Toon posts:

Easynews: de beste newsserver!

Pagina: 1
Acties:
  • 263 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of ik hier een beetje reclame mag maken, maar ik ben ZOOOOOOOO enthousiast: ik moet het ff kwijt bij mijn fellow GoT'ers!

Na een lange zoektocht heb ik uiteindelijk een usenet-abo genomen bij easynews. Voor de broodnodige binaries en zo. En echt, je weet niet wat je ziet!

Retention (ja, ook binaries) van 40 dagen! Enorm makkelijke interface voor in je browser! je kunt retemakkelijk een groep openen en daarin zoeken op woorden. Voor elke dag heb je een overzichtelijke pagina met alle posts netjes gerangschikt (dus geen losse parts en zo). Je kunt zelfs een aantal files online laten zippen en als één file downloaden.
Natuurlijk kun je ook gewoon je eigen usenetprog gebruiken. Maar eerlijk gezegd vind ik die internetinterface nog makkelijker!

Ik had al wat berichten hier gelezen, en de meeste mensen zijn weg van xs4all, newszilla (of hoe dat ook moge heten). Maar deze is echt hartsikke beter! Het kost $ 10 per maand met een max van 6 Gb. Als je dat overschrijdt begint alvast de volgende maand. (Ja, ik weet het: voor warez people is dat natuurlijk veel te weinig... maar ik ben dan ook meer een mp3 type.) Je bent IMHO gek als je een (nog duurder, toch) abo bij xs4all neemt.

Nou, dat was het.

Verwijderd

Bah is met credit card :r

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Op donderdag 30 mei 2002 16:13 schreef hellogoodbye het volgende:
Je bent IMHO gek als je een (nog duurder, toch) abo bij xs4all neemt.
Ik krijg bij mijn adsl gratis newszilla erbij van xs4all.

En als ik dan kijk bij grote binairies dan kan ik na 8dagen er nog wat vanaf halen. dat vind ik persoonlijk wel voldoende.

en ik vind 10$ voor 6gb echt duur :) ik haal van newszilla denk ik wel 30gb per maand er van af. dat betekent dat ik dan 50$ per maand zou moeten betalen om daar te leechen.

Dan neem ik genoegen met newszilla.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ach, als je daarmee ook leuke dingen mee binnenhaalt, dus niet dat je 5GB aan incomplete of stomme shit hebt en 1 GB leuk spul. Dan is het natuurlijk best wel leuk. :)

Hoe snel gaat ie bij jouw ongeveer? :? En heb je nog een link?

🌞🍃

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:15

Wildfire

Joy to the world!

Ik heb toch liever Newszilla... daar kan ik tenminste met zo'n 300 tot 350 kilobyte/sec downloaden plus het is enorm veel goedkoper. Gezien mijn downloadgedrag zou ik bij Easynews een klein kapitaal kwijt zijn...

Sjezus man, $10 per 6 gig. Dan zou ik maandelijks gemiddeld toch zo'n $100 kwijt zijn... mij niet gezien.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-05 16:58

Mark_640

In my memory

Op donderdag 30 mei 2002 16:29 schreef DataBeest het volgende:
En heb je nog een link?
http://www.easynews.com/ ;)

Verwijderd

ik zou niet betalen voor een news server eigenlijk die van chello vind ik opzich wel goed (behalve dat ze er soms afliggen) maar ik maak dan ook niet zo vaak gebruik er van :)

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Doe mij maar NewsZilla... Is stukken goedkoper (wat is nou 6 gig?), lekker snel, en ik heb gelijk shell-toegang, extra e-mail en dial-up voor als @home dood is of ik niet thuis ben...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:57

Wokschotel

Op 6 wielen

Snelheid?

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:57

Wokschotel

Op 6 wielen

Op donderdag 30 mei 2002 16:45 schreef Wildfire het volgende:
Ik heb toch liever Newszilla... daar kan ik tenminste met zo'n 300 tot 350 kilobyte/sec downloaden plus het is enorm veel goedkoper. Gezien mijn downloadgedrag zou ik bij Easynews een klein kapitaal kwijt zijn...

