Toon posts:

Supergoedkope hardware, wel/niet doen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg via een vriend een mailtje doorgestuurd over écht supergoedkope laptops, bv. een "IBM ThinkPad T23 P1.2 256Mb 60Gb CD-RW DVD" voor 1500 euro ('normale winkelprijs 5700 euro). Ook een "Acer Travelmate 261X P3 1.0 20GB 256MB 14" voor 600 euro. De winkel/zaak heet Interpedia en is gevestigd in Oosterhout (voorheen Breda).
Mijn vraag is, is dit te "vertrouwen"?

Verwijderd

lijkt me niet eigenlijk ;)
Heeft die site ook een website ?

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08 17:00
Ga erheen, laat ze je de laptop demonstreren en koop hem, als zij namelijk bewijzen te hebben wat jij verw8 dan is dat toch mooi megenomen?

http://twitter.com/randalpeelen

Verwijderd

Topicstarter
De website :
http://netpedia.8m.com/

Ziet er niet écht betrouwbaar uit (freehosting stuff), maar anders bestel ik er gewoon eentje (denk een acer ;) en zie wel wat ze leveren!

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Op donderdag 30 mei 2002 18:02 schreef supernix het volgende:
De website :
http://netpedia.8m.com/

Ziet er niet écht betrouwbaar uit (freehosting stuff), maar anders bestel ik er gewoon eentje (denk een acer ;) en zie wel wat ze leveren!
Zou ik niet doen. Bestel eerst een los onderdeel (kabeltje desnoods :o) en kijk of het aankomt.

Verwijderd

Ik zou ff uitkijken met dit soort grappen. Vooral als je Peter R. de Vries laatst gekeken heb. Vette oplichtpartijen met dingen als de helft vooraf betalen en vervolgens nooit iets ontvangen.
En voor deze prijzen ziet het er ook best wel gejat uit, die site doet het hem helemaal :7. Zeer professioneel opgezet hehehe.

• kutkip
  • Laatst online: 25-03 23:04
De site had 65 bezoekers toen je de URL postte, lachen als die gasten ineens merken dat ze in 1 dag net zoveel bezoekers hebben gehad als in één jaar :D

• Comet
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:08
Ik zou het zeker weten NIET doen.

Volgens mij is dit het bedrijf (in ieder geval zat het in Oosterhout) waarmee 'Opgelicht' (op Nederland 2) een uitzending heeft gevolgd.

Ik weet niet of dit een malafide bedrijf is. Maar het feit is dat je eerst een aanbetaling moet doen. Vervolgens laten ze niets meer horen en ben je je geld kwijt.

Verwijderd

Topicstarter
het contant of pin, dus niet aanbetalen...

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Lol,
Als je de pagina ff bekijkt zou ik ook onmiddelijk zeggen : Niet doen. De site werkt maar half, banners etc...
Een echt bedrijf kan volgens mij écht wel een webstekkie betalen zonder banners en met een leukere url.

Het kan ook je vriend zijn die je ff wil beetnemen ?

Verwijderd

Topicstarter
Heb nog een apart gevoel erover, de ene zegt doen, maar opletten, andere zegt niet doen... isse wel moeilijk ;(

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:24

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Dit staat er ook bij btw, in flash :? :
Interpedia Group S.A.
Postbus 3980
4800DZ
076-5427077
KvK Breda 20105482

Dus bellen, naar kvk, P.R. de Vries if u like.
Check het na.. :)

Prutsite doet het ook helemaal niet btw.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Verwijderd

Op donderdag 30 mei 2002 18:28 schreef nigelator het volgende:
Dit staat er ook bij btw, in flash :? :
Interpedia Group S.A.
Postbus 3980
4800DZ
076-5427077
KvK Breda 20105482

[..]
Weird. Het zit idd in een swfje. Ik zou HEEL goed uitkijken met dit soort gasten. Die site ziet er voor geen meter uit en werkt niet. Bel ze eerst op en vraag waar ze die zooi vandaan hebben. Eventueel kan je de KvK inderdaad nog nachecken. IIG niet zomaar geld overmaken.

