Toon posts:

[php] text bewerking..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil eens weten hoe kan ik het volgende doen..

* zorgen dat er geen oneindige regels komen met dingen zoals dit
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
1
2
3
4
5
6
6
5

4
44
34
34
54

345
345
34
53
2
4
23
4
234
2
23
42
34
234
324
534
53
45
3
etc etc

* het voorkomen van te lange woorden die de layout opfucken oftewel
code:
1
2
ler093759perugosfdugno974co475notykighirfgjofdguy98fdgy6sidfghfo9dg67yfsgoiufyg0x9f6gysifugyhso97n4e5t8ygnis7yov6ygbos9vyno9879879uc097908d7ud0u0dfg7yf09gus0f9guf0s9gu
enzo

:)

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 13:30

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

:?
Kun je eens wat meer info geven? Waar is het voor bedoeld, wat heb je al geprobeerd, etc. etc.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
En nu in het Nederlands?

Verwijderd

Topicstarter
Het is bedoeld voor guestbooks, news indexers etc.

Ik heb al wat geprobeerd om de texten te splitten op max 25 letter woorden, ditgene is heftig mislukt en door mijn driftbui heb ik natuurlijk de source weer gedeleted om overnieuw te beginnen..

Alleen ik hoop nu dat dit ook mogelijk is dmv een regex code.

En voor dat gene met de regels onder elkaar heb ik nog niets gemaakt, hier ben ik alleen tips voor nodig zodat mijn start beter wordt :)

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

www.php.net/wordwrap voor je 2e probleem

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

maar waar is het voor dan? Voor een stuk text dat via een webpagina gepost wordt oid?

En wat bedoel je met oneindig aantal lijnen? Dat er maar een maximum aantal mogen zijn ofzo?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Rare vraagstelling. Maargoed, bedoel je toevallig dat je EOL's erin wil hebben? Dan moet je in de string die je wegschrijft bij elke "einde-regel" een "\n" invoeren.

Verwijderd

Ik snap je wel hoor :) ... hij bedoeld dat als men op bijvoorbeeld een forum te vaak enter gebruiken.... dat hun tekst dan bijvoorbeeld niet 1000 regels lang wordt.... hij bedoeld ook dat als mensen teveel achter elkaar typen... je soms lay-out verneuking krijgt (hier op GoT wordt de lay-out dan ontzettend breed) ... voor het laatste probleem heb ik trouwens wel een oplossing jah:
PHP:
1
<?  function good_w_size($text, $max_len=50) {     $text=trim($text).' ';     while ($pos = strpos($text,' ')) {       if ($pos++>$max_len) {return false; break;}       $text = substr($text,$pos,strlen($text)-$pos);     }     return true;   } ?>

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 30 mei 2002 18:11 schreef .oisyn het volgende:
maar waar is het voor dan? Voor een stuk text dat via een webpagina gepost wordt oid?

En wat bedoel je met oneindig aantal lijnen? Dat er maar een maximum aantal mogen zijn ofzo?
D2K :* die had ik nog niet gevonden :D

nee ik de volgende dingen voorkomen ivm regels

* vele regels met *niets*
* vele regels met bijna niets
* herhaling van texten (indien mogelijk als dat niet te moeilijk is)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 30 mei 2002 18:12 schreef korn het volgende:
Ik snap je wel hoor :) ... hij bedoeld dat als men op bijvoorbeeld een forum te vaak enter gebruiken.... dat hun tekst dan bijvoorbeeld niet 1000 regels lang wordt.... hij bedoeld ook dat als mensen teveel achter elkaar typen... je soms lay-out verneuking krijgt (hier op GoT wordt de lay-out dan ontzettend breed) ... voor het laatste probleem heb ik trouwens wel een oplossing jah:
PHP:
1
<? echo "VERNEUKTE LAYOUT!"; ?>
deze is nog vele malen beter dan die wordwrap... want dan hoef je niet te specificeren hoe lang een table aan chars is ;)

Verwijderd

Op donderdag 30 mei 2002 18:12 schreef korn het volgende:
[...]
Iderekeer een substring in je while.. lijkt me niet zo netjes..

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 30 mei 2002 18:15 schreef TimD het volgende:
Iderekeer een substring in je while.. lijkt me niet zo netjes..
Commentaar is best :P... maar code is beter >:)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

aha dus het wordt een soort van flood protection

ok, gotcha :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 30 mei 2002 18:16 schreef .oisyn het volgende:
aha dus het wordt een soort van flood protection

ok, gotcha :)
Yeah! Yeah!

Verwijderd

Geen dank ;)

Verwijderd

Topicstarter
Maar heeft iemand ook een klein idee hoe dat aan te pakken met meerdere regels?

checken op lengte en kleiner dan < Bla plakken aan de vorige regel? :D

• 2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03 13:52

2

Je laat het wel heel erg voor je uitkauwen allemaal.

Als je nu eens bedenkt dat een "enter" ook een teken is. Dan kun je of het aantal enters in je tekst tellen, of gewoon de hele tekst een mazimaal aantal tekens geven.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 30 mei 2002 19:35 schreef 2 het volgende:
Je laat het wel heel erg voor je uitkauwen allemaal.

Als je nu eens bedenkt dat een "enter" ook een teken is. Dan kun je of het aantal enters in je tekst tellen, of gewoon de hele tekst een mazimaal aantal tekens geven.
dat is zo :)...

maar hoe kan ik dan de lengtes van iedere regel checken, als ik een bestandje uitlees is dat geen probleem maar als ik dit uit 1 string moet halen weet ik het ff niet :{

Verwijderd

Topicstarter
wat betekend het volgende?
code:
1
REG_EPAREN:cparentheses not balanced

het zit in de volgende code.
code:
1
$text = eregi_replace($eachword[$i], chunk_split($eachword[$i], 25), $text);

:?
Pagina: 1