server automatisch uit als ....

Pagina: 1
Acties:

• schroevendraaier
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-07 10:51
Is het mogelijk om mijn workstation/server (die ik A.S. maandag binnenkrijg) automatisch te laten afsluiten als de laatste computer binnen het netwerk ook uit gaat?

bv:
Mijn ws/server staat aan, mijn moeders PC ook, en mijn ws/server wordt niet gebruikt, dat als mijn moeder haar pc uitzet, dat ze niet naar boven hoeft te lopen om de ws/server ook nog eens uit te zetten?

Opzich is het geen probleem om de ws/server 24/7 te laten draaien, alleen ik denk dat ik dan moet gaan meebetalen aan de electra rekening.... :( :(

Dus is het mogelijk om met behulp van een progje o.i.d. dat te regelen?

Arrows are made to fly, so are aeros.

Verwijderd

Op donderdag 30 mei 2002 17:34 schreef ScrewDriver2k1 het volgende:
Opzich is het geen probleem om de ws/server 24/7 te laten draaien, alleen ik denk dat ik dan moet gaan meebetalen aan de electra rekening.... :( :(
Ik heb eens uitgerekend hoeveel het eigenlijk kost, maar dat valt reuzen mee!

• schroevendraaier
tell me, tell me! :)

• schroevendraaier
hmmm, nm, ik heb mijn oude p166 weer aan de praat gekregen, werkt zonder fans 8-) alleen een super stille voedings fan,

spanks anyway :)

Verwijderd

Op donderdag 30 mei 2002 17:43 schreef ScrewDriver2k1 het volgende:
tell me, tell me! :)
Reken maar uit:
40watt
24 uur
18 eurocent per kwh

• kell.nl
  • Laatst online: 27-09-2023

kell.nl

Fizzgig's evil twin

Ik ken er geen progje voor, maar je zou een scriptje kunnen schrijven dat naar de moeders pc pingt, en zo gauw hij geen reply meer krijgt, hij de pc uitzet.
In een batchbestandje is dat dan iets met errorlevel...

of

Een remote shutdown tooltje op de pc van je moeder zetten.
Dan kan ze hem vanaf beneden uitzetten.

Eventueel zou je bij je moeder in de startup folder een batchbestandje kunnen zetten dat een wol (wake-on-lan) pakketje verstuurd naar jouw pc, zodat hij aangaat als de pc nog uitstaat... Dan hoeft je moeder ook niet naar boven voor de pc aan te zetten :)

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Hoeft die server alleen maar internet te sharen, of ook meer?

Als het eerste het geval is, ben je met een simpel breedbandroutertje ook klaar.. verbruikt helemaal drie keer niks..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Welk os is het? Bij Windows 2000 server met AD heb tegenwoordig een login en logoff script mogelijkheid. Als je in het logoff script een remote shutdown verwerkt zou het moeten lukken

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
Op vrijdag 31 mei 2002 01:31 schreef kell.nl het volgende:
Ik ken er geen progje voor, maar je zou een scriptje kunnen schrijven dat naar de moeders pc pingt, en zo gauw hij geen reply meer krijgt, hij de pc uitzet.
In een batchbestandje is dat dan iets met errorlevel...

of

Een remote shutdown tooltje op de pc van je moeder zetten.
Dan kan ze hem vanaf beneden uitzetten.

Eventueel zou je bij je moeder in de startup folder een batchbestandje kunnen zetten dat een wol (wake-on-lan) pakketje verstuurd naar jouw pc, zodat hij aangaat als de pc nog uitstaat... Dan hoeft je moeder ook niet naar boven voor de pc aan te zetten :)
dan zou je er eventueel een timer in moeten zetten die 3 minuten wacht

moeders pc crashed server sluit af moeders pc draait weer
en geen internet moet ze weer helemaal naar boven lopen om hem aante zetten :o

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Of een broadcast om de 3 minuten (tijd om een pc te booten +1 minuut) over het netwerk laten gaan en als er geen response komt shutdownen.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• kell.nl
  • Laatst online: 27-09-2023

kell.nl

Fizzgig's evil twin

Op vrijdag 31 mei 2002 08:04 schreef snapnie het volgende:
Welk os is het? Bij Windows 2000 server met AD heb tegenwoordig een login en logoff script mogelijkheid. Als je in het logoff script een remote shutdown verwerkt zou het moeten lukken
Ik neem aan dat de pc niet altijd uit moet, als zijn moeder haar pc uitzet...
Is ScrewDriver2k1 net flink aan het gamen online, zet z'n moeder haar pc uit, dus ook de zijne :)
Pagina: 1