Toon posts:

datakabel Nokia 6310 & Windows XP

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds vandaag een DLR3 datakabel gekocht voor mijn Nokia 6310. Ik heb alleen geen idee of de kabel niet werkt of dat geen enkel stukje software met XP kan omgaan. Tot nu toe heb ik de laatste Nokia Suite, Fone Data Suite en Logomanager geprobeerd. Allen zonder succes, de software blijft aangeven "not connected". Alleen bij Fone Data geeft de software de versie van mijn 6310 aan (4.10), maar vervolgens "not connected". Compoorten enzo werkt allemaal in orde.

Wie helpt mij? Alvast onwijs bedankt,

Roderik

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Datakabel. Telefoon.

Internet&Telefonie

Move: GT-->I&T

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

Topicstarter
sorry

• Lars
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-11-2021
Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb al bij 3 verschillende telefoons problemen gehad om via een DLR3-datakabel verbinding te maken met een laptop.

Nokia 6210 met officiele nokiadatakabel op een Toshiba Tecra 8200-->geen connectie ( via infrarood werkt het wel)
Nokia 7110 met officiele nokiadatakabel op een IBM T20-->werkt niet ( wel weer via infrarood )
Nokia 6310i met datakabel op een IBM T21-->werkt ook niet ( wel weer via IR )

Weet iemand een oplossing, want de com-poorten werken voor bv. de palm-software wel.

/edit:alle machines waren windows 2000 met laatste patches en updtes.

Verwijderd

Ik krijg die krengen ook niet aan de praat heb al van alles geprobeerd maar krijg 6210, 6310 en 6310i niet aan de praat met de nokia software, ik heb wel zo een softwarepakketje van data becker voor de 6210 en die werkt perfect. gewoon openen kabel erin en hij doet het maar die noka software wat ik ook probeer...not connected :(

• Lars
k heb net ff wat gegoogled, en volgens deze site moet/kan je voor dataconnectie (ook) een DAU-9 kabel gebruiken.

Voo zover ik weet was die DAu-9 alleen bedoeld als je wou gaan unlocken, terwel een DLR3 kabel voldoende moet voor de PC Suite.

Verwijderd

en hoe zie je het verschil tussen die kabels? Mijn kabel die wel werkt met dat data becket pakket voor de 6210 werkt niet met nokia software voor de 6210

• Lars
Op vrijdag 31 mei 2002 10:41 schreef PaNeL het volgende:
en hoe zie je het verschil tussen die kabels? Mijn kabel die wel werkt met dat data becket pakket voor de 6210 werkt niet met nokia software voor de 6210
Ik zou het echt niet weten, :)

Het vreemde is, dat bij een andere gebruiker de DLR3 datakabel met een 6210 wel gewoon werkt. Helaas ben ik pas weer maandag-middag op dat kantoor om het te testen of het met die kabel wel werkt.

Ik vindt het in ieder geval vreemd dat bij mij op het kantoor het bij 3 mensen niet werkt, en bij eentje juist wel, terwijl de kabels ( voor zover ik weet) en software-sets gelijk zijn :? :?

Maar maandag weet ik meer :) :)

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-03 11:31
Nou, * Klovan heeft ff gebeld met Club Nokia (0800-0224898), de 6310 en de 6310i is NIET compatible met Windows XP zowel met datakabel én infra rood.... en ze weten niet wanneer dat wel het geval wordt ;(

Ze zullen waarschijnlijk binnenkort een patch uitbrengen daarvoor en die zal worden verschijnen op de Nokia-site ;)

Nou, daar dan maar op wachten dan :P

• Brooky
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Raar, maar ik het dus WEL werkend, een 6310 plus DLR3 datakabel. Enige wat ik ook nog gedaan heb is de modemsoftware erbij geinstalleerd, naast de Fone Suite. Echt heel soepel werkt het nog niet, soms "ziet" hij de telefoon niet, maar na een keer wisselen tussen de 2 soorten kabels doet hij het perfect zowel met de Nokia software als met logomanager.

• Klovan
Op vrijdag 31 mei 2002 12:08 schreef Brooky het volgende:
Raar, maar ik het dus WEL werkend, een 6310 plus DLR3 datakabel. Enige wat ik ook nog gedaan heb is de modemsoftware erbij geinstalleerd, naast de Fone Suite. Echt heel soepel werkt het nog niet, soms "ziet" hij de telefoon niet, maar na een keer wisselen tussen de 2 soorten kabels doet hij het perfect zowel met de Nokia software als met logomanager.
Na wat kloten is het mij ook idd gelukt om een 6310i en de 6310 aangesloten te krijgen met m'n Windows XP-bak via de data-kabel(DLR-3P), via de Infra rood is het mij niet gelukt...

