Toon posts:

Vonkje bij Inspire 5.1 5300

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds vandaag een 5.1 speakerset (Inspire) maar ik hoor bij de rear boxen om de 5 sec(ong.) een vonkje overslaan, een heel raar geluid. Kan iemand dat verklaren of.....? Is ie nu al kadoek!?

Geluidskaart: SB Live!5.1 oem

Verwijderd

Topicstarter
ik bedoel dus een VONKJE :D

Verwijderd

is dat een actieve set, of werkt die set met losse versterker(s)??

indien het eerste: opengooien en zoeken naar slechte contacten

indien het tweede: das raar! maakt het iets uit of je veel signaal instuurt of weinig?? zien je ergens vonken?

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:25
Op donderdag 30 mei 2002 17:42 schreef killalot het volgende:
is dat een actieve set, of werkt die set met losse versterker(s)??

indien het eerste: opengooien en zoeken naar slechte contacten

indien het tweede: das raar! maakt het iets uit of je veel signaal instuurt of weinig?? zien je ergens vonken?
Als er nog garantie opzit, mee terug met die hap :). Kan gerust zijn dat de subwoofer kaduk is of de voeding.

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-08 15:59

IvoB

Prutst er rustig op los

zeker ook in de rij gestaan bij mycom?

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 20:27

Memendo

V4-power/Team BSD

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-03 14:43

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

ik heb ook zo'n set en hij ruis ook om de 5 sec in links voor! moet nog eens terug gaan!

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• RaZZle1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-09-2025
Ik ben ook in de rij gaan staan.

Ik heb m aangesloten, maar wanneer ik winamp aan heb staan beginnen de boxjes na een tijdje te piepen (doordringend) en crasht mn pc volledig. Ligt dat nou aan de speakers, aan winamp of aan mn geluidskaart (SB live 5.1).

:?

• Losha
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-10-2025

Losha

clear my path motherfucker

k denk dat die inspire versterker (in de sub kast)
niet zo denderend is ... want ook ik heb dat geknetter en gedoe achterin :'(

• RaZZle1
herstel: Niet alleen bij winamp, maar bij alle programma's waar ik wat geluid bij heb crasht ie naar verloop van tijd.

:(

Verwijderd

Op vrijdag 31 mei 2002 02:55 schreef RaZZle1 het volgende:
herstel: Niet alleen bij winamp, maar bij alle programma's waar ik wat geluid bij heb crasht ie naar verloop van tijd.

Dan moet het wel aan je geluidskaartje liggen. Of je hebt zo een brakke subwoofer dat ie een spanning terugstuurt over de Spdif aansluiting (of een andere) terug naar je geluidskaart en dat daarom je computer crashed...maar dat lijkt met niet. :)

Verwijderd

Ik denk toch dat het de geluidskaart is, wissel anders de front en rears eens om.

• VO-Zephyr
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 28-03-2024
ik heb t met dvd's als ik ac3 gebruik (dus echt de volle 5.1)dan knetteren me achter speakers.. als ik gewoon surround (4.1) gebruik is er nix aan de hand, en als ik de speakers omdraai ofzow blijft t gewoon achter

Verwijderd

Volgens mij hebben ze gewoon oude troep uit de winkel gepakt ! >:) :) haha

• RaZZle1
Hij doet het nog steeds :(

Ik heb front&rear omgedraaid, ik heb laatste sblive drivers geinstalleerd, ik heb laatste via 4in1 drivers geinstalleerd. ik heb alles geprobeerd wat in mn hoofd opkwam.

Zou een bios update kunnen helpen? :?

• VO-Zephyr
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 28-03-2024
Op vrijdag 31 mei 2002 15:49 schreef gotties het volgende:
Volgens mij hebben ze gewoon oude troep uit de winkel gepakt ! >:) :) haha
zeg dan nix als je te lijp bent om een oplossing te geven

Verwijderd

GVD heb dus gistere (idd bij Mycom maar niet in de rij gestaan (heeft mijn pa voor me gedaan >:))) ook een creative inspire 5.1 5300 gekocht maar zo te zien veel problemen mee. Iemand wel positieve ervaringen????

