Toon posts:

[lan] kan mijn eigen ip adres niet pingen?

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb hier thuis het volgende netwerk liggen:
Een chello kabelverbinding die aangesloten is op mijn router. De router heeft ipadres 10.0.0.1 met subnet 255.255.255.0. Ik heb op de router zelf geen filters of wat dan ook in gesteld. De router is verbonden aan een hub en op die hub zitten mijn eigen pc en een server [w2k]. De server heeft ip 10.0.0.3 met subnet 255.255.255.0 en mijn pc heeft 10.0.0.15 met het zelfde subnet. Op de router staat de dmz (onbeperkt internet toegang voor 1 ipadres) voor mijn pc. Het probleem is dat ik vanuit mijn netwerk mijn eigen chello ipadres niet kan pingen en van buitenaf wel. Houdt de router dit tegen ofzow?
Ps mijn pc en de server hebben allebij de default gateway op 10.0.0.1 staan. De server kan ook het chello ip adres niet pingen
alvast bedankt

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

dit kan idd niet :) tja beetje moeilijk uit te leggen, igg vind ik dan emmm simpel gezegt als je binnen staat, kan je ook niet op de bel drukken ofzo ik weet wel why ut is maar kan et niet echt uitleggen :(

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 21:00

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Waarom 10.0.0.*? Als je 192.168.0.* gebruikt zoekt ie altijd eerst lokaal netwerk... misschien dat dat helpt. Er is ook iets met 10.0.0.*, ik weet alleen even niet meer wat precies.

Om te reageren op bovenstaande post:
Hmmm ik kan mezelf echt wel pingen dus :)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:27
Op donderdag 30 mei 2002 19:31 schreef Ratch het volgende:
Waarom 10.0.0.*? Als je 192.168.0.* gebruikt zoekt ie altijd eerst lokaal netwerk... misschien dat dat helpt. Er is ook iets met 10.0.0.*, ik weet alleen even niet meer wat precies.

Om te reageren op bovenstaande post:
Hmmm ik kan mezelf echt wel pingen dus :)
10.0.0.* is ook een private range, is dus niets verkeerd mee hoor!

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

ik heb op 3 routers, chello ip niet kunnen pingen, intern ip altijd wel maar extern nooit eigenlijk

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?