[WC] Zou hier een waterblokje van te maken zijn?

Pagina: 1
Acties:

• Ralpy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-02 22:37
Ik was me vandaag op school een beetje aan het vervelen en toen vond ik in 1x een mooi koper blokje, ofja eentje, er lagen er genoeg. Ik weet niet precies waar het voor bedoeld was, maar ik dacht, daar is mooi voor Ralpy om een waterblokje van te maken!

Zo ziet hij eruit na heel intensief poetsen.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ralpy/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ralpy/2.jpg

Het is helemaal hol van binnen. Ik weet alleen niet of het misschien te dun is, want het ding is maar een halve mm dik koper denk ik. Daar maak ik me een beetje druk om.

Als ik die onderste pootjes eraf haal en mooi vlak polijst en onderin aan de zijkant nog een aansluiting bijmaak en die bovenste aansluiting goed maak, zou het dan als een waterblokje kunnen werken? (whoeei, dat was een lange zin :P) of denken jullie dat dat niets wordt?

Verwijderd

Is wel een leuk ding voor je chipset...voor cpu is ie te klein..

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Och te klein, weet ik niet. Als hij maar groter is dan de core, en je er een goed vasthoudtmechanisme aan vast maakt. Want dat ding alleen op je core te laten rusten is niet :9~

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• Ralpy
Op donderdag 30 mei 2002 19:37 schreef Scyth het volgende:
Och te klein, weet ik niet. Als hij maar groter is dan de core, en je er een goed vasthoudtmechanisme aan vast maakt. Want dat ding alleen op je core te laten rusten is niet :9~
Ja, ik denk dat ie net op die kussentjes steunt, en anders doe ik er wel zo'n koper plaatje tussen.. ik weet zo de naam er ff niet van.

hij is een 4.5 cm doorsnee geloof ik

Verwijderd

Ik zie aleen een aanvoer... waar moet et water dan weer weg gepompt worden? verder is et best leuk gemaakt... 8-)

• Ralpy
Op vrijdag 31 mei 2002 00:42 schreef Chainsaw1984 het volgende:
Ik zie aleen een aanvoer... waar moet et water dan weer weg gepompt worden? verder is et best leuk gemaakt... 8-)
hey.. ff goed lezen de tekst hierboven. Want ik heb dat ding gevonden op school en ik moet er nog een uitgang bij maken, onderin waarschijnlijk.

Verwijderd

Op vrijdag 31 mei 2002 00:57 schreef Ralpy het volgende:

[..]

hey.. ff goed lezen de tekst hierboven. Want ik heb dat ding gevonden op school en ik moet er nog een uitgang bij maken, onderin waarschijnlijk.
Onder in????
Hoe wil je hem dan op je CPU/Chipset bevestigen??.. Zorg gewoon dat je 2koperen blokken krijgt, veel efficienter..

• Bestiole
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hij bedoeld onderin op de zijkant...

Tja of het koper te dun is... dat zal je pas weten als je
dat gat onderin op de zijkant gemaakt hebt.

Maar ik denk dat je wel moeilijk aan het doen bent, want om de boel vast te zetten... zie ik niet echt hoe je het gaat doen...

En een koperen plaatje op de onderkant solderen is denk ik niet het efficienste, want heb je 2 lagen koper met soldeer er tussen, wat de warmte minder goed zal geleiden dan 1 laag koper....

Maar.... proberen dus :9 Vind het wel een leuk projectje >:)

Me, myself & I

• Ralpy
Op vrijdag 31 mei 2002 09:28 schreef Bestiole het volgende:

[..]

Maar.... proberen dus :9 Vind het wel een leuk projectje >:)
Ja, denk dat ik toch maar eens ga proberen.

Er liggen er toch nog genoeg op school >:)
Pagina: 1