Toon posts:

[Mobo] welk mobo heb mijn oude pc?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan in t lieft via een beetje software wat niet vastloopt op win2k er achter komen welk mobo er onder mijn Intel Pentium 166@200 licht ? ( Geen MMX )
sisoft sandra 2002 crasht er op :(

op het mobo it self staat bijna niks

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Regel 1: vertrouw NOOIT op software om hardware te herkennen :r

Regel 2: Firmware is betrouwbaarder. Bij de boot op Pause drukken en de boot string opschrijven en dan op www.wimsbios.org uitzoeken wat het betekent.

En als dat niet lukt: kijk op de onderkant van de onderste ISA slot, daar staat meestal het model en een serienr.

Oslik blyat! Oslik!

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:22
denk dat je dan een zeer brak noname bordje heb, of een naamloos OEM produkt,

dot.blaat

Verwijderd

probeer een oudere sisoft sandra 2000 bijvoorbeeld?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op donderdag 30 mei 2002 21:47 schreef Raiden het volgende:
probeer een oudere sisoft sandra 2000 bijvoorbeeld?
Adviseer dat nou niet :(

Sandra is een nuttige tool voor benchmarking en voor de ervarene gebruiker kun je heel wat eruit halen mbt configuratie, maar hoeveel topics heb ik niet voorbij zien komen met dingen als:

Sandra zegt dat ik 4 geheugenbanken heb maar ik zie er maar drie, waar is de vierde gebleven?

Sandra noemt mijn ECS moederbord een PC Chips. Ben ik belazerd?

Ik heb net de nieuwste BIOS geupdate op mijn LX plankje, maar volgens Sandra moet ik een nieuwere BIOS installeren- waar vind ik die dan?

|:( |:( |:( |:(

Eigen ervaring deze week nog:
P133@150 op een Asus P55T2P4 (de legendarische i430HX mobo), om precies te zijn een van de SY022 serie met multiplier lock op 2.0. Die 150 heb ik dus gehaald met 2x75. Sandra bleef bij hoog en laag beweren dat het een P150 met een FSB van 60 en een multiplier van 2.5 was, ondanks dat dat gewoon niet kom vanwege de multiplier lock.

Ik beetje wantrouwig, heb hem even volgens spec op 2.0x66 gedaan, memory bench gedraaid, dan weer op 2.0x75 gejumpered- hij zei weer op 60MHz FSB te draaien maar mysterieuzerwijs was de memory bench 12.5% sneller, niet 10% langzamer :Z

Ik zeg niet dat het slecht is, maar je moet echt weten hoe de onzin van de nuttige info te scheiden en IMHO kan de topicstarter dat nog niet, dus blijf ik Sandra afraden :7

Oslik blyat! Oslik!

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
ff serienummers aflezen van je chipset en (een stukje ervan) in google inkloppen doet vaak wonderen.
Pagina: 1