Toon posts:

Wat is er nu kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus bezig thuis een netwerkje te maken, en heb eerst een computer in elkaar gezet. Nu heb ik genoeg componenten voor een tweede, maaaaaaaaaaaaaar: problemen!
Het gaat om een Abit BD7-R en enkele problemen die ik ervaar:
1. Wanneer ik in BIOs kijk bij "PC Health Status", loopt de computer muurvast en moet ik rebooten.
2. CD- ROM wordt soms niet gedetecteerd in Windows, en wanneer ik GEEN diskdrive heb aangesloten, ziet Windows een 5,25 inch :?
3. In Windows krijg ik de vreemdste kleuren op mijn desktop
4. Muis wordt niet goed gedetecteerd, toetsenbord som ook niet.

Wat is er nu kapot?? Hardware: Abit BD7-R, P4 1.6A, 256 MD Twinmos DDR, Asus GeForce 3 De Luxe, Enermax 350W, Maxtor 20,5 Gb.

Ik heb het ook getest met een andere voeding (die prima werkt op de andere pc): zelfde probs. De videokaart werkt ook prima in de andere pc, geheugen ook. Proc komt nieuw uit box. Maxtor wordt nu getest alles tot nu toe perfect.

Verwijderd

Lijkt een bios probleem.....probeer of je je mobotje kan inwisselen.......bij een maat van mij heeft dat gewerkt:)

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:25
BIOS probleem lijkt mij ja.

update je bios eens :?

zet er anders gewoon een nieuw bios op, letterlijk

Verwijderd

ewaarschijnlijk een bios probleem zoals mijn voorgangers in dit topic al zeggen,
misschien werkt een bios reset ook wel

dus haal het batterijtje eens van je moederbord en plaats hem daarna weer terug
anders een bios update
als je pc dan nog verrot werkt zou ik de mobo laten nakijken

Verwijderd

OW.....en ff een waarschuwing....als je pc weleens erg vroeg wilt vastlopen, nog voordat windows aan het starten is, ga dan niet zelf je bios updaten, maar breng de zooi naar de leverancier.....
Zelf had ik namelijk vastlopers als pc net aan stond, bleek dat de bios rot was, maar toen ging ik zelf flashen, en midden in de flash liep pc weer vast:(
Bios helemaal naar de klote, dus ik naar de leverancier, en die wilde geen garantie geven omdat ik op eigen risico zat te flashen......

Nu had ik nog de mazzel dat ik toch wel garantie kreeg, plus een nieuw mobo, maar meestal zal dat niet opgaan, dus kijk uit:)