Toon posts:

Vage vastlopers.....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier met een vaag probleem.....

Athlon XP 1800+ niet ocd...
Epox 8KHA+ met nieuwste bios.
512 MB nameless DDR SDRAM
Ati Radeon 8500 64 Mb
Windows XP

Spellen kan ik zonder problemen spelen, GTA3, Morrowind etc geen enkel probleem, maar als ik PCMark2002 draai, dan bevriest ie tijdens de eerste audio test(compressie, decompressie?)
En als ik 3DMark2001SE installeer, dan bevriest ie tijdens het decompressen van de texturen....tijdens installatie van nieuwste via drivers liep ie vast op het moment dat het voorbereiden klaar was en je net het via scherm ziet, maar daar heb ik geen last meer van...

Heeft iemand dit probleem weleens gehad, of weet iemand een oplossing?

Heb al alleerlei bios instellingen geprobeerd, en daar lijkt het niet aan te liggen.....heb ook nieuwste via drivers...

Verwijderd

hoe warm wordt je proc stressed? Daar kan het misschien aan liggen :)

het lijkt er namelijk op dat je alleen vastlopers krijgt waneer proc veel te doen heeft...

bij spellen valt processor usage nog wel mee dacht ik

Verwijderd

Welke VIA drivers heb je geinstaleerd? :)

Verwijderd

Topicstarter
Processor komt normaal rond de 50.....stressed een graad of 60 ofzo denk ik.....

EN heb via drivers nogwat.28 ofzo....de nieuwste:)

Verwijderd

60 graden vind ik zelf nog vrij hoog maar daarom moet hij nog niet vastlopen

anders misschien een bios update proberen?

Verwijderd

Topicstarter
Nieuste bios zit er al op, heb de zooi al geflashed.

Ff iets anders....

Eerst had ik een p3 systeem.....maar nu heb ik athlon systeem, dus nieuw mobo, proc, en geheugen...

Ik had bij windows installatie repair gedaan....
Toen had ik zelfde problemen.....daarna verse install gedaan en de problemen waren weg....maar instal was op verkeerde schijf.....nu heb ik weer een nieuwe instaal op de goeie schijf, eerst de boel geformateerd, en nu heb ik weer vastlopers....

'k Snap het niet....:)

• TheKeeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-08-2025

TheKeeper

In 2 words: NO!

Extra koeling en probeer eens 'kaal' de boel te installeren/updaten. Dus eerst downloaden, pc uitzetten.. ff koffie drinken, pc aanzetten en alles uitvoeren.. moet stressed temp lager liggen.

Lees anders ff help files :)

• TheKeeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-08-2025

TheKeeper

In 2 words: NO!

Lijkt dus op brakke HD...

vorige post was tegelijk met je eigen... |:(

Verwijderd

Topicstarter
Brakke Hd....hmz, 'k hoop het niet....zal eens naar anders partitie installeren....kijken of dat helpt....

En surface scan......kan een tijdje duren maarja....

Verwijderd

Topicstarter
Update:

Denk dat temp toch te hoog wordt....

Als m'n pc tijdje uitstaat en ik start 'm op, daarna 3dmark installeren en dat werkt gewoon.
Als ik PCmark draait, houd ie het langer vol totdat ie vastloopt....

Dus toch de temperatuur neem ik aan....hmz, zal eens zwaardere koeling halen...hopen dat het dan voorbij is....

Kan het trouwens zijn dat het moederbord moeilijk gaat doen bij een bepaalde temperatuur, want 60 kan een xp makkelijk aan....?

Verwijderd

Je moet gewoon onder de 60 graden zitten...altijd! Daarboven wordt het onstabiel..

Verwijderd

Topicstarter
Heb nog een ff gekeken, en als m'n kast open is, pc freezed weer, en ik reset metteen, dan zegt ie 51 graden.....

Hmz.....zal nieuwste bios eens downloaden, is net uit:)

• Jamaicaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Als het niet aan de temps ligt, misschien heb je dan je voltage wat laag staan.
En dan kan hij ook vast lopen.
Maar persoonlijk zou ik niet zo druk erovermaken als die 2 benchproggies niet goed werken. Als de rest maar goed doet.
En ik zou al helemaal niet daarvoor een nieuwe biosupdate installeren :?
Maarre kijk nog eens ff naar je voltages dan maar, zoniet dan moet je ff andere koeling proberen, alhouwel een XP kan toch wel makkelijk stabiel op 65 graden lopen hoor.
Ik heb zelf een athlon 1200 en als ik alle ventilators uitzet in mijn kast dan issie naar een tijdje 68 graden, en loopt nog steeds retestabiel als BurnK7 draai.

Verwijderd

ik denk dat je irq van de soundcard en video kaart niet goed liggen

of je radeon word te warm:?

Verwijderd

Topicstarter
Heb een 350 Watt voeding, en voltages heb ik gecheck, maar daar is niks mis mee.....

Maar ik zag wel dat irq 11 geshared wordt door al m'n pci kaarten:):) Radeon, SB, En LAN, da kan niet goed zijn, zal dat een veranderen, kijken of het helpt...

Verwijderd

Topicstarter
Hmz, ik las daarnet iets over iemand die een stukje core kapot had gemaakt en dat ie toen raar deed bij bepaalde dingen....

Zal eens naar een maat gaan en daar ff cpu'tje wisselen, misschien dat dat het is....
Pagina: 1