THUNDERDOME TILL WE DIE !!!
Lees de FAQ eens ivm flames enz...
En de search levert ook handige info op
nog enkele nuttige links: [topic=306495/1/100]Je zoekactie naar 'intel amd stabiel' leverde 1524 resultaten op. Resultaten 1 - 50.
A busstation is where a bus stops,a trainstation is where train stops
On my desk, I have a workstation,
... No further comment.
maar een verkoper zijn vol overtuiging dat amd een stabieler systeem zou opleveren [niet flamen] en dat gaat er bij mij niet in [geen flame].
dus als je een standaard voeding hebt met een standaard koeling zou amd wel eens instabieler kunnen zijn dan een intel?
dan houdt ik het op intel.
THUNDERDOME TILL WE DIE !!!
zoOp donderdag 30 mei 2002 17:31 schreef GuidoHuis het volgende:
sorry voor de flame...
maar een verkoper zijn vol overtuiging dat amd een stabieler systeem zou opleveren [niet flamen] en dat gaat er bij mij niet in [geen flame].
hangt meer van mobo af
dus als je een standaard voeding hebt met een standaard koeling zou amd wel eens instabieler kunnen zijn dan een intel?
wat is standaard
als je voor DDR gaat is AMD prijskwaliteit beter (zelfs met standaard koeling) Intel heeft een ingebouwde veiligheid dat hij bij een te hoge temp op een lagere frequentie gaat draaien en dus afkoelt.Op donderdag 30 mei 2002 17:31 schreef GuidoHuis het volgende:
sorry voor de flame...
Ik kies voor Intel ivm RDRAM.
... No further comment.
AMD en Intel zijn allebij zeer stabiel
Het is de rest van de hardware die "het um doet" En dan vooral de combinaties.
Wel is het zo dat AMD goedkoper is.
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
... No further comment.
Verwijderd
Vooral aan het geheugen en moederbord.
Verwijderd
Ze zijn beide goed.
MAAR: Voor de AMD moet jee goede koeling hebben om de temperatuur laag te houden. Voor de P4 geldt dit ook, maar in iets mindere mate.
Stabiliteit is niet alleen afhankelijk van je proc, maar ook van:
Moederbord/chipset
Besturingssysteem
Drivers
Programma's
Geïnstalleerde hardware
... nog veel andere dingen
Laat ik het zo zeggen: ik heb een P2-350 op een 440BX bord gehad. Zeer stabiel. Ik heb nu een AMD systeem. Zie .sig. Ook extreem stabiel. Ze zijn beiden heel stabiel te krijgen. Ze zijn beiden goed.
AMD is in "dit" wat beter, Intel weer in "dat". AMD is goedkoper dan Intel. Kijk wat je wilt, en wat je nodig hebt. Kijk wat je budget is. Kies een goed merk mobo. (Asus bijvoorbeeld.) Neem goed geheugen (Infineon, Corsair, Crucial...), en koop geen No-name geluidskaarten of cheap@$$ hardware. Ik heb zelf alleen maar A-Merken in mijn kast, en gebruik de beste drivers. Daarmee bedoel ik: als versie 4.1 stabieler is dan 5.0, dan blijft 4.1 erin. Ik draai nu voor mijn GF2 Ti versie 2720; 2832 geeft problemen. Als er een nieuwe driver uitkomt, maak ik een image, en test de driver een weekje of zo. Als hij geen probs geeft, blijft hij erin; anders gaat de image terug. DRIVERS IS EEN VAN DE BELANGRIJKSTE COMPONENTEN OM STABILITEIT TE VERKRIJGEN.
het is gepost in SM maar de modjes houden een koffiekrans.Op donderdag 30 mei 2002 17:39 schreef NickName het volgende:
Hmmz snap niet dat hier nog iemand antwoord opgeeft behalve de moderator die er meteen een slotje opdoet!!!
En om vriendelijk te zijn en om een flamewar te vermijden geven we uitleg en verwijzen we naar de search.
Waarom jij reageert dat is een andere vraag NOFI
... No further comment.
/me agree's[b]Op donderdag 30 mei 2002 17:40 schreef FirePower DRIVERS IS EEN VAN DE BELANGRIJKSTE COMPONENTEN OM STABILITEIT TE VERKRIJGEN.
ook hardware is wel belangrijk, soms kunnen drivers idd moeilijk doen
Dit topic is gesloten.
![]()