Ik heb een paar functie's om velden te valideren, die allemaal ongeveer hier op lijken:
En ik valideer op 2 manieren.
1. zodra het vakje is ingevult dmv een onChange event. (de variable "be" krijgt dan "0" mee)
2. Als er op de "submit" knop gedrukt wordt. (de variable "be" krijgt dan "1" mee)
Mijn submit knop ziet er zo uit:
maar als er nu op de submit knop wordt gedrukt, krijg je inderdaad de alert schermpjes, van de niet (en fout) ingevoerde velden. Maar als je bv. 3dingen niet hebt ingevuld, krijg je 3alert boxjes, en vervolgens gaat ie toch gewoon door naar resultaat.php.
Is er een manier om dat te onderbreken?? Dat hij dus als er een fout inzit op de een of andere manier stopt?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| function ckDomeinNaam(be) {
if (form1.domein_naam.value == "") {
if (be==0) {
form1.pic_domein_naam.src='nix.gif'
}
if (be==1) {
alert("U Bent vergeten een domein naam in te vullen.");
}
}
else {
if(form1.domein_naam.value.search(/^[A-Za-z0-9]*[-_]*[A-Za-z0-9]+$/)!=-1) {
if (be==0) {
form1.pic_domein_naam.src='goed.gif'
}
}
else {
if (be==0) {
form1.pic_domein_naam.src='nix.gif'
}
if (be==1) {
alert("U hebt een ongeldige domein naam in gevult.");
}
}
}
} |
En ik valideer op 2 manieren.
1. zodra het vakje is ingevult dmv een onChange event. (de variable "be" krijgt dan "0" mee)
2. Als er op de "submit" knop gedrukt wordt. (de variable "be" krijgt dan "1" mee)
Mijn submit knop ziet er zo uit:
code:
1
| <input type="submit" name="aktie" value="Verder" onClick="this.form.action='resultaat.php';this.form.submit();ckDomeinNaam(1);ckbedrijf(1);ckAdres(1);ckpostcode(1);ckplaats(1);ckbankrek(1);cktnv(1);ckplaats_1(1);ckkvk_no(1);ckcon_voor(1);ckcon_achter(1);ckcon_tel(1);ckcon_mail(1)"> |
maar als er nu op de submit knop wordt gedrukt, krijg je inderdaad de alert schermpjes, van de niet (en fout) ingevoerde velden. Maar als je bv. 3dingen niet hebt ingevuld, krijg je 3alert boxjes, en vervolgens gaat ie toch gewoon door naar resultaat.php.
Is er een manier om dat te onderbreken?? Dat hij dus als er een fout inzit op de een of andere manier stopt?