laptop scherm defect

Pagina: 1
Acties:

• hensdesk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 11:21
ik heb een oude compaqcontura 4/25 (486/33) >:)
deze heeft een defect scherm nu dus het scherm heeft altijd slecht gewerkt het is zwart-wit
doordat de schuifje voor licht en helderheidnu heb ik het zo aangepakt dit is het schem van de potmeter:

1------3licht
2------4

a------chelderheid
b------d

hier heb ik de hele potmeter van af gehaalt en punt 3 en 4 met tin verbonden en punt a en b het ding gaf daarna perfect beeld even voor de duidelijk heid ---- dit is weerstand draad/spoor
tot ik vandaag het ding weer aanzette en hij gaf links onder twee rechthoekige bloken weer waarvan er een weg gaat na dat hij de flop gaat lezen op een normaal beeldscherm werkt hij wel

is het nu mogelijk om het ding weer te maken niet via compaq maar op een andere manier bij compaq vragen ze wel 1000 gulden voor een nieuw scherm :+ of zijn er kabels om dat ding op een tv aan te sluiten via de svga poort achter op? >:)

alvast bedankt mede tweakers

Verwijderd

wil je het me nu nog een keer uitleggen.... Maar dan duidelijk? Ik wil je best helpen als ik het weet en andere tweakers vast ook wel... Maar ik snap niet precies je vraag en je problemen....

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
Uiteraard heb je "vga to tv" convertors. Maar an is een gewonde monitor die je achterop aansluit waarschijnlijk mooier , en beter.

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• marco899
  • Laatst online: 21-05 20:50

marco899

Know's what he wants.

Op donderdag 30 mei 2002 22:51 schreef Civil War Dude het volgende:
wil je het me nu nog een keer uitleggen.... Maar dan duidelijk? Ik wil je best helpen als ik het weet en andere tweakers vast ook wel... Maar ik snap niet precies je vraag en je problemen....
Helemaal mee eens. Om dit verhaal te lezen, heb je bijna al hulp nodig.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• hensdesk
ik heb een oude compaq contura 4/25 (486/33) met een monogroom scherm.
dit scherm is defect.
het scherm heeft altijd slecht gewerkt doordat de schuifjes voor licht en helderheid niet meer goed contact maakten ,nu heb ik het zo aangepakt:

dit is het schem van de potmeter:

1------3 licht tussen de punten die je hier ziet:
2------4 (1,2,3,4) zat de potmeter

a------c helderheid tussen de punten die je hier ziet:
b------d (a,b,c,d) zat de potmeter

dus op (1,2,3,4) zat een potmeter en tussen (a,b,c,d)een potmeter, de: - is zeg maar het weerstands spoor (als de potmeter er nog op zat ging daar een schuifje over heen).

dit princiepe werkte niet meer, dus heb ik eerst geprobeert wat contact spray tussen de potmeter te spuiten dit werkte maar een paarseconde en toen gaf ie weer slecht beeld.

ik heb toen de potmeter er af gehaalt en en punten: 3+4 en a+b met elkaar verbonden met soldeer tin, is dus hetzelfde als ik het schuifje van schema (1,2,3,4) helemaal naar rechts schuif en van (a,b,c,d) helemaal naar links schuif

dit werkte een tijdje het ding gaf goed beeld maar na +- 20 minuuten gaf hij in eens heel raar beeld, er kwamen allemaal bloken en streepen op het scherm die van kleur veranderde als je er vanaf een andere hoek op kijkt (de zelfde kleuren alsof je een scherm van een reken machine in drukt), ik zette het ding uit en weer aan en hij deed hetzelfde. ik heb hem een uur uit laten staan en de accu er uit gehaald en hij deed nog steeds hetzelfde

is het nu mogelijk om het ding weer te maken. :?

en waar kan ik dan van die VGA naar TV kabeltjes kopen? >:)

alvast bedankt mede tweakers.
en sorry voor de onduidelijkheid.
ik hoop dat het nu wel duidelijk is.

• hensdesk
en waar zij die kabeltjes te koop voor VGA naar TV ?

Verwijderd

Kun je geen piccie maken ofsow want ik snap er nog steeds geen f*c* van. Sorry hoor :)

• hensdesk
hoe kan ik hier eigenlijk een plaatje neer zetten

• hensdesk
ik heb ze wel maar hoe zet ik ze er op

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:00
Leer die edit knop eens te gebruiken ....

-

• hensdesk
ik weet niet waar die zit :? :?

Verwijderd

-------------------------------------------------------------------------^

En plaatjes kun je uploaden bij pics.shellz.nl en dan moet je het regeltje kopieren met de [img][/img] erin

• hensdesk
bedankt Tweakers
Op vrijdag 31 mei 2002 10:55 schreef PsYgHo het volgende:
Uiteraard heb je "vga to tv" convertors. Maar an is een gewonde monitor die je achterop aansluit waarschijnlijk mooier , en beter.
Kijk nu ik weet dat er kabeltjes voor vga naar tv zijn is de rest niet meer nodig zoals foto's enz (denk ik),
maar waar kan ik zo een adapter dan kopen?
En ik neem geen monitor me op vakantie >:)

bedankt Tweakers
Pagina: 1