Eizo F980 super duur maar met shadow mask

Pagina: 1
Acties:

• Peertje NL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 13:25
De Eizo F980 is flink duurder dan de concurentie maar heeft een shadow mask, weet iemand hoe dit komt :?
Link

EIZO F980 21" € 1949,-

Reality beats fiction by far!

Verwijderd

Peter koop gewoon een Iiyama pro512 is goed en veel goedkoper dan Eizo 21" :)

• Peertje NL
Op donderdag 30 mei 2002 20:59 schreef Karlson het volgende:
niet als je hem voor de kwart van de prijs kan krijgen, boven dien krijg je z'n kut kabel bij die pyama wat de prijs weer flink opschroeft, maarja de pro512 is ook wel een stuk goedkoper dan de concurentie.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Wat 'm zo duur maakt, de electronica die er in zit, de kwaliteit v.d. gebruikte componenten en natuurlijk de naam. Ik heb er zelf laatst ook een bekeken om te kopen (2e hands, nieuw is véél te duur) en het zag er allemaal goed uit, ik ergerde me alleen aan het feit dat de beeldbuis niet plat is. Aangezien ik plat gewend ben en hij naast m'n platte Iiyama Pro 510 zou komen te staan heb ik 'm maar niet gekocht (heb me net het goedkopere broertje T965 besteld :P eentje die wél een platte beeldbuis heeft).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-05 14:08
Ik heb de T765, ook een hele goede monitor.

Heel mooi strak beeld.

w00t

Verwijderd

Op donderdag 30 mei 2002 20:59 schreef Karlson het volgende:
met alle respect, maar iiyama's zijn gewoon troep vergeleken met een fatsoenlijke monitor :)

maar die fatsoenlijke monitoren zijn ook 3 keer zo duur :(

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Op donderdag 30 mei 2002 22:47 schreef MREn het volgende:

[..]

met alle respect, maar iiyama's zijn gewoon troep vergeleken met een fatsoenlijke monitor :)
Als het goed is kan ik dat morgen bevestigen of ontkennen (v Gend & Loos is vandaag al langs geweest met m'n T965, alleen was ik er natuurlijk niet ;( ). Kan je sowieso vertellen dat Iiyama géén troep is (m'n Pro 510 iig niet), da's wel heel erg kort door de bocht.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• SkoolieDie
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb dus ook zo'n bolle Eizo met een shadowmask.
Als je veel met fotos en photoshop werkt vind ik dat toch prettiger werken dan alle trinitron varianten.

Shadow mask is misschien oudere technologie maar met de goede elektronika erachter voor het stoerdere fotowerk het beste.
Dat weet Eizo ook dus vandaar :)

Verwijderd

Op donderdag 30 mei 2002 22:57 schreef Abbadon het volgende:

[..]

Als het goed is kan ik dat morgen bevestigen of ontkennen (v Gend & Loos is vandaag al langs geweest met m'n T965, alleen was ik er natuurlijk niet ;( ). Kan je sowieso vertellen dat Iiyama géén troep is (m'n Pro 510 iig niet), da's wel heel erg kort door de bocht.
troep in vergelijking met 3 keer zo dure modellen zeg ik ook :)

Philips Brilliance bijvoorbeeld.

Verwijderd

Op donderdag 30 mei 2002 22:47 schreef MREn het volgende:

[..]

maar die fatsoenlijke monitoren zijn ook 3 keer zo duur :(
mm, dan spreek je in ieder geval niet ervaring maar , ik heb een pro 451 en deze naast een sony en een philips versie gezet en de mijne was toch echt scherper !

• Ghost|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-03 09:59
Ja als je geluk hebt, ik heb met die goedkope monitoren al BAKKEN problemen gehad.

De kwaliteits controle is veel minder:

Gare vlekken in beeld
Krom beeld
Te veel moire
Dode pixels

Duurdere monitoren hebben dat problemen vaak niet door betere afstelling. Ook is de service vaak beter, bij goedkopere merken maken ze je monitor niet maar krijg je vaak een halfbakken gerepareerde van iemand anders in de plaats

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:40
kijk maareens even naar de dotpitch van die buis. dan slik je wel even.

[edit]
CRT Phosphor Pitch 0.23 mm / 0.20 mm (Horizontal)

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Glorificationer426
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 22:25

Glorificationer426

come we hero rush yes?

ach, ik ben heel tevreden met mn Fujitsu x176 was maar 75 euro (tweedehands maar toch gloedjenieuw) en heb een prachtbeeld met 1024*768*120hz (gaat tot 1600*1200*75hz)

(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D

• Peertje NL
Op donderdag 30 mei 2002 22:28 schreef Abbadon het volgende:
Wat 'm zo duur maakt, de electronica die er in zit, de kwaliteit v.d. gebruikte componenten en natuurlijk de naam. Ik heb er zelf laatst ook een bekeken om te kopen (2e hands, nieuw is véél te duur) en het zag er allemaal goed uit, ik ergerde me alleen aan het feit dat de beeldbuis niet plat is. Aangezien ik plat gewend ben en hij naast m'n platte Iiyama Pro 510 zou komen te staan heb ik 'm maar niet gekocht (heb me net het goedkopere broertje T965 besteld :P eentje die wél een platte beeldbuis heeft).
thx Abbadon

Pagina: 1