Sjezus man, $10 per 6 gig. Dan zou ik maandelijks gemiddeld toch zo'n $100 kwijt zijn... mij niet gezien.
Maar Newszilla heeft niet alle cd-image groepen en die heeft Easynews dus wel.

• -Michel-
  • Laatst online: 18-05 22:38
Ik heb ook een abbo bij EasyNews en het is inderdaad waanzinnig!! Check trouwens ook eens www.binnews.com Daar kun je zoeken over alle newsgroups heen. Dit is ongeveer de enige functionaliteit die ik nog mis bij EasyNews.

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Op donderdag 30 mei 2002 17:05 schreef Wokschotel het volgende:

[..]

Genoeg groepen waar die dingen wel in staan... Heb nog nooit iets gehad wat ik niet vrij makkelijk kon vinden...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Verwijderd

40 dagen dat de data erop staat? lekker lang scannen is dat... |:(

Nee geef mij maar Newszilla...

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Op donderdag 30 mei 2002 17:05 schreef Wokschotel het volgende:

[..]

Ik kan bij Newszilla nog steeds vinden wat ik wil hebben. Genoeg groepen waar goed spul wordt gepost hoor.

Oh, -Michel-, www.binnews.com is compleet pokke. Kost namelijk $$$.

Dan is www.newzbin.com veel makkelijker. De makers van www.binnewz.net (God rest their souls) vinden het zelf een goede site.

• Crazy D
  • Laatst online: 17-05 20:35

Crazy D

I think we should take a look.

Tjah een cheap accountje bij xs4all nemen is dan goedkoper ;) En je hoeft niet in te bellen/adslen via xs4all, dus je kunt gewoon lekker je eigen verbinding houden.
Ik heb daarnaast een giganews accountje voor de stuff waar ik net te laat voor was of wat incompleet was, maar daar haal ik maar heel weinig vandaan de laatste tijd dus die ga ik maar weer cancellen...
40 dagen is wel erg lang trouwens :D Als je echt een keer megalaat was en je wilt het toch graag hebben zonder te vragen om reposts is het wel weer intressant :)

Exact expert nodig?

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ach, ik check minstens eens in de paar dagen wat er allemaal gepost is. In principe mis ik dus niets, Newszilla is dan erg handig...

Verwijderd

newszilla is voor mij echt wel beter :)

wat jullie allemaal al zeggen
die 8 dagen retentie is voor mij lang genoeg

maar als jij het er voor over heb die $10 per 6 gig ga je gang :)

edit:

foutje :)
stond eerst $6 voor 10 gig |:(

Verwijderd

Bij easynews kan je de geselecteerde files in laten zippen en dat die zip downloaden. Ik heb EON satelliet internet. En daarmee kan je het goed gebruiken aan gezien je offline de files dan binnen haalt dat kan volgens mij niet met de andere niewsservers of wel>

Verwijderd

Misschien domme vraag maar Binarie nieuwgroepen. Dat zijn dus nieuwsgroepen die allemaal attachments hebben bij de bericthen. Dus bij wijze van spreken er kan een hele divx bij zitten in zon bericht?

Verwijderd

Zoeken kan in EasyNews ook,

www.easynews.com/db

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:15
jaren geleden (toen ik nog internet via sat had) heb ik ook gebruik gemaakt van easynews. Niet alleen de retention was goed (destijds nog maar iets van 14-20 dagen overigens), maar wat me voornamelijk goed beviel is dat er bijna geen enkele incomplete was. Veel newsservers missen toch wel vaak 1 of meerdere files.

Kwa snelheid was easynews ook prima. Nooit een lagere snelheid gehaald dan de max. snelheid van mn verbinding (+/- 600Kbyte/s).

• devil-j
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-04 18:59
Doe mij maar Newszilla, 6 gb is niks en soms haal ik dat binnen een dagje binnen dus mij echt niet gezien :)

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Topic is best wel een beetje oud enzow :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.