ook niet meer hoor :?
Nooit Diablo 2 gespeeld zeker... dat kun je echt dagen achter elkaar spelen.

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:47
Volgens mij staat er iets in over gezondheids problemen die bij het gamen opkomen....

Wel zielig eigenlijk....

Volgens mij gaan sommige mensen errug op in hun spel :P.

|>

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Die gast heeft het begrip "die-hard" iets te letterlijk genomen :+

• Crash
Op donderdag 30 mei 2002 20:17 schreef DroogKloot het volgende:
jij doet je nickname wel eer aan ;) :P

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 30 mei 2002 20:17 schreef DroogKloot het volgende:
wat heb jij een passende naam :+

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wel een leuke opmerking @ irc ;)

[19:52] <Straat> hij zat er zo in dat hij dacht te gaan respawnen :P

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 16:08

White Dust

PlaneScape: Torment

Naja... sh!t hapens :) (en ik dacht dat ik ooit een gamefreak was :+)

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-11 15:07

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

De vorige keer was het een Counter-Striker.. was ook een Chinees d8 ik :P Zijn die gasten nou gewoon veel die-harder dan ons, of zitten ze gewoon verkeerd? (RSI is ook gevaarlijk :))

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Dat is dan letterlijk een die-hard gamer.. :P

Nee sorry, eigenlijk mag ik hier niet mee spotten.. 't is best triest.. maarja, 't is sowieso niet gezond om zo lang achter elkaar te gamen, dat weet vrijwel iedereen..

#

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-10 09:31
Nou dit is toch wel zo'n grote uitzondering.
Die gast zal wel moddervet geweest zijn, en allemaal lichamelijke klachten ofzo :?
Want ik ben nog nooit van 10uur dood gegaan :z

• Crash
Op donderdag 30 mei 2002 20:32 schreef M@NIC het volgende:
Die gast zal wel moddervet geweest zijn, en allemaal lichamelijke klachten ofzo :?
doe dat eens week in, week uit,
gecombineerd met 2uur slapen per dag, en waarschijnlijk ook nog es slecht eten ;)

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 16:08

White Dust

PlaneScape: Torment

Op donderdag 30 mei 2002 20:32 schreef M@NIC het volgende:
Maar hij had een VRIENDIN!!!!

Verwijderd

Beetje vreemd dat er "regelmatig" in het berichtje staat, volgens mij is dit nog maar 2 keer eerder voorgekomen beide in 1 van die aziatishe landen. Vind ik toch een beetje voorbarig om dit regelmatig te noemen.

• M@NIC
Op donderdag 30 mei 2002 20:34 schreef White Dust het volgende:

[..]

Maar hij had een VRIENDIN!!!!
Hm dan was ie dus ook nog ziek in z'n hoofd.
Je gaat toch liever ouwehoeren (>:)) met je vriendin dan met Diablo 2 :? :D

• Evilernie933
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:12
die vriendin speelde natuurlijk ook diablo2 :D

tampert, kriminalpolizei

• M@NIC
Op donderdag 30 mei 2002 20:48 schreef Evilernie het volgende:
Nou dan had ie groot gelijk! :P

• McFlipp
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Hmmmz laat m'n moeder dit maar niet lezen dan mag ik straks geen 10uur per dag diablo meer spelen >:)

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Verwijderd

wie wil er dan nog diabloen vanavond?
ff wat mephis runnen op hell >:)

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Het was jaxe met zijn vriendin :P

:X

Verwijderd

damn, je moet egt sick zijn om zo in een spel op te gaan. ik ben sowieso al niet zo'n gamer laat staan dat ik voor een spel maar twee uur per nacht zou slapen.
SICK! |:(

Verwijderd

Topicstarter
dit bweijst wel dat diablo een geniaal spel is

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-07 19:27
Op donderdag 30 mei 2002 21:23 schreef OrkBozz het volgende:
dit bweijst wel dat diablo een geniaal spel is
Ok, alleen weten sommige mensen blijkbaar niet wanneer ze ermee moeten ophouden.

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02 17:53
http://newpaper.asia1.com.sg/news/npwo431.html

daar stat het hele verhaal. Het komt wel vaker voor jammer genoeg. Maar Diablo vind ik "vreemd" omdat het na mijn mening minder inspannend is als FPS of whatevah. Maarja geen enkel spel is gezond 10 uur lang zelfs pong niet (misschien VOORAL pong niet :P) Het blijft natuurlijk heel lullig

Verwijderd

HAHAHAHAHA LOOOOSAH!!

Verwijderd

en dan komt de overheid aan: geweldadige spellen, dat is het... ze moeten afgeschaft worden... ;(

• Marruk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09-2023
darwin award toereiken?

TMAXTINT

Verwijderd

Nou vroeger speelde ik ook van 8u 's avonds vrijdag tot 6u 's nachts Diablo II , maar nu ben ik het echt KOTSbeu . En ja , de morgend derna ben je echt nog om 13.00 een totaal wrak , en tis vrij intensief hoor ook al is het maar Hack and Slash ..