Verwijderd

jah ik wel..

ik heb em sinds gister ook, en ik moet zeggen dat er perfect geluid uit komt..

moet wel zeggen dat er door heel mycom in totaal 1000 speakersetjes in 2 dagen doorgegaan zijn...

daar kunnen wat rotte bij zitte..
het is zeker geen oude troep die ze er uit gegooid hebbenn...

bij mij werkt hij superbe

Verwijderd

ok bedankt, dat geeft me toch weer hoop dat ie het goed doet :)

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Bij mij werkt ie ook prima, knetterend geluid kan van je PC systeem afkomen (veel voorkomend met VIA chipsets en SB Live geluidskaarten). Correct me if I am wrong, but: met 5.1 geluid gaat er veel meer data over je PCI bus als met 2.1 (positie bepaling en dergelijke), daarom krijg je ook eerder last van knetterend geluid.

Overigens had ik eerst geen geluid uit me linker-achter speaker, de aansluitingen gaan erg stroef als ze je er goed in wilt doen. Daarna: perfect 5.1 geluid.

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Ander probleem; zelfde boxen.

Ik heb ze vanddaag ook gekocht voor mijn 2e thuis pctje (eigenlijk van mijn ouwe heer. PIII-866 WIN ME en XP, mobo via chipset). Nu moet ik er ook nog een geluidskaartje bij gaan kopen (die onboard c media moest er maar eens af)
Doel:
- Mp3s afspelen (rock, oldies enzo)
- Gamen (UT enzo)
- DVDs kijken

De gedachten gingen in 1e instantie uit naar de CL audigy. Is dat een goede keuze? Ik lees nml in de search over een hoop problemen en nu ook weer in dit topic.
Begin het idee te krijgen dat een combinatie was CL speakers en geluidskaarten niet goed is.
Ook ik heb een Via chip maar niet die voor de Athlon maar voor de p3 en over problemen daarmee kan ik niets vinden.

Is het wijs om gewoon ergens een Audigy (oem) te kopen of toch maar uitzien naar een andere kaart voor bij deze speakers?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• RaZZle1
Ik vraag me af of ik mn eergistergekochte sb live 5.1 niet beter kan omruilen voor een terratec 5.1 sixpack. want daarmee doet ie t perfect volgens een vriend van mij.

• TweakerNummer
  • Niet online
Denk het wel ja. Nadat ik mijn computer opnieuw opstart krijg ik een tik in het achter kanaal en geen geluid uit de achter speakers. Wat blijkt: ik moet mijn Creative SB Live 5.1 instellingen even op iets anders als 5.1 zetten en daarna weer naar 5.1 |:(

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

En dat is inmiddels al wel een bekend probleem met windowsXP

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• TweakerNummer
  • Niet online
Zal best, alleen heb ik Win2000 en eerst deed ie dit niet. Maar weer ontopic: er is dus niks mis met het setje hiero, ben er erg blij mee.

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 22:46
Ach ja, ik heb het wel gehad met de LIVE serie, heb ook setje van Mycom, maar ga vanmiddag maar eens een Sixpack kopen, lijkt me toch een stukje beter, beleving in games ietsie minder, maar wel veel minder problemen plus veel beter geluid.

edit owjah, ik heb nu de player 1024

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Verwijderd

Topicstarter
nou zie ik nog steeds geen echte oplossong, iem anders misschien?
Toch nog bedankt voor de mensen die wel hebben gereplied & geprobeerd :D

• TweakerNummer
  • Niet online
In je SB Live! 5.1 speaker setup zet je de speakers even naar 2 speakers, daarna weer naar 5.1

Verwijderd

Ik heb sinds vandaag nieuwe computer heb ffies die inspire aangesloten. Heb nergens last van, geen vonkjes enz. Klinkt bovendien lekker dit setje !
<edit> gebruik trouwens WinXP home + soundblaster audigy</edit>

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 01 juni 2002 18:10 schreef TweakerNummer het volgende:
In je SB Live! 5.1 speaker setup zet je de speakers even naar 2 speakers, daarna weer naar 5.1
probleem blijft zich voordoen.
ik heb hem naar 2 speakers gezet en na 230secs weer naar 5.1. Moest ik anders langer w8en???

