Toon posts:

[php] cookie echo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben een beetje met cookies aan kloten in een login scriptje , maar nu krijg ik telkens een echo terug van een cookie + inhoud.

deze melding ziet er als volgt uit :
code:
1
Set-Cookie: mengsel=89654e5dbebc38eca6b5a1ef90c905c2

is dit een optie die ik uit of aan kan zetten of zit er ergenst een fout in dit stukje script :
PHP:
1
<?$select = "SELECT `id`,`name`,`pass` FROM `users` WHERE `name` = '$user'";    $sql    = mysql_query($select);    $row    = mysql_fetch_array($sql);    $id    = $row['id'];    $name     = $row['name'];    $dbpass = $row['pass'];                if($pass != $dbpass)    {    $failure = 1;    }    if($pass == $dbpass)    {    $mengsel = $id . $name . $dbpass . $woord;    $mengsel = md5($mengsel);    setcookie('userid', "$id", 0, "");    setcookie('mengsel', "$mengsel", 0, "");    }?>

• TheDane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-09 21:14

TheDane

1.618

die dubbele quotes om $mengsel bij cookie setten mogen weg

en 1 regel daar boven ook iig

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Je header is waarschijnlijk al afgesloten voor je het cookie zet :)
Dan komt ie in de html terecht.

Who is John Galt?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 30 mei 2002 16:33 schreef TheDane het volgende:
die dubbele quotes om $mengsel bij cookie setten mogen weg

en 1 regel daar boven ook iig
hehe , oops

jah dat zijn restantjes van wat probeersels om die echo weg te krijgen :D

• TheDane

TheDane

1.618

Op donderdag 30 mei 2002 16:35 schreef justmental het volgende:
dan kan/mag ie 'm toch nog niet zomaar echo'en :? toch ?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 30 mei 2002 16:35 schreef justmental het volgende:
hmm , maar ik krijg alleen een melding van het tweede cookie.

als de header afgesloten zou zijn , dan zou dit toch ook bij de eerste 'setcookie()' gebeurt moeten zijn?

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-05 00:03

Engineer

Software

.

[ Voor 99% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 11:37 ]

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

probeer het op de zelfde server (zelfde config) even met een scriptje wat _alleen_maar_ een cookie set, en verder niets doet... kijken wat er dan gebeurt

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Topicstarter
ik probeer het maar ff door heel de code hier te posten :)
PHP:
1
<?       include('includes/config.php');       error_reporting(E_ALL);if (isset($HTTP_POST_VARS['submit'])) { $submit = $HTTP_POST_VARS['submit']; } else { $submit = NULL; }if ($submit){    if (isset($HTTP_POST_VARS['user']))      { $user = $HTTP_POST_VARS['user'];  } else { $user = NULL; }    if (isset($HTTP_POST_VARS['pass']))     { $pass = $HTTP_POST_VARS['pass']; } else { $pass = NULL; }        if($user != NULL &amp;&amp; $pass != NULL)     {                $select = "SELECT `id`,`name`,`pass` FROM `users` WHERE `name` = '$user'";                $sql = mysql_query($select);                $row = mysql_fetch_array($sql);                $id    = $row['id'];                $name     = $row['name'];                $dbpass       = $row['pass'];                            if($pass != $dbpass)                {                             $failure =1;                }                if($pass == $dbpass)                {                             $mengsel = $id . $name . $dbpass . $woord;                             $mengsel = md5($mengsel);                             setcookie('userid', $id, 0, "");                 setcookie('mengsel', $mengsel, 0, "");                }     }}else{    echo("<html>");    echo("<head>");    echo("<link rel='stylesheet' type='text/css' href='includes/style.css'>");    echo("<title>$title</title>");    echo("</head>");        if(!isset($user))    {         $user = "";    }        echo("<center><table cellpadding=0 cellspacing=1 border=0 bgcolor=#000000>");    echo("<tr bgcolor=#F8F4F8>                        ");    echo("<td width=100% bgcolor=#EFEFEF>                ");    echo("<form method=post action=$PHP_SELF>                ");    echo("<table width=400 cellspacing=0 border=0 bgcolor=#5B9725>        ");    echo("<tr><td>&amp;nbsp;</td></tr>                    ");    echo("<tr><td><div class=tekst>Username:</td><td><input class='forminput' type=text name=user size='31' value=$user></td></tr>    ");    echo("<tr><td><div class=tekst>Password:</td><td><input class='forminput' type=password name=pass size='31'></td></tr>        ");    echo("<tr><td>&amp;nbsp;</td><td><input type=submit value=register name=submit class='formbutton'></td></tr>            ");    echo("<tr><td>&amp;nbsp;</td></tr>                    ");    echo("</table></td></tr></table>                    ");}?>

Ik weet niet of jullie hier de fout zien , misschien is het een optie in php.ini?

als de code te lang is wil ik ook de (volgens mij) niet echt belangrijke code weghalen , maar ik zie nergenst een fout dus ik durf niet veel te knippen :D

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-05 00:03

Engineer

Software

.

