[win2k] usb scanner werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Enige dagen terug werd op deze pc een USB mouse geinstalleerd en sindsdien bleef de pc vaak 'hangen'. Aangezien er een VIA chipset in de machine zit, heb ik eerst het VIA service pack en vervolgens (toen de symptomen niet verdwenen) de USB filter patch.

Dit zou geen problemen mogen opleveren, VIA citerend: Users who are unsure as to whether they should install the patch can be assured that if they do install the patch, even if it is not necessary, it will cause no harm to their system. The patch will detect your systems configuration and install only when necessary

Toch... de USB scanner (op de 2e USB poort), reageert nu niet meer goed. Wanneer ik druk op de knoppen, reageert het bijbehorende programma. Ook herkent Windows de scanner goed bij het los- en terugkoppelen. Toch scant de scanner niks.

Er staat "Bezig met lamp opwarmen" en dat blijft er ook staan. Het installeren van de laatste driver helpt niks. Los- en vastkoppelen zoals geschreven ook niet. En de VIA USB filter patch staat ook niet bij Software in het Configuratiescherm, zodat ik deze ook niet weer kan verwijderen.

Hebben jullie enig idee?

Verwijderd

Op donderdag 30 mei 2002 19:13 schreef TromboneFreakus het volgende:
Enige dagen terug werd op deze pc een USB mouse geinstalleerd en sindsdien bleef de pc vaak 'hangen'. Aangezien er een VIA chipset in de machine zit, heb ik eerst het VIA service pack en vervolgens (toen de symptomen niet verdwenen) de USB filter patch.

Dit zou geen problemen mogen opleveren, VIA citerend: Users who are unsure as to whether they should install the patch can be assured that if they do install the patch, even if it is not necessary, it will cause no harm to their system. The patch will detect your systems configuration and install only when necessary

Toch... de USB scanner (op de 2e USB poort), reageert nu niet meer goed. Wanneer ik druk op de knoppen, reageert het bijbehorende programma. Ook herkent Windows de scanner goed bij het los- en terugkoppelen. Toch scant de scanner niks.

Er staat "Bezig met lamp opwarmen" en dat blijft er ook staan. Het installeren van de laatste driver helpt niks. Los- en vastkoppelen zoals geschreven ook niet. En de VIA USB filter patch staat ook niet bij Software in het Configuratiescherm, zodat ik deze ook niet weer kan verwijderen.

Hebben jullie enig idee?
heb je de goede drivers dan?

• TromboneFreakus
Op donderdag 30 mei 2002 21:30 schreef Raiden het volgende:

[..]

heb je de goede drivers dan?
Ja, alles komt van officiele sites en is vlak voor het moment van installatie geinstalleerd.

Verder heb ik nu de muis via een USB-PS2 convertor op de PS2-poort aangesloten en de USB filter patch weer verwijderd, maar dit helpt nog niks. De scanner functioneert nog steeds niet... ;(

• yonexfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 11:46
trek eens de usb plug eruit aan de kant van de scanner
ik heb dit ooit gehad met mn hp 4100c scanner en daarna deed ie het opeens weer...

dus ff gaan scannen..dan die plug eruit...dan erweer in...rebooten en weer scannen

weet is wazig verhaal maar bij mij werkte het wel :? :)
suc6

I don't drive fast, I only fly low!

• TromboneFreakus
Op vrijdag 31 mei 2002 13:47 schreef yonexfreak het volgende:
trek eens de usb plug eruit aan de kant van de scanner
ik heb dit ooit gehad met mn hp 4100c scanner en daarna deed ie het opeens weer...

dus ff gaan scannen..dan die plug eruit...dan erweer in...rebooten en weer scannen

weet is wazig verhaal maar bij mij werkte het wel :? :)
suc6
Het klopt wat je zegt. Ik wilde HP gaan bellen en toen kreeg ik eerst zo'n bandje "zorgt u ervoor dat u product- en serienummer bij de hand heeft".

Ik dacht !#@SD@#, moet ik de scanner weer helemaal loshalen om dat serienummer te vinden, maar goed... toch maar even gedaan. Toen ik het nummer genoteerd had en de boel weer aangesloten drukte ik per ongeluk op een van de knoppen en opeens werkte de scanner weer.

• yonexfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 11:46
:) mooi dat het weer werkt :)
zo zie je maar dat soms de meeste wazige dingen wel uitkomst bieden *D

* yonexfreak die soms ff dom blondje moet spelen om iets op te lsosen :z

I don't drive fast, I only fly low!

• TromboneFreakus
De scanner doet het nu, maar de vastlopers zijn er niet minder om. Daarom bij deze even het verzoek mee te denken in het volgende topic:
[topic=512312/1]
Pagina: 1