Verwijderd

ik ben bij die jongen geweest , hij zei dat ie pas 17 jaar is en heeft een bedrijf dat kan toch niet daar is ie toch te minderjarig voor ja toch :?

ik ga morgen de k.v.k in breda bellen en geef die nummer door want ik wil eerst zeker weten of die bedrijf wel echt bestaat voordat ik in zee ga met die gast :)

Verwijderd

Topicstarter
je bent daar geweest, wat gekocht??? En voelt het betrouwbaar aan?

Verwijderd

Topicstarter
Net effies www.kvk.nl gecheckt, zaak is geregisteerd!

Verwijderd

die kleine snotaap heeft wel veel orders toen ik gisteren bij em de telefoon was roodgloeiend , maar ik vertrouw het toch niet , hoe kan ie zo goedkoop inkopen hij bied het bijna gratis aan , ik denk toch dat er een ader onder gras zit ;)

maar het is wel mooi spul die hij aanbied Hhm. ik sta voor een dilema ;(

• Comet
  • Laatst online: 13:08
Een goede uitslag bij de KvK hoeft nog niets te zeggen hoor.
Soms zetten ze het bedrijf op namen van anderen en misbruiken zij zo deze personen.
Je weet het dus nooit 100% zeker.

• leonardo1504
  • Niet online
Je kan op de site van de KvK zoeken op KvK nummer (moet je "zoeken op dossiernummer"). Daar komt het volgende uit :

Naam: Interpedia
Vestigingsplaats: 4811EW Breda
Internetadres: http://www.netpedia.8m.com
KvK-inschrijfnummer: 20105482 0000
Soort inschrijving: Hoofdvestiging

Dus het KvK nummer klopt, de postcode mag iemand anders checken (heb geen vestigingsadres). Voor 1,60 Euro kan je overigens een uittreksel inzien (moet je je wel registreren).

Verwijderd

je krijgt van hem gewoon een aankoop bon met alles dus btw etc. die had ik gezien , maar als het blijkt dat alles gestolen is ben je dan ook verantwoordelijk tweakers :?

ps. hij zei nog tegen me dat wat ie aanbied gewoon restpartij is en daarom is het zo goedkoop en zei nog dat zen "bedrijf" naar oosterhout word verhuist

Verwijderd

Topicstarter
Ja, Comet, daar heb je ook helemaal gelijk in. Dus de info zegt niet écht veel op dit moment ;(

El_fessie, als hij zegt dat het restpartijen zijn en je krijgt de bon. Dan moet ik wel aan kunnen nemen dat het 'legaal' is. Rest/opgekochte partij zou best kunnen, maar dan is de vraag natuurlijk, waarom zo goedkoop?

Je kan natuurlijk ook de boel kopen en dan via de leverancier de serial checken, dan weet je het zeker!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Op donderdag 30 mei 2002 17:54 schreef supernix het volgende:
Ook een "Acer Travelmate 261X P3 1.0 20GB 256MB 14" voor 600 euro.
WTF ,das mie cheap !!!
Die wil ik wel kopen voor die prijs :P
Kost gewoon maar 1350 gulden !!

Verwijderd

bij de vraag aan hem waarom hij het zo goedkoop aanbied, zei ie datde winst al gemaakt is met andere spullen en deze die hij aanbied gratis overgebleven is

Verwijderd

Topicstarter
Het wordt steeds vager :? Een ondernemer zal het nooit gratis aanbieden, als hij zegt een executieverkoop, OK, geloof ik ... Maar dit dus niet. Iemand moet gewoon langsgaan om te checken, al vrijwilligers of moet ik zelf gaan :)

Verwijderd

Toch stinkt het: als hij z'n prijzen zou verdubbelen zou het voor ons als consument nog steeds een supermooie aanbieding zijn toch? Waarom doet ie dat niet dan?