Verwijderd

Hij is gewoon overleden doordat hij niet genoeg slaap genomen had. En hij kreeg geen hartaanval door dat spelletje. Te weinig slaap kan dodelijk zijn en hier is het "dode" bewijs.

Verwijderd

Maar wat ik ook niet snap, hoe hij het volhield.

Als ik een weekje weingi slaap, dan ben ik na een tijdje echt kapot. Dat lijkt me ook vrij menselijk, dus zou hij dan geen pure caffeine in z'n adertjes hebben gespoten?

Zo ja, dan lijkt me dat een mede doodsoorzaak want van overmatig gebruik van oppepmiddeltjes wordt je lichaam niet zo blij

Verwijderd

Game over.

• W1LL3M
  • Laatst online: 03-11 22:09

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Op donderdag 30 mei 2002 20:48 schreef Evilernie het volgende:
dan heeft zij gewonnen.

• Plantje
  • Laatst online: 30-12-2020

Plantje

groei ;)

nou ik kan me wel voorstellen als je lvl 99 superchar doodgaat op hardcore, dat je wel ff "schrikt". (lees als je maanden bezig ben geweest en opeens alles kwijt bent) Maarja doodgaan eraan irl :P .

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:13
Op vrijdag 31 mei 2002 01:26 schreef G3R10 het volgende:
Game over.
Gamer over :o
Ik sta er niet van te kijken overigens, je bent redelijk dom bezig als je 10 uur achter mekaar gaat gamen. 2 uur slaap per dag, dat houdt echt niemand vol.

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:37
Op donderdag 30 mei 2002 20:14 schreef The Will het volgende:

[..]

Woei :+

Alleen nu bevatte m'n post geen wijze les :P
mwah, we begrijpen de boodschap wel hoor:
Speel geen games 10 uur achter elkaar, vooral geen hack&slash games ;)
Voor planescape torment mogen we vast wel een uitzondering maken ;)

Verwijderd

Ik ben zelf niet zo'n fan van diablo 2, ik mag het spel niet echt. Maar mijn buurjongen speelt het ook veel. Het is dat hij naar school moet iedere dag anders zou hij niets anders doen.

• bskibinski
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 21:51

bskibinski

Frontend Developer

Inderdaad wel erg dom, al had ik ook een periode dat ik wachtte totdat mijn ouders sliepen en dan ging ik lekker puteren. >:)
Dat houd je wel vol en je went er eigenlijk wel aan. Maar uiteindelijk stopte ik er toch mee. :)

BTW niemand weet hoe die vriendin eruit zag... misschien kon ze nix beters... :+

Accessibility first

• udenjpg
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

--- Quote ipv edit ----

Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.

• udenjpg
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

Dadelijk krijgen we ook van die mooie zwart-witte labels op spellen.
"Niet Gamers leven langer".
"Gamen verslecht je sociale contacten"
en natuurlijk:
"Gamen is verslavend"

Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.

Verwijderd

Op vrijdag 31 mei 2002 17:24 schreef udenjpg het volgende:
Dadelijk krijgen we ook van die mooie zwart-witte labels op spellen.
"Niet Gamers leven langer".
"Gamen verslecht je sociale contacten"
en natuurlijk:
"Gamen is verslavend"
yep, en dan moeten we ook hoesjes voor onze game-dozen gaan kopen...

Verwijderd

2 uur slaap is idd wel erg weinig. Ik heb zelf ook een jaar of 2 lang 3-5 uur per nacht geslapen. Op een gegeven moment wen je er aan.

Vraag me alleen af of je ook echt doodgaat aan te weinig slaap, of dat ie misschien een of andere aanval heeft gehad ofzo?

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Damn en dat ook nog bij zo'n bok spel als Diablo II :r

\_Specs_/

Verwijderd

Ik zou na 5 uren dat spel al liggen te maffen :P
5 uren achterelkaar is mij te eentonig :)

Verwijderd

Dat spel heeft er geen fuck mee te maken, die gast zou gewoon wat meer moeten gaan slapen , maar nu haalt ie de schade in en slaapt ie voor eeuwig

• Glitch
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Wat een idioot zeg. Gebeurt dat met die kinderen die altijd als laatste worden gekozen bij gym ofzo? :X

Na een halve dag achter de pc voel ik me toch echt moe en slaperig. Hoe leuk een spel ook is, dan gaat ie UIT.

• /TheDuke\
  • Registratie: December 1999
  • Niet online
Een triest vervolg

http://www.gamers.nl/nieuws/13331
Het begint een echte hype te worden, computergames de schuld geven van een vroege dood bij kinderen. Nadat we gisteren al het overlijden van een 17 jarige Diablo II speler in het nieuws hadden, vandaag meldt de politie in Tailand dat het spel Bomber Man een 12 jarig meisje zelfmoord heeft doen plegen.

