[OS/2] TCP/IP

Pagina: 1
Acties:

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:15

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
Omdat ik in een melige bui ben heb ik op een van me kasten OS/2 warp 3.0 geinstalleerd..

Kan dit TCP/IP aan eigenlijk?
Ik heb vruuger (Toen koe nog met de lange OE werd geschreven en vibrators nog op houtskool liepen) OS/2 gedraait op mijn toendertijd heftige 386 *D
Maar geen internet.
Kan ik met OS/2 3.0 uberhaupt op internet ?

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:23
Internetten kan, maar hoe? Ik zou versie vier gebruiken dan kan het zekers...:)

|>

Verwijderd

Heb je Warp3 of Warp3 Connect? Van de laatste weet ik zeker dat er TCP/IP ondersteuning bij zit. Het probleem is het aanloggen bij je ISP. Heb je dial-up, ADSL of kabel?
Als je je wat dieper verdiept zal je zien dat het systeem dat IBM meer dan 10 jaar geleden ontwikkeld heeft technisch nog steeds prima mee kan. Andere factoren OS/2 zorgen voor de ondergang van OS/2, geen technische.

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:15

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
Op donderdag 30 mei 2002 22:56 schreef dr_te_z het volgende:
Heb je Warp3 of Warp3 Connect?
Warp3
Van de laatste weet ik zeker dat er TCP/IP ondersteuning bij zit. Het probleem is het aanloggen bij je ISP. Heb je dial-up, ADSL of kabel?
Dit zal het probleem niet zijn. Ik heb hier kabel en een router staan. Dus ik hoef alleen TCP/IP aan de gang te krijgen om op internet te kunnen. Ik kan het dus alleen nergens vinden.
Als je je wat dieper verdiept zal je zien dat het systeem dat IBM meer dan 10 jaar geleden ontwikkeld heeft technisch nog steeds prima mee kan. Andere factoren OS/2 zorgen voor de ondergang van OS/2, geen technische.
Ik heb OS/2 een jaar lang gedraaid (OS/2 2.11 en 3.0 later) in de tijd dat Windows 95 net uit was (en OS/2 draaide op mijn 386 sneller dan Windows 95 op een 486). Ik weet ook waarom OS/2 is ondergegaan terwijl het in principe een beter systeem was dan Windows. Maargoed, nu komt er een discussie met welk OS beter is dan een ander OS, en dat wil ik niet.
Ik heb hier thuis veel OS-en (AmigaOS, Windows, Linux, BeOS, MacOS) op internet (zelfs mijn Amiga 1200 met AmigaOS 3.9 zit op internet. Daar kan Linux/Windows/OS2/MacOS nog wat van leren, de snelheid van AmigaOS (=volledig 32bit)).

Anyway, dit gaat Offtopic. Onder OS/2 krijg ik het tot nu toe nog niet aan de praat...

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-08 14:39

BaRF

bijna kerst

uh, vroeger schreven ze Koe toch juist met een kórte oe? :?

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Psies en vibrators liepen altijd op carbid :P

ieeeepppppp :P

Pagina: 1