Verwijderd

voor iemand die een bedrijf heeft lijk dat mannetje me wel uitgehongerd , hij had een petje op en een trainingspakje ,voor ondernemer leek het me echt vaag , ga aub ook een keer naar dat mannetje , ik moest mijn lach echt houden onderdrukken :D

ik heb een vermoeden dat er een bende achter dat mannetje zit want nu kan de polite hem niet in de cel stoppen als minderjarige en als er wat is en de eigenlijke boeven ontspringen het gerecht :Y)

Verwijderd

Die site werkt nogeneens...

Verwijderd

Op donderdag 30 mei 2002 18:49 schreef el_fessie het volgende:

ps. hij zei nog tegen me dat wat ie aanbied gewoon restpartij is en daarom is het zo goedkoop en zei nog dat zen "bedrijf" naar oosterhout word verhuist
Zie ook een oproep van hun op de vraag&aanbod van tweakers. HP 6100. had erop gereageerd en ze zeiden vanochtend nog dat ze naar Hilversum verhuist waren ( ? )

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:46
Best gevaarlijk zoiets, volgens mij zijn het gewoon een stelletje oplichters, niets KvK ofzo... dit lijkt mij niet een gezonde zaak.

|>

Verwijderd

is ook wel vaag, want ik kreeg eerst hun adres in breda en de dag later vertelde ze dat ze verhuist waren naar hilversum. en nu lees je hier weer een ander adres

• OruBLMsFrl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:27

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Jongens toch, iedereen weet dat de zon voor niets opgaat. Het verbaast me toch keer op keer dat er werkelijk mensen zijn die geloven dat dit soort apparatuur bijna wordt weggegeven. Ook bij verkoop wegens faillissement gaan dit soort apparaten niet voor die prijs weg. En of het nou gejat is, achterover gedrukt of dat die apparaten inderdaad een gemene manco hebben (kan ook pas later aan het licht komen), who cares? Je moet dat soort zooi gewoon niet kopen, als je geen problemen zoekt.
Overigens gaat die Thinkpad nog wel (2000 euro zou best kunnen), maar die Acer is echt te goedkoop (vang je zo het dubbele voor). 2e hands dan, met factuur en garantie, dat bestaat niet!

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

Verwijderd

vroeg me af of er al mensen zijn die wat meer te weten zijn gekomen over dit bedrijf. Hebben er nog mensen gereageerd op de aanbiedingen?

Verwijderd

Topicstarter
Wat me wel is opgevallen is dat onze gebruiker "el_fessie" dezelfde hardware aanbied als het eerder genoemd bedrijf. Ikke dus niet snappe hoe de vork in de steel zit :?

• Maf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-08 12:22

Maf

Op donderdag 30 mei 2002 17:54 schreef supernix het volgende:
Ik kreeg via een vriend een mailtje doorgestuurd over écht supergoedkope laptops, bv. een "IBM ThinkPad T23 P1.2 256Mb 60Gb CD-RW DVD" voor 1500 euro ('normale winkelprijs 5700 euro). Ook een "Acer Travelmate 261X P3 1.0 20GB 256MB 14" voor 600 euro. De winkel/zaak heet Interpedia en is gevestigd in Oosterhout (voorheen Breda).
Mijn vraag is, is dit te "vertrouwen"?
Voorheen Breda???

Dit klopt al niet; Oosterhout is een plaats nabij Breda en het bedrijf is dus gesitueerd in Breda volgens kvk? Maar volgens jou in Oosterhout??

Hebbie een pcies adres? ga ik ff kijken

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
Natuurlijk moet je op dit soort dingen niet aanbetalen of bestellen. je moet ze gewoon bellen of ze op voorraad zijn, zo ja, er heen rijden, contant betalen en klaar.

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:51

AMDFreak

Intel is zo..

grantie van 8 dagen (minimaal) daar heb jij recht op hoor.

En vaak bij een compleet systeem heb je vaak wel een jaar :)

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022

Ed.

