🇳🇱 🔋 Marstek Venus E v3 | EMS xxx, BMS xxx, App vxxx | HW P1 | Marstek CT003 P1 | ☀️14kWp zuid-west+noord-oost
oh, heb niet goed gelezen, 9 is het hoogst, maaruhh... als ik nu "top" in linux doe, en de processen bekijk, staat mijn "NI" (nice waarde) wel erg hoog, maar ik wil m'n PRI (priority) ook op het hoogst, dus realtime hebben, want nu krijgt mijn Koetje maar 10% cputijd, en dat moet naar 100%. de server van school heeft anders 's nachts toch niks te doen!!
🇳🇱 🔋 Marstek Venus E v3 | EMS xxx, BMS xxx, App vxxx | HW P1 | Marstek CT003 P1 | ☀️14kWp zuid-west+noord-oost
als je task info 2000 of iets dergelijks ff aanzet kun je de prioriteit veranderen, op dit moment heeft alleen je kernel high, de rest normal en je koe idle.
dat is een optie waar je NIET aan moet zitten, want dan gaat de rest van de shit allemaal veeeel langzamer 
(blijkt dat het systeem zo langzaam wordt dat je de optie nauwelijks nog kan terugdraaien)
(blijkt dat het systeem zo langzaam wordt dat je de optie nauwelijks nog kan terugdraaien)
Verwijderd
idd, NIET VERANDEREN
Als de server nog niks anders te doen heeft, krijgt de koe automatisch wel alle CPU tijd.
Als de server nog niks anders te doen heeft, krijgt de koe automatisch wel alle CPU tijd.
dat zou goed kunnen ja, maar wie zei dat je daar aan moest komen? je koe benut toch al de idle tijd, hoeveel wil je erbij?
het is idd niet nuttig je priority op 9 te zetten, dan draait je os niet helemaal lekker meer denk ik
Zo gezegd, zo gedaan.
Verwijderd
in linux kan je dit ook anders veranderen dan configgen in je dnetc zelf.
er is een proggie 'renice' genaamd waarmee dit kan.. Ikzelf doe het altijd via 'top'
dan renice kiezen en dan PID invullen en dan nieuwe nice-waarde.
LETOP: hoe lager je nice-waarde, hoemeer cpu tijd een programma krijgt. een nice van 19 krijgt dus heel erg weinig cpu tijd toegewezen (idle dus). Zet je de nice waarde op -19 dan krijgt het programma heel erg veel (bijna alle) cpu tijd die er beschikbaar is.
Je kan de nice waarde wel wat verlagen, maar dat kan je het beste alleen doen wanneer je de PC voor nix anders gebruikt(de rest wordt dus langzamer)
er is een proggie 'renice' genaamd waarmee dit kan.. Ikzelf doe het altijd via 'top'
dan renice kiezen en dan PID invullen en dan nieuwe nice-waarde.
LETOP: hoe lager je nice-waarde, hoemeer cpu tijd een programma krijgt. een nice van 19 krijgt dus heel erg weinig cpu tijd toegewezen (idle dus). Zet je de nice waarde op -19 dan krijgt het programma heel erg veel (bijna alle) cpu tijd die er beschikbaar is.
Je kan de nice waarde wel wat verlagen, maar dat kan je het beste alleen doen wanneer je de PC voor nix anders gebruikt(de rest wordt dus langzamer)
Pagina: 1