Raar probleem A7V (ata100 controller)

Pagina: 1
Acties:

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 11:27

MeNTaL_TO

The future is not set

Topicstarter
Ik heb het volgend probleem, als mijn pc start dan ziet ie de eerste keer niet dat er nog 2 hd's aan de 2de port van ata100 controller hangen, het duurt dan gruwelijk lang voordat ie dan een keer verder boot, ik moet nu dus starten, wachten tot de ata100 controller boot en dan een warme boot geven. Hij start dan wel goed op (ziet alles dus). Ik heb dit probleem sinds ik het volgende veranderd heb.
Eerst hingen de 2 7200 rpm WD Expert (18 GB) aan de eerste port en aan port 2 een 60 GB maxtor. Nu heb ik een 120 GB IBM samen met de maxtor op port 1 hangen en de 2 WD's aan port 2.
Op mijn ata66 controller van mijn mobo hangen allen op port 1 mijn Plex 1640 en op port 2 mijn Pioneer a04.
Ik heb de laatste bios in mijn a7v (A7V BIOS 1011) geflashed, er zover ik weet is er geen officiele release na geweest.
De ata66 is van via en de ata100 zit op het mobo en is de Promise Ultra 100.
Heeft iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• TMDevil
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-07 15:59

TMDevil

Blaat

Staan alle HDD's goed ingesteld mbt Master/slave settings?
Misschien dat het door die Maxtor Fs IBM niet goed gaat.
K vind het een beetje een vaag probleem...

n54 power!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Topicstarter
Op donderdag 30 mei 2002 20:46 schreef TMDevil het volgende:
Staan alle HDD's goed ingesteld mbt Master/slave settings?
Misschien dat het door die Maxtor Fs IBM niet goed gaat.
K vind het een beetje een vaag probleem...
Alles staat goed. Na warme boot ziet ie ze wel goed.
ik vermoed zelf een bug in de ata100 bios, dus maar ff wachten tot er een update komt.
Ik kan eigenlijk niet een WD en de maxtor ruilen, dus moet er maar mee leven, raar is het wel.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• TMDevil

TMDevil

Blaat

probeer anders de twee WB's om te draaien misschien dat ze elkaar tergelijk antwoorden en er collision ontstaat op de ATA bus (eigenlijk geen idee als dat kan op ATA)

n54 power!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Topicstarter
Op donderdag 30 mei 2002 21:00 schreef TMDevil het volgende:
probeer anders de twee WB's om te draaien misschien dat ze elkaar tergelijk antwoorden en er collision ontstaat op de ATA bus (eigenlijk geen idee als dat kan op ATA)
Het rare is, ze hebben het in dezelfde volgorde (de wd's)aan dezelfde controller maar ook aan de ata66 gezeten, en dan zonder problemen.
Zou die ibm+maxtor combo misschien langer de tijd nodig hebben om zich aan te melden?

• TMDevil

TMDevil

Blaat

Ja misschien wel. t lijkt er wel op.
Maar heb jij de HDD's autodetect staan of vast in de bios?
als je ze autodetect heb staan zet ze d'r dan is vast in

n54 power!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Da's gewoon een feature van je A7V bios... 1009, 1010 en 1011 hebben een ander Promise bios dan 1007 en 1008. Ik heb zelf 1007, en ik merk dat die gewoon snel doet. 1008 kan ook prima, alleen die heeft geloof ik last van de Drive Strength bug, dat was geloof ik iets van dat data niet goed doorgevoerd wordt als je de settings van AGP op auto hebt staan ofzo.

Maar ja, alle bios'en hoger dan 1007 (eigenlijk 1008fxd) hebben die bug, als je er geen last van hebt is het mooi, maar er zijn ook mensen die daar wel hinder van ondervinden.

Oplossing in jou geval is dus om bios 1007 te flashen :)

• TMDevil

TMDevil

Blaat

Het is zo simpel he... :)

n54 power!

Pagina: 1