Gewoon die lui aangeven, laat de politie het maar uitzoeken :P

• YaeX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-05 00:28
Op die site stond een of ander soort van verborgen (slecht gemaakt of mislukt) linkje naar http://www.tibet.nl . Die verkopen ook computers. Beetje vreemd als je er op klikte kreeg je een stuk uit het KvK van tibet.nl.

edit:

Het lijkt wel of het bijna de zelfde site is met andere kleuren. Verder lijkt ie het zelfde. Het word steeds vreemder...

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-03 18:17
Daar moet je dus echt nooit wat kopen...
Op zondag 02 juni 2002 19:58 schreef YaeX het volgende:
Op die site stond een of ander soort van verborgen (slecht gemaakt of mislukt) linkje naar http://www.tibet.nl . Die verkopen ook computers. Beetje vreemd als je er op klikte kreeg je een stuk uit het KvK van tibet.nl.

edit:

Het lijkt wel of het bijna de zelfde site is met andere kleuren. Verder lijkt ie het zelfde. Het word steeds vreemder...
Je hebt idd gelijk. Het is dezelfde site. Hij is gewoon geript. Alleen heeft hij de kleurtjes aangepast/links half weggehaald (tibet.nl links staan nog in de broncode)/tekst is exact hetzelfde (over die resellers)

Misschien is het een idee om een mailtje naar tibet.nl te sturen om te vragen of zij hier wat van weten.
Maar ik zou er iig nooit iets kopen!
Waarom staat er geen gewoon adres op de website? En waarom moeten ze zo pronken met hun KvK-nummer?

Staat momenteel trouwens ook niks op de site?

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
Op zondag 02 juni 2002 18:49 schreef AMDFreak het volgende:
grantie van 8 dagen (minimaal) daar heb jij recht op hoor.

En vaak bij een compleet systeem heb je vaak wel een jaar :)
natuurlijk heb je er recht op. maar je kan ergens wel recht op hebben, dat is geen garantie dat je het krijgt. ga jij rechtzaken aanspannen tegen wazige eenmansbedrijfjes en mensen die onbereikbaar zijn? vast niet.

voor 600 euro moet je gewoon zien dat je een laptop krijgt zonder garantie of omruilen of service. je moet je afvragen of het je die 600 euro waard is. zo ja, kopen en contant afrekenen.

je kan niet alles hebben. als je garantie wil kan je niet verwachten dat je dat krijgt voor deze prijs.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:31

Sick Nick

Drop the top!

Die lappie's staan bij die tibet.nl site met iets aannemelijkere prijzen:
Acer Travelmate 261X P3 1.0 20GB 256MB 14 (91.49S01.00H)
- Acer Travelmate 261X P3 1.0 20GB 256MB 14 14.1 CD XP HOME LAN 56K
- Aantal: 3
- € 1506.75

IBM ThinkPad T23 P1.2 128Mb 60Gb CD-RW DV (TT39RNU)
- IBM ThinkPad T23 P1.2 128Mb 60Gb CD-RW DV DVD Modem 14.1 WXP Pro NIC NU (2747)
- Aantal: 6
- € 4479.30
Dus lijkt me dat het gewoon vette fake is en een oplichter :o

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:22
Ik heb één keer contact met hem gehad, daarna nix meer (na toezeggingen van zijn kant), dus het is gewoon niet betrouwbaar :+

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:25
Ik zou tog egt ff wat meer geld uitgeven voor een betrouwbare pc enzo zo leert de ervaring >:)

Verwijderd

haha wat een humor zoiets geloof je toch zelf niet?

maar als ze zon laptop op voorraad hebben kijken of ie een beetje wil werken kopen en weer doorverkopen aan een leek onder het mom van : nieuwste model in de winkel 5000 euro maar je mag hem meenemen voor 3000 euro :o toch ff vet winst gemaakt voor een laptop van 600 euro

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:01
bij ons zijn vorige week zaterdag alle laptops uit de kast gejat (snelkraak met gesolen auto...), hou er rekening mee dat ze gestolen kunnen zijn.

Wat je kan doen, ga naar politiebureau, leg alles uit en vraag of zij voor jou serials kunnen checken. ga naar de winkel, check serial number :)
Pagina: 1