Wij zijn van plan om op onze data servers diskkeeper te installeren (applicaties die meer dan 10.000(den) bestanden in mappen hebben staan) en 1 keer in de zoveel tijd na een fullbackup te gaan defragmenteren om zo performance winst te boeken. Hebben veel mensen ervaring met dit pakket in een bedrijfsomgeving en of het bekend is of de server nadien nog stabiel draait (bugs), helpt het ?
Verwijderd
Check t eens op een server waarvan je zowiezo backups maakt. Ik heb er geen ervaring mee.Op donderdag 30 mei 2002 19:53 schreef netspy het volgende:
Wij zijn van plan om op onze data servers diskkeeper te installeren (applicaties die meer dan 10.000(den) bestanden in mappen hebben staan) en 1 keer in de zoveel tijd na een fullbackup te gaan defragmenteren om zo performance winst te boeken. Hebben veel mensen ervaring met dit pakket in een bedrijfsomgeving en of het bekend is of de server nadien nog stabiel draait (bugs), helpt het ?
Ik weet dat aardig wat bedrijven het gebruiken aangezien het de enige optie is om te defraggen onder nt4, heb er nog niks slechts over gehoort.
heb geen aandelen in dat bedrijf hoor
maar:
Aangezien het voor nt4 is geschreven is het ook voor de zakelijke markt bedoelt (hoeveel mensen ken je die nt4 prive gebruiken?) en het is al zo lang in de omloop dat foutjes er onderhand wel uit zullen zijn.
heb geen aandelen in dat bedrijf hoor
Aangezien het voor nt4 is geschreven is het ook voor de zakelijke markt bedoelt (hoeveel mensen ken je die nt4 prive gebruiken?) en het is al zo lang in de omloop dat foutjes er onderhand wel uit zullen zijn.
9worlds.net @ hattrick.org
Aangezien Microsoft ervoor heeft gekozen om de Lite versie van Diskeeper standaard in W2000/XP op te nemen mag je ervan uit gaan dat Diskeeper wel een behoorlijk pakket is.
wij hebben pas geleden de server versie van diskeeper 7 aangeschaft
we werken met een NT 4 server waarop nOISe databases draaien
de schijf was 99% heavely defragmented en na afloop 100% schoon
en ja er was merkbaar performance winst volgens onze applicatiesbeheerster
ze ging van een berekening van een zwaar rapport van ruim 15min naar een kleine 5min
boot time defrag hebben we nog niet getest...
en de scheduler ook nog niet maar de handmatige defrag werkt erg prettig en zonder bugs of wat dan ook
kortom zeker doen ookal vind ik zelf de licentie vrij prijzig (+350 euro)
we werken met een NT 4 server waarop nOISe databases draaien
de schijf was 99% heavely defragmented en na afloop 100% schoon
en ja er was merkbaar performance winst volgens onze applicatiesbeheerster
ze ging van een berekening van een zwaar rapport van ruim 15min naar een kleine 5min
boot time defrag hebben we nog niet getest...
en de scheduler ook nog niet maar de handmatige defrag werkt erg prettig en zonder bugs of wat dan ook
kortom zeker doen ookal vind ik zelf de licentie vrij prijzig (+350 euro)
I don't drive fast, I only fly low!
Defragmentatie met goed programma levert altijd snelheids winst op en kun je rustig op een WindowsNT4 machine installeren. Zet ook je pagefile op een andere schijf levert ook snelheidswinst op en houd het op 1 vast getal 512-512 bijvoorbeeld dan fragmenteert die namelijk niet(weer snelheidswinst)
Dit alles uit ervaring..
cheers.
Dit alles uit ervaring..
cheers.
Verwijderd
Niet de enige www.winternals.com -> Download -> Defrag Commander.Op donderdag 30 mei 2002 20:39 schreef Axel666 het volgende:
Ik weet dat aardig wat bedrijven het gebruiken aangezien het de enige optie is om te defraggen onder nt4, heb er nog niks slechts over gehoort.
Kan je 30 dagen gratis proberen. Werkt als een tiet.
Verwijderd
Diskkeeper gebruik ik ook op mijn servers kun je lekker schedulen en werkt goed.
zorg er wel voor dat je voldoende vrije ruimte hebt (+15%) anders laat ie je het bekijken.
zorg er wel voor dat je voldoende vrije ruimte hebt (+15%) anders laat ie je het bekijken.
Norton Speeddisk is er anders ook voor NT.Op donderdag 30 mei 2002 20:39 schreef Axel666 het volgende:
Verder nog Fix-It Utilities, VoptXP, etc, etc.
Wordt vaak vergeten, en gezien als onnodig. Zeker op servers is het belang niet ongering. Ik gebruik zelf altijd Diskkeeper Lite (nu 7.0.414) mede omdat, zoals /downtime/ al aangaf, door Microsoft is gekozen voor dit pakket in Win2K/XP. Tevens is het een goed verhaal om eerst je services te stoppen alvorens te defraggen. Ik heb wel een VBS script welke je automatisch kan starten via AT scheduler zodat eens in de zoveel tijd dit automagisch gebeurt.
suc6
suc6
...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""
Pagina: 1