PCI "insteek-fan". ervaringen mee?

Pagina: 1
Acties:

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Topicstarter
Ik zag vanddag bij de elektro-boer een PCI "insteek-fan".
gewoon een flinke ventilator die de lucht wegzuigt en aan de achterkant weer uit de kast blaast. Gevoed via PCI-bus, waar jem dus ook insteekt :P
Vooral (alleen?) de kaart die erboven zit zal er profijt van hebben (bv videokaart)

Hijs €20,- ...
voordat ik em koop ff hiero polsen of dat nou beetje relaxed is.

Kopen?
Of is het meer: "leuk idee, maar doet verder weinig..."

tanx

Eat the bugs, live in a pod

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik heb destijds ook zo'n ding gehad, maar hij stoorde het geheugen van mn videokaart. JustCooler geval was dat.

Verwijderd

Ik em er eentje , en die werkt heel goed , tis een radiaal model

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Kan je toch beter een slot-cooler nemen die gewoon door een Molex gevoed wordt? Dat heb ik namelijk en dat werkt best goed (de lucht die eruit komt is namelijk redelijk warm).

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Topicstarter
JGC, heb je gegevens over hoeveel graden het scheelt, bij jou?

Je gebruikt em voor je videokaart neem ik aan?

Eat the bugs, live in a pod

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Aangezien ik extra artifacts kreeg heb ik dat ding weer uit het slot getrokken. Die Viper2 heeft helemaal geen cooling nodig joh, met voltmod trek ik em zonder stank ook wel naar de 170MHz.

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Het is goed mogelijk dat je artifacts krijgt als ie de stroom uit je PCI-slot haalt, maar er zijn zat varianten die gewoon via een molex (zo'n stekkerje waar ook een HDD aan hangt) werken.

Ik heb er dus zo een, hoeveel het scheeld weet ik niet meer (te veel veranderd in PC2), maar voorheen vloog me Mainboard-temp omlaag: wel 10 graden (was inclusief intake). Videokaart werd ook wat koeler, maar die had (heb) ik nooit objectief gemeten. Maar hij is stil, dus of het veel of weinig uitmaakt is niet zo belangrijk.
Pagina: 1