USB Hard Drives?

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-03 07:50
Bestaan er USB Hard Drives? Want ik heb nu een 40GB Schijf (UltraDMA) en heb geen zin om 'm in te pluggen. En ik denk niet dat ik extra ruimte heb voor nieuw HD. Of zit dat er altijd in? Een extra plekkie voor de HD.

Dus dacht ik neem zo'n ding wat ik op m'n USB poort kan aansluiten. Maar bestaat dat wel?

Lijkt me wel ultra-relaxed. Of is dat minder goed (Ik kan natuurlijk op de draden staan :P), en wat zijn de voordelen. Of moet ik een HD nemen die ik gewoon moet 'inbouwen'.

Ik heb een Compaq (5000 Series) 5419EA kast. Met Geforce3 en 256MB Ram. (AMD Athlon 1700+ 1,47Ghz). Genoeg ruimte?

Ben trouwens newbie met hardware ;)

• Bec80
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-01-2025
Je heb ze in ieder geval wel met
FireWire aansluiting en dat gaat ook wat rapper dan USB1

• Switch
Waar hoort m'n FireWire aansluiting te zitten? Want vooraan of achteraan zit ie niet. :) Tenminste, neuit zover ik zie :D

• DjMiLLeNCoLiN
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-11-2023
Dat heb je waarschijnlijk geen firewire aansluiting.
:)

• Bec80
Op donderdag 30 mei 2002 17:26 schreef Shock3r het volgende:
Waar hoort m'n FireWire aansluiting te zitten? Want vooraan of achteraan zit ie niet. :) Tenminste, neuit zover ik zie :D
Zo zie die eruit...

Afbeeldingslocatie: http://www.digitalpostproduction.com/2001/03_mar/images/DVBridge/Firewire.jpg

En je kan complete kits kopen incl. firewirekaart ff zoeken op Pricewatch

• Switch
Op donderdag 30 mei 2002 17:27 schreef Bec80 het volgende:

[..]

Zo zie die eruit...

[afbeelding]
Aha, die heb ik niet ;)

• SH007
  • Niet online
Er is vast nog wel een plaatsje in je kast voor een HD.
Een USB HD is eigenlijk alleen maar leuk als backup of om data over te zetten. De USB1.1 standaard kan maximaal 12mbit/s doorvoeren(1,5MB/s). Dat is maar heel weinig voor een HD.

• Bec80
Ze zijn erug prijzig zo te zien

Hier op Price watch http://www.tweakers.net/pricewatch/6064

Ik denk wel dat je plek heb voor een extra HD.. heb je een desktop of een Midi tower???

• Switch
Ik zal wel van 't weekend of vanaav m'n kast openbreken (>:)) om te kijken of er nog plek is. Waar is die plek onder 't moederbord?

Wat is een Desktop en een Midi tower? :) Zal 'es foto zoeken op Compaq.nl :)

#edit
Ik heb een plaatje gevonden, 't is niet veel ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.amlink.co.uk/images/Computers/presario_5000.jpg

En btw, Als ik 'm in m'n kast wil bouwen, moet 't dan IDE zijn of SCSI? Want bij de Pricewatch was 't zo ingedeeld. De IDE (80GB) zijn wel leuk goedkoop :)

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
als je nou gelijk een usb 2.0 schijf koopt dan heb je ook nog snelheid voor de toekomst. desnoods koop je er ook een usb 2.0 pci kaartje bij. maxtor heeft 120 GB 7200 rpm usb 2.0 schijfjes. die zijn wel een tikje aan de prijs.

• Switch
Weet iemand btw misschien een goede check & plug FAQ/Guide? Dan hoef ik neit 2wekens te w8'en op jullie antwoord :D

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Tja, ik kan je wel vertellen dat een extra hdd zeer waarschijnlijk wel in je kast past.. Er zijn meestal meerdere plaatsen voor extra 3.5" devices.. Maar de enige manier om daar echt achter te komen is om gewoon de kast open te maken..

Zeer waarschijnlijk moet het ook ide zijn, maar wederom, maak de kast gewoon open, en je ziet het. Verder moet dit soort informatie ook gewoon op de site van compaq staan, dus daar zou ik ook eens gaan kijken.

En inbouwen is natuurlijk een veel goedkopere, snellere en betere oplossing dan een externe usb-hdd.

Als je nog iets van een faq wilt hebben over het inbouwen van een hdd, dan is het volgende topic misschien iets voor je:

[topic=152092/1/100]
[topic=402453/1/100]

succes.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.