Cherry toetsenbord met vingerafdrukidentificatie

Pagina: 1
Acties:

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-08 21:57
Ik zit er aan te denken om een toetsenbord te kopen van Cherry met vingerafdruk indentificatie, maar nu heb ik wel een vraagje. (k heb gemailt naar Cherry, maar die reageren niet)

Het gaat over de G83-14100

Weet 1 van jullie waar die vingerafdruk wordt opgeslagen? Is dat lokaal (pc of toetsenbord) of kan dit ook op een server?
En heeft 1 van jullie ervaring met dit soort toetsenborden?

Afbeeldingslocatie: http://www.cherrycorp.com/products/DE/images/produkt/tastatur/FingerTIP_ID_Board.jpg
(die zonder smartcard reader :9)

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-05 13:15

orca

Zwem goed, Broeder.....

het lijkt me niet dat dat keyboard slim genoeg is om zoiets te onthouden....

het moet een progje zijn op de pc die de lijntjes uitleest en dat vergelijkt met een eerdere vingerafdruk.

andere types werken ook op die manier

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
klopt, en als jij er een proggie aanhangt wat dat vervolgens doorsluist en vergelijkt met een NT-verificatieserver, kan dat dus ook over het netwerk :)

overigens is een combo met password handig als je een organisatie hebt waar mensen makkelijk met een afgehakte vinger naar binnen lopen :P

• MuddyMagical
Op donderdag 30 mei 2002 17:10 schreef |HunterPro| het volgende:
klopt, en als jij er een proggie aanhangt wat dat vervolgens doorsluist en vergelijkt met een NT-verificatieserver, kan dat dus ook over het netwerk :)

overigens is een combo met password handig als je een organisatie hebt waar mensen makkelijk met een afgehakte vinger naar binnen lopen :P
Dat gebeurd nog wel eens in een ziekenhuis. Maar weet je dat uit eigen ervaring dat er een appart proggie bij moet of heb je dat ergens gelezen?

• MuddyMagical
kick :P

...sry >:) ...

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:20
Op donderdag 30 mei 2002 17:10 schreef |HunterPro| het volgende:
..

melig vandaag??

dot.blaat

• MuddyMagical
weet er echt niemand iets over dit toetsenbord?

please?..... ;)

Verwijderd

Is er veder op de site van de Fabrikant of uitgever niks te vinden over dit mobel?

Offtopic : Ik persoonlijk vind hem echt niet om aan te zien geef mijn nou maar mijn vertrouw Microsoft Natureal Pro.

• Freekdernatuur
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-08 20:10

Freekdernatuur

Kracht door Eenvoud

Hallo,

Ik heb vorig jaar met het toetsenbord gewerkt met sc-reader om een inlog-app te maken. Maar: het cherry toetsenbord is alleen te genruiken met een SDK die te duur is om ook maar aan te denken (>10.000 euro) alleen hiermee kan je de vingerafdruk afvangen en opslaan.
Zonder die SDK (software development Kit) heb je er niks aan en kan je er zo goed als niks mee.
De minutiae (specifieke vingerafdruk eigenschappen) worden wel op de hardeschijf opgeslagen in een template, maar daar kan je zoals gezegt niet veel mee. (je kan niet eens selecteren waar je die op slaat zonder de SDK.)

Om deze reden hebben wij gekozen om destijds een precise biometrics sc-reader en vingerprint scanner aan te schaffen met SDK voor een bedrag ca 500 euro. (www.precisebiometrics.com) bovendien maakt deze gebruik van een silicium scanner ipv optisch, wat de qualiteit zeker ten goede komt.

En verder, dit toetsenbord is erg, ik herhaal errrrrug lomp.
De toetsen zijn ruk en het typt voor geen meter, alsof je bakstenen de modder in drukt. Personlijk zou ik het je sterk afraden om deze te kopen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Gegroet

• Freekdernatuur
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-08 20:10

Freekdernatuur

Kracht door Eenvoud

Hallo again,

Mocht je nog meer willen weten, dan heb ik evt nog wel een document over biometrie waar nog wel wat handige informatie in staat over vingersprint lezers oa: www.cybercomm.nl/~tjalling
kijk daar even in de download sectie, waar een pdf bestand "Verslag Biometrie" staat.

Veel plezier *D
Pagina: 1