Toon posts:

snel onstabiel overklokken van video/proc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een athlon 1800+ en ati radeon 8500 pro
als ik mn videokaart overklok van 275 naar 285 dan is die al onstabiel (3dmark2001 loopt dan vast):(, terwijl ik van de andere tweakers hoor dat ze zelfs de 310 halen

en als ik mijn processor overklok FSB naar 140 (1610 mhz normaal 1533) dan kan mn pc windows/system niet vinden

dit is toc hniet normaal, weten jullie hiervoor een oplossing

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:00
Als je nou eerst es met temperaturen komt aanzetten kan je beter geholpen worden denk ik....

Ook is het handig te vermelden wat voor geheugen je hebt, dat wil nog wel eens een bottleneck zijn bij FSB overklokken.

Strava

• Da*Rule
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-09-2025
Graag lees ik ook wat voor mobo je hebt, en wat voor mem. En je temps. Ik heb het ook, maar met DDR333 mem loopt 3DMARK2K1 ook vast met een FSB van +/- 140 :? Maar daar ga ik vanavond ff verder mee pielen, heb 't men sinds gister pas...

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-02 09:44

Bluppy2

Hip!

zie [topic=497736/2/100] voor het overklokken van je Radeon.
Jij probeert zonder het voltage op je kaart te verhogen te overklokken. Nogal logisch dat hij er dan mee stopt. Wat probeer je trouwens te overklokken, core of geheugen???

Wat het FSB overclocking betreft, geef eerst even meer info over het bord, type geheugen, type koeler, aantal casefans etc etc...

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>