Ik heb overlaatst een nieuwe geluidskaart gekocht (c-media 8738 LX 6 channel pci). Heb de kaart eringestoken, en alles werkt perfect. Twee dagen later deed m'n muis (ps/2) het niet meer. Mijn muis stond niet meer in apparaatbeheer, dus heb ik hem opnieuw geïnstalleerd. Maar na de nodige reboot werkte mijn muis nog altijd niet: er was een conflict met de geluidskaart. Heb dan de geluidskaart eruit gehaald, maar de muis werkte nog altijd niet: er waren nu conflicten met een systeemapparaat (dat ik niet kan uitschakelen). Heb dan de (niet-werkende) muis en dat systeemapparaat verwijderd, en na de reboot werkte alles weer. Dan de geluidskaart er weer bij en nog altijd werkte alles. Tot een dag ofzo later de muis weer niet meer werkte (keyboard en muis (beiden ps/2) reageren niet meer, maar zie toch dat windows ME zelf niet is vastgelopen, aangezien ik anderen nog zag chatten in irc). Na de reset werkte alles behalve de muis. Het komt altijd door dat conflict: irq 12 gebruikt door verschillende apparaten).
Ik heb wel een plugje van ps/2 naar serieel en één van ps/2 naar usb, maar dan vindt windows ME m'n muis niet.
Hoe kan ik nu zorgen dat ps/2 niet irq 12 gebruikt (met win ME krijg ik een melding: 'kan de bronnen niet wijzigen' en in de bios van ABIT KT7-RAID kan je dit ook niet)? Of is er een andere oplossing zodat m'n muis het weer doet?
PS: Ik heb alle apparaten die ik niet gebruikt uitgeschakeld (printerpoort + joystick poort), dus andere apparaten uitschakelen om bronnen vrij te maken kan ik niet.
Ik heb wel een plugje van ps/2 naar serieel en één van ps/2 naar usb, maar dan vindt windows ME m'n muis niet.
Hoe kan ik nu zorgen dat ps/2 niet irq 12 gebruikt (met win ME krijg ik een melding: 'kan de bronnen niet wijzigen' en in de bios van ABIT KT7-RAID kan je dit ook niet)? Of is er een andere oplossing zodat m'n muis het weer doet?
PS: Ik heb alle apparaten die ik niet gebruikt uitgeschakeld (printerpoort + joystick poort), dus andere apparaten uitschakelen om bronnen vrij te maken kan ik niet.