[ Voor 99% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 11:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
de config file ziet er alsvolgt uit :
PHP:
1
<?// variabelen $host = "localhost";$dbase = "wk2002db";$woord = "woef";// sqlmysql_connect($host);mysql_select_db($dbase);?>

ook geen echo's te bekennen :?

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

zoals ik al zei:
drm:
probeer het op de zelfde server (zelfde config) even met een scriptje wat _alleen_maar_ een cookie set, en verder niets doet... kijken wat er dan gebeurt
Dan weet je tenminste of het aan je config of aan je script ligt

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• TheDane

TheDane

1.618

error_reporting(E_ALL) ...

dan geeft ie volgens mij ook op die setcookie een warning, want je geeft geen pathnaam mee (lege path != pathnaam. denk ik :))

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 30 mei 2002 16:59 schreef drm het volgende:
zoals ik al zei:
[..]

Dan weet je tenminste of het aan je config of aan je script ligt
ow hehe ,
sorry dat ik je berichtje vergeten was |:(

na het ff geprobeerd te hebben kwam er na deze code :
PHP:
1
<?include('includes/config.php');error_reporting(e_all);setcookie('blaat',"hoi",0);?>

geen melding , aan de ene kant leuk maar aan de andere kant weer vreemd want waar komt die echo in het eerste script dan vandaan :D

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 30 mei 2002 17:00 schreef TheDane het volgende:
error_reporting(E_ALL) ...

dan geeft ie volgens mij ook op die setcookie een warning, want je geeft geen pathnaam mee (lege path != pathnaam. denk ik :))
hmm volgens mij hebben we een winnaar :D

maar nooit te vroeg juichen , ik ga het nog is bekijken :P

straks de conclusie :Y)

• TheDane

TheDane

1.618

Op donderdag 30 mei 2002 17:12 schreef systeemkast.nl het volgende:

[..]

hmm volgens mij hebben we een winnaar :D

maar nooit te vroeg juichen , ik ga het nog is bekijken :P

straks de conclusie :Y)
ikweenie hoor :P

maar in je vorige post kreeg je geen melding, en daar staat ook geen path in je setcookie :?

dush

Verwijderd

Topicstarter
Mjah ik snap he took nog niet helemaal waarom de 2 cookie die ik set wel een melding geef terwijl de eerste ook geen path heeft ,

maar de melding blijft dus wel weg als ik error_reporting() weghaal.

ik ga nog is ff onderzoek doen (8>

bedankt voor de reply's allemaal

als ik nog iets vind waarom en hoe dan post ik het :D

[edit]

jaaaaaaaaaah , nu wordt ik gek }:O

de melding is back :(

Verwijderd

[quote]
Ooit schreef php.net het volgende:
In PHP 3, multiple calls to setcookie() in the same script will be performed in reverse order. If you are trying to delete one cookie before inserting another you should put the insert before the delete. In PHP 4, multiple calls to setcookie() are performed in the order called.
[...]
Netscape Communicator 4.05 and Microsoft Internet Explorer 3.x appear to handle cookies incorrectly when the path and time are not set.
[quote]

de eerste verklaart misschien waarom alleen de 2e een melding geeft? dat je PHP3 gebruikt en dat hij dus alleen de eerste set (of niet dus :)).
misschien gebruik je een van die browsers? waardoor ie de cookies dus opneukt...

Verwijderd

Topicstarter
[quote]
Op donderdag 30 mei 2002 21:20 schreef jurriebur het volgende:
[quote]
Ooit schreef php.net het volgende:
In PHP 3, multiple calls to setcookie() in the same script will be performed in reverse order. If you are trying to delete one cookie before inserting another you should put the insert before the delete. In PHP 4, multiple calls to setcookie() are performed in the order called.
[...]
Netscape Communicator 4.05 and Microsoft Internet Explorer 3.x appear to handle cookies incorrectly when the path and time are not set.
de eerste verklaart misschien waarom alleen de 2e een melding geeft? dat je PHP3 gebruikt en dat hij dus alleen de eerste set (of niet dus :)).
misschien gebruik je een van die browsers? waardoor ie de cookies dus opneukt...
he bedankt , als dit allemaal klopt verklaart het volgens mij al de vreemde dingen , ik ga eerst ff de browser updaten , kijken of het helpt :)

Verwijderd

Topicstarter
Helpt jammer genoeg niet echt , had het eerlijk gezegt niet
verwacht ook want had al een nieuwere browser versie,

zou het er aan kunnen liggen dat de server op windows draait en het geen apache is :?
Pagina: 1