• DJ Chicken
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 23:58

DJ Chicken

De maat-schap-pij dat ben jij

Ik heb ze ook gekocht daar voor 75euro, en zo doen het gewoon perfect.

Geen gekraak, geruis oid.

Die dingen blazen het kalk van de muren hiero :7

Ik denk dat degene die dat wel hebben gewoon zelf iets heel fout zitten te doen.

aahh durka durka durka

• TweakerNummer
  • Niet online
Nope, zonder wachten zou het ook moeten werken. Je kan eventueel een defecte speaker hebben. Draai de linker en rechter speaker eens om zou ik zeggen. Of download nieuwere drivers.

• DustMan4u
Op zaterdag 01 juni 2002 20:42 schreef TweakerNummer het volgende:
Nope, zonder wachten zou het ook moeten werken. Je kan eventueel een defecte speaker hebben. Draai de linker en rechter speaker eens om zou ik zeggen. Of download nieuwere drivers.
Van de boxjes :?

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

• RaZZle1
Op zaterdag 01 juni 2002 20:37 schreef DJ Chicken het volgende:
Ik heb ze ook gekocht daar voor 75euro, en zo doen het gewoon perfect.

Geen gekraak, geruis oid.

Die dingen blazen het kalk van de muren hiero :7

Ik denk dat degene die dat wel hebben gewoon zelf iets heel fout zitten te doen.
Kom jij de boel hier bij mij dan ff fixen? |:(

• TweakerNummer
  • Niet online
Op zaterdag 01 juni 2002 23:10 schreef DustMan4u het volgende:

[..]

Van de boxjes :?
Van de geluidskaart natuurlijk >:)

• RaZZle1
Op zondag 02 juni 2002 10:15 schreef TweakerNummer het volgende:

[..]

Van de geluidskaart natuurlijk >:)
Ok.. bij mij blijft ie dus nu niet meer hangen nadat ik mn bios heb geupdate, maar gaat mijn aandacht ook uit naar de center speaker, want die doet het ook niet.

Ik heb alle mogelijke combinaties geprobeerd met die plugjes in mn geluidskaart. wat allemaal geen effect had.

Het gekke is, dat wanneer ik de 5.1 test doe (waarbij een gast in je oren schreeuwt "LINKS VOOR", "MIDDEN", enz ) de center speaker het wel doet.

heeft iemand een verklaring?

• DustMan4u
Op maandag 03 juni 2002 12:12 schreef RaZZle1 het volgende:

[..]

Ok.. bij mij blijft ie dus nu niet meer hangen nadat ik mn bios heb geupdate, maar gaat mijn aandacht ook uit naar de center speaker, want die doet het ook niet.

Ik heb alle mogelijke combinaties geprobeerd met die plugjes in mn geluidskaart. wat allemaal geen effect had.

Het gekke is, dat wanneer ik de 5.1 test doe (waarbij een gast in je oren schreeuwt "LINKS VOOR", "MIDDEN", enz ) de center speaker het wel doet.

heeft iemand een verklaring?
Ehm, waarbij doet je center het niet, bij alles, of alleen bij winamp, en bij dvd's wel? Ligt het misschien aan je geluidskaart, welke heb je eigenlijk?

edit:
ik zie het al, een Live 5.1, ik zou zeggen koop een Sixpack 5.1+, werkt hier als een trein, en geen geklooi met via bugs enzow

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Lees ook dat sticky topic eens... Je hebt vast een SBlive ofzo, dat speakers het niet doen heeft niets met je speakers zelf te maken... Oplossingen zijn prima in de search te vinden of met behulp van de links die ik geef.. Lees die ook eens door voordat je je probleem hier dumpt :{

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Op donderdag 30 mei 2002 17:48 schreef IvoB het volgende:
zeker ook in de rij gestaan bij mycom?
ja mycom is brak en zeker die in eindhoven

• DustMan4u
Op maandag 03 juni 2002 18:10 schreef laserguy het volgende:

[..]

ja mycom is brak en zeker die in eindhoven
Per telefoon gaat et prima hoor...
Donderdag besteld, vrijdag voor de deur...

Pagina: 1