Toon posts:

Pinnacle dc10 icm AMD XP en Matrox G550

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn ouders ben ik een pctje aan het samenstellen, en ik had gedacht daar een amd xp 2000+ en Matrox G550 in te zetten. Ze willen hem vnl voor videobewerking gebruiken. Een pinnacle dc10 hebben ze al. Nu hoor ik opeens verhalen over problemen met amd en videobewerking, en ihb icm genoemde kaarten.
Wie weet hier meer over? Ik kan er zelf niet zo veel over vinden. Is het toch verstandiger om voor een p4 te gaan, of is dit de gebruikelijke amd bashing?

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 07:08
Uit bepaalde testen is idd wel eens gebeleken dat een P4 iets sneller was bij het bewerken van films, maar dat verschil was echt niet groot vergeleken de AMD XP.
Een kennis van me heeft ook een AMD XP met daarin een Pinnacle DC10. Hij heeft nergens problemen mee, en het werkt verder gewoon goed.
Ik zie dus geen rede om niet voor een AMD te gaan, als je dat zelf wilt.

Verwijderd

Zal beiden werken, hangt af van de optimalisaties in het programma dat je gaat gebruiken. Premiere zal wel P4 optimisaties hebben, dus dan kan een P4 voordelen hebben.

Kijk overigens uit met AMD+DC10+. Het kan perfect werken, afhangende van je mobo (chipset). Ik raad VIA altijd ten sterkste af voor professionele doeleinden (zoals een DC10+), ik zie het te vaak foutgaan. Met een iets duurdere en kwalitatief betere mobo moet het echter gewoon werken. Oftewel, bezuinig niet teveel op de hardware, kwaliteit is belangrijk als je met dit soort 'exotische' hardware gaat werken.