Volgens de politie is de oorzaak van de zelfmoord het niet kunnen winnen in het populaire Playstation spel. Nadat Siriwan Khao-snoh zich boven had teruggetrokken en niet meer beneden kwam werd ze gevonden door jaar 14 jarige zusje. Volgens de politie is Siriwan depressief geworden na spelen en heeft ze zelfmoord gepleegd. Een opmerkelijke conclusie, in het afscheidsbriefje aan haar ouders stond er namelijk niks over.

• THPSrulez
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-10 10:10

THPSrulez

Kijk uit malloot een kokosnoot

Op vrijdag 31 mei 2002 20:28 schreef /TheDuke\ het volgende:
Een triest vervolg

http://www.gamers.nl/nieuws/13331
[..]
Ik denk niet dat het verliezen van bomber man nou echt de oorzaak was. Misschien was ze al zwaar depressief en was dit de druppel... Als ik een keertje verlies met CS (wat overiges nogal vaak voorkomt) ga ik ook nie naar zolder om mezelf van kant te maken...

Verwijderd

Ik snap het niet helemaal. Volgens mijn medische kennis moet 2 uur slaap per nacht voldoende zijn om te kunnen overleven. Dat je er niet zo prettig bij voelt is een ander verhaal.

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Ik heb ook wel 10 uur achter elkaar Diablo II gespeeld, en ik heb het overleefd. Zonder cheatcodes.

Ik kreeg trouwens wel wat pre-RSI achtige klachten van het overvloedige muisgeklik. Toch niet zo gezond dus.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Verwijderd

Nu begin ik toch serieus te twijfelen of ik nou naar Drome10 en naar ambience2002 zal gaan :(

NeH B-) ik kan daar wel tegen :p, ben wel wa gewend, en japanners zijn maar kleine manntjes, kunnen zowieso nie veel hebbe :p

Verwijderd

Op vrijdag 31 mei 2002 20:48 schreef Bladiebla het volgende:
Ik snap het niet helemaal. Volgens mijn medische kennis moet 2 uur slaap per nacht voldoende zijn om te kunnen overleven. Dat je er niet zo prettig bij voelt is een ander verhaal.
ja maar ligt er ook aan hoe je de tijd besteed dat je wakker bent, als je 22 uur per dag ligt te stressen op diablo, dan verhoogt ut je kans op "dood gaan" (ofzo)

Verwijderd

Op zaterdag 01 juni 2002 00:02 schreef EdonyX het volgende:

[..]

ja maar ligt er ook aan hoe je de tijd besteed dat je wakker bent, als je 22 uur per dag ligt te stressen op diablo, dan verhoogt ut je kans op "dood gaan" (ofzo)
Ben ik het mee eens, maakt wel ff uit of je hele dag zit te relaxen (boek te lezen ofzo) of flink zit te stressen (spel spelen tegen vriendin en verliezen ;) )

Ik wacht met smart op de zielig berichten in de kranten, "jongen overlijd na 10 uur spel spelen"
Maakt niet uit dat hij maar 2 uur sliep, hij gamede 10 uur, daar kwam het door , echt NIET doordat hij niet sliep

Hoezo mensen hebben vooroordelen???????

En dan heb je ouders die dat lezen, die vervolgens hun kinderen verbieden om ook nog maar met 1 vinger aan de PC te zitten (niet de mijne, denk dat er wel zulke ouders zijn, gecondoleerd aan iedereen die ze heeft)
Want in de krant staat alles zoals het is...................................

En dan gaan die kinderen stiekem spelen (lees: 's nachts als ouders slapen) en slapen ze maar 2 uur
En zo hebben we een mooi circkeltje ;)

• Xion
  • Laatst online: 17:50
Pauzes zijn ontzettend belangrijk tijdens LAN-Party's, iets waar ik altijd erg op hamer aandring als ik er ééntje organiseer.

- Zo denk ik er over.

Verwijderd

beetje foute topic van t newsitem...
i mean, of je nou 2 uur per dag slaapt om een spel of omdat je zoveel moet werken, tis gewoon niet goed voor je... sja dat t in dit geval door een spel komt is natuurlijk weer mooie aanleiding om weer over dat 'gamen=slecht' gebeuren door te gaan...

dit is gewoon een hele hoge (en zieke) uitzondering...

• buzz
  • Laatst online: 02-11 15:37
Op zaterdag 01 juni 2002 12:19 schreef HS het volgende:
beetje foute topic van t newsitem...
i mean, of je nou 2 uur per dag slaapt om een spel of omdat je zoveel moet werken, tis gewoon niet goed voor je... sja dat t in dit geval door een spel komt is natuurlijk weer mooie aanleiding om weer over dat 'gamen=slecht' gebeuren door te gaan...

dit is gewoon een hele hoge (en zieke) uitzondering...
10 uur maar? mietjuh~!!!!!! ;)

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

wordt maar weer eens duidelijk dat 't noodzakelijk is om zo nu en dan de buitenlucht eens te zien.
in iedergeval om eens in de paar uur ff weg van de computer te gaan en je even te ontspannen (zo ook op lan)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Shagura
  • Laatst online: 27-10 14:32
Vind je het gek dat ik nooit zoveel sojs vond als sommige gekken :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.