Dual Head / Refresh / TFT en CRT probleem

Pagina: 1
Acties:

• Jagermyster
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 06:44
Ohkee... het volgende probleem (kon niks vinden in de search over dit specefiek probleem)

Voor een demo opstelling wil ik het volgende bereiken:

1 PC met een Matrox G550 Dual Head / Win XP home
1 15" TFT monitor op een resolutie van 1024*768 @ 60Hz
1 17" CRT monitor op een resolutie van 1024*768 @ 85Hz

Op beide monitoren moet het zelfde beeld komen (KLOON) dus geen desktop uitbreiding!

Het probleem is dat de CRT monitor op een refresh moet van 85Hz, en de TFT's maximaal 75Hz aan kunnen. Zover ik heb gezien is het niet mogelijk om de refresh rate afzonderlijk in te stellen wanneer je gebruik maakt van de kloon functie. Zodra ik de desktop ga uitbreiden werkt dit wel, er wordt dan ook keurig onderscheid gemaakt tussen monitor 1 en 2. Bij een kloon worden alle monitoren aangestuurd als monitor 1, met de bijbehorende instellingen.

Is het op de een of andere manier toch mogelijk om een KLOON te maken met verschillende monitor instellingen?????

Alvast bedankt!

Verwijderd

Op donderdag 30 mei 2002 16:07 schreef Jagermyster het volgende:
Ohkee... het volgende probleem (kon niks vinden in de search over dit specefiek probleem)

Voor een demo opstelling wil ik het volgende bereiken:

1 PC met een Matrox G550 Dual Head / Win XP home
1 15" TFT monitor op een resolutie van 1024*768 @ 60Hz
1 17" CRT monitor op een resolutie van 1024*768 @ 85Hz

Op beide monitoren moet het zelfde beeld komen (KLOON) dus geen desktop uitbreiding!

Het probleem is dat de CRT monitor op een refresh moet van 85Hz, en de TFT's maximaal 75Hz aan kunnen. Zover ik heb gezien is het niet mogelijk om de refresh rate afzonderlijk in te stellen wanneer je gebruik maakt van de kloon functie. Zodra ik de desktop ga uitbreiden werkt dit wel, er wordt dan ook keurig onderscheid gemaakt tussen monitor 1 en 2. Bij een kloon worden alle monitoren aangestuurd als monitor 1, met de bijbehorende instellingen.

Is het op de een of andere manier toch mogelijk om een KLOON te maken met verschillende monitor instellingen?????

Alvast bedankt!
Nee, dat is niet mogelijk. Daarom noemt het ook een kloon, je 1ste beeldscherm wordt gekloond naar het 2de scherm. Met alle eigenschappen en instellingen erbij.

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

het is wel mogelijk om clone functie software matig op te lossen met ultramon (www.realtimesoft.com) dan dus gewoon dualhead instellen dat je 85 en 60hz hebt. probleem is alleen dat je dus niet iets kan doen wat grafisch nogal intensief is, maar gewoon een internetbrowser oid moet geen probleem zijn.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Jagermyster
Op donderdag 30 mei 2002 16:53 schreef cosmoOo het volgende:
het is wel mogelijk om clone functie software matig op te lossen met ultramon (www.realtimesoft.com) dan dus gewoon dualhead instellen dat je 85 en 60hz hebt. probleem is alleen dat je dus niet iets kan doen wat grafisch nogal intensief is, maar gewoon een internetbrowser oid moet geen probleem zijn.
Sja... en het probleem is: deze monitoren worden gebruikt om grafische demo's te draaien ;(

Maar thnx anywayz, ik ga toch ff kijken wat het resultaat is met dat proggeltje!

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 20:32

VisionMaster

Security!

Is er niet een windows setting mogelijk in dual-head configs om vanuit windows te klonen. Zo kan je de Matrox op dual-head zetten en verder Windows het laten uitvissen.

Die stuurt dan (dezelfde) data naar de dual-head

I've visited the Mothership @ Cupertino

• Jagermyster
Op donderdag 30 mei 2002 18:01 schreef VisionMaster het volgende:
Is er niet een windows setting mogelijk in dual-head configs om vanuit windows te klonen. Zo kan je de Matrox op dual-head zetten en verder Windows het laten uitvissen.

Die stuurt dan (dezelfde) data naar de dual-head
Hmmm... dat heb ik niet kunnen vinden, maar als jij wel weet waar dat gaat staan dan hou ik me van harte aanbevolen :)
Pagina: 1