De software die ik heb gebruikt: (en waarmee het dus is gelukt ;))
Nokia PC Suite 4.5a
Modem Setup for the Nokia 6310

Handleiding:
Installation Guide for the PC Suite
Modem Setup for the Nokia 6310

• Lars
En voor de mensen die problemen hebben onder W2K:

Zorg ervoor dat alle nokia-software die er al op staat verwijderd is.

Installeer dan als eerste Modem_setup_for_Nokia6310i.exe
en pas daarna PC-suite ( andersom werkt niet )

Voor een werkende infrarood onder W2K moet je ook nog patch Q252795_W2K_SP3_x86_en.EXE installeren ( te vinden bij
microsoft ) installeren. ( misschien geldt dit ook voor WinXP ? )

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:27
Ik heb m'n 6310 op deze manier geisntaleerd.

Schone Win XP Pro installatie gedaan.
Nokia PC Suite gedownload van nokia.com
Nokia PC Suite geinstalleerd

Nokia Modem Drivers gedownload van nokia.com
Nokia Modem Drivers geinstalleerd

Ik kan nu m'n Nokia syncen met Outlook via m'n DLR-3P kabel en via Infrarood (zo'n infrarood module die je op je moederbord prikt). En dit werkt allemaal prima!
Er zijn 2 dingen waar je veel last mee kunt hebben bij eht installeren:
1. Oude Nokia programma's of modem drivers van bijv. de 6210
2. Te oude versie van de Nokia driver of PC Suite, haal altijd eerst effe de nieuwste op!

Verwijderd

ga dat dadelijks meteen eens proberen zou wel heel erg fijn zijn dat de software die je erbij krijg dat je daar ook nog wat aan hebt ook :)

• Klovan
Op vrijdag 31 mei 2002 15:31 schreef PaNeL het volgende:
ga dat dadelijks meteen eens proberen zou wel heel erg fijn zijn dat de software die je erbij krijg dat je daar ook nog wat aan hebt ook :)
En als die niet werken, moet je ff kijken naar mijn vorige post, daar kan je alles downloaden wat je nodig hebt ;)

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-12-2025
ik heb ook al die software gedownload en geinstalleerd alleen bij mij werkt het nog niet, mn 6310 kan niet communiceren met mn computer via de kabel.
ik baal er wel van, maar weet iemand of er misschien een driver is voor windows XP ofzo?? want het doet het bij mij nog niet :( het is geen schone instal en er hebben een 6210 en een 7110- op gezeten alleen de logomanager is al tig keer opnieuw geinstalleerd en data suite en die driver heb ik er alleen nog maar met mn 6310 eraan op gehad.

• Klovan
Op zondag 02 juni 2002 21:18 schreef juanp het volgende:
ik heb ook al die software gedownload en geinstalleerd alleen bij mij werkt het nog niet, mn 6310 kan niet communiceren met mn computer via de kabel.
ik baal er wel van, maar weet iemand of er misschien een driver is voor windows XP ofzo?? want het doet het bij mij nog niet :( het is geen schone instal en er hebben een 6210 en een 7110- op gezeten alleen de logomanager is al tig keer opnieuw geinstalleerd en data suite en die driver heb ik er alleen nog maar met mn 6310 eraan op gehad.
Heb je rechtsonderaan wel zo'n icoontje staan van Nokia Connection Manager?

Heb je wel de DLR-3P-kabel? en zie je die ook in de Nokia Connection Manager staan?

Nou, als dat allemaal lukt, moet je kloten door steeds een ander Connection Type te kiezen en de telefoon er uit en weer aan de data-kabel doen ;)

zo is het mij gelukt, na 1 minuut ;) hopelijk jou ook 8-)

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-12-2025
he bedankt, (een reaktie :) ). maar ik heb het icoontje er staan en al van alles geprobeerd alleen ik krijg het niet aan de praat, alleen op mn werk via dezelfde kabel op een windows 2000 station. maar ik ga zo een infra rood ontvanger maken en dan ga ik die gebruiken want dat schijnt weer wel te werken. :) bedankt en ik laat wel even weten of het me is gelukt.

