[HDD] bloedt dood?

Pagina: 1
Acties:

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-04 19:01
Ik heb sinds kort een vaag probleem met mn oude harddisk, is kon ik al niet booten erop, naja ik dacht, dat ding is kapot (maakte ook een ratelend geluid), dus een 60 gig van ibm gehaald. Als slave werkte hij ineens wel weer, maar hij liep na een poosje onder windows wel vast. Toen heb ik hem geformateerd, leek even goed te gaan, maar hij loopt weer vast. Dit kan er voor zorgen dat mn hele comp ontiegelijk sloom wordt en ik genootzaakt ben mn computer uit te zetten (helemaal uit, reset helpt niet) voordat hij weer enkele uurtjes zonder geratel mee kan.

Hij heet zow in windows: ST315320A
Het is een seagate 15 gig

Als hij goed vastloopt kan ik er niet meer opkomen, en geeft hij aan dat hij niet verbonden is.
Ik heb hem inmiddels uitgeschakeld in bios, maar in windows verschijnt hij gewoon weer.
Graag een mogelijke oplossing (doh) :)

• _JGC_
  • Nu online
ff scandisken onder DOS(-modus). Als je de rode B's al ziet zitten ben je toe aan een nieuwe en heb je recht op garantie.

• Nimrod|IA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

kijken of hij kapot is en INRUILEN. 3 jaar garantie dus moet goed komen.
Krijg je meestal een snellere Hdd terug. Feesten dus

>Systeemspecs<

Verwijderd

als je HD niet meer kan booten is je bootsector kapot.
er zijn manieren om te zorgen dat sector 0 (bootsector) uitgeschakelt wordt en dat ie voortaan gaat booten vanaf sector 1. (kan geloof ik niet bij alle HD's

Verwijderd

Rma
of uhm andere bootsec aanwijzen:)

• DarkShadow
  • Laatst online: 10-04 19:01
ja ok, mn bootsector kan het dus aan liggen, maar hij staat nu al slave naast mn nieuwe 60 gig.
Toch kan hij zo na een poosje beginnen te ratelen, ook als ik er niet op kom. Er staan alleen maar mp3's op.
Maar ik heb zon diagnostic tooltje gedownt dus ga ik maar ff wat doswerk gaan doen

Verwijderd

suc6 :)
heb je al gekeken als der nog garantie op zit ?

Verwijderd

Op donderdag 30 mei 2002 22:50 schreef DarkShadow het volgende:
.....na een poosje beginnen te ratelen, ook als ik .....
da's wel minder, tijd voor een andere vrees ik :'(

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als je nog garantie hebt: Claimen.
Als je geen garantie hebt: Weg ermee. Kan je niet meer vertrouwen. Het enige nut wat een HD heeft die het elk moment kan begeven is er een harry potter divx op bewaren.

Firmpete on Aerie Peak

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Op vrijdag 31 mei 2002 02:36 schreef FirmPete het volgende:
Als je geen garantie hebt: Weg ermee. Kan je niet meer vertrouwen. Het enige nut wat een HD heeft die het elk moment kan begeven is er een harry potter divx op bewaren.
:D true true :)

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Op vrijdag 31 mei 2002 02:36 schreef FirmPete het volgende:
Daar is nu ook een 8-urige versie van uit: Harrie Stotter. :+

Wanbeleid is ook beleid.

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:05

Valkyre

Kitesurf FTW!

je kan hem ook nog testen met norton utilities, die kan je HDD ok scannen dan weet je of je aan een nieuwe toe bent!

iRacing Profiel

Pagina: 1