• Klovan
Op dinsdag 04 juni 2002 08:55 schreef juanp het volgende:
he bedankt, (een reaktie :) ). maar ik heb het icoontje er staan en al van alles geprobeerd alleen ik krijg het niet aan de praat, alleen op mn werk via dezelfde kabel op een windows 2000 station. maar ik ga zo een infra rood ontvanger maken en dan ga ik die gebruiken want dat schijnt weer wel te werken. :) bedankt en ik laat wel even weten of het me is gelukt.
Als dat niet lukt, zou je de software van de 6310i moeten proberen... Die software ondersteunt wel Windows XP

hier valt ie te downloaden: Nokia PC Suite 4.81
NOTE: PC Suite 4.81 can be used also with Nokia 6210, 6310, 6510 and 8310. Please note that Phone Editor is not supported with Nokia 6210 ;)

NOTE: The Target Phone for transferred data must be a Nokia 6310i

The Content Copier supports the following phones as Source Phones:

Nokia 6310i
Nokia 6210
Nokia 6250
Nokia 7110
Nokia 8210
Nokia 8850
Nokia 8890
Nokia 8310
Nokia 6310
Nokia 6510

PC Suite supports the following Nokia phone:
Nokia 6310i

Operating systems:
Note! We provide support only for operating systems that have been preinstalled by an original equipment manufacturer (OEM).

Windows 98
Windows 98 Second Edition
Windows Millennium Edition
Windows 2000 Workstation
Windows NT 4 + SP 5 (DLR-3P cable)
Windows XP Professional
Windows XP Home Edition

Supported PIMs

Microsoft Outlook 97, 98, 2000 and 2002
Microsoft Outlook Express
Microsoft Schedule 7.0 and 7.5
Lotus Notes 4.5, 4.6, and 5.0
Lotus Organizer 4.1, 5.0, 6.0, GS, and 97

Languages:
Danish, English, Finnish, French, German, Italian, Norwegian, Spanish, Swedish, Dutch, Hungarian, Polish and Portuguese

• Massiefje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-02 10:07
hmmmmmmmmmmmmm, ik heb al het bovenstaande geprobeerd op 2 windows XP machines en het werkt nog steeds niet. Nu bedacht ik mij ineens het volgende: zijn de kabels (dlr-3p) voor de 6210 hetzelfde als voor de 6310 ? Please zeg dat dat zo is, dan heb ik geen verkeerde kabel gekocht :)

En als andere mensen nog meer ideetjes hebben hoe het WEL werkend te krijgen, dan hoor ik het natuurlijk graag. Mijn 3210 werkte perfect met datakabel. Ook onder xp. Nu nieuwe telefoon en gezeik. Nieuwer = beter toch ?

• Massiefje
Ohw ja, op windows 2000 werkt het ook niet. Ik twijfel nu echt aan de kwaliteit van de kabel. Iemand ?

• Massiefje
Hmmmmmmmm, kheb nu de dlr-3p (schijnt) en twerkt nog steeds niet. Iemand nog ideen please ???????

• macmouse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2025
Is hier nou al wat nieuws over te vermelden ?

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
macmouse schreef op 26 september 2002 @ 21:22:
Is hier nou al wat nieuws over te vermelden ?
Ja hoor, al een hele tijd.
Staat gewoon op de site van nokia...

http://www.nokia.com/phon...pport/6310/downloads.html

Verwijderd

Ik gebruik de nokia suite van de Nokia 6310 terwijl ik een 6210 heb, en ook nog eens onder Windows XP. Wat ik wel wil opmerken is dat ik ook vaak 'Not connected' krijg, een paar keer opnieuw aansluiten en programma starten is voor mij de oplossing.

• Killkees
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

Killkees

bloemetjes en bijtjes enzo

Klovan schreef op 31 mei 2002 @ 11:51:
Nou, * Klovan heeft ff gebeld met Club Nokia (0800-0224898), de 6310 en de 6310i is NIET compatible met Windows XP zowel met datakabel én infra rood.... en ze weten niet wanneer dat wel het geval wordt ;(

Ze zullen waarschijnlijk binnenkort een patch uitbrengen daarvoor en die zal worden verschijnen op de Nokia-site ;)

Nou, daar dan maar op wachten dan :P
Dan is het dus wel bizar dat mijn 6310i via IR op mijn Dell laptop met WinXP perfect werkt. Helemaal niks aan het handje, alles volgens het boekje. 8)
(telefoon voor ir-poort leggen, software starten en gaan met die banaan)

Edit: lezen is ook een kunst |:( Ik gebruik software van 6310i, die moet het dus wel gewoon doen....
Pagina: 1