[MacOS 9.1] Kan niet installeren

Pagina: 1
Acties:

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:35
Ik wil mijn klapdoos (iBook) opnieuw voorzien van MacOS 9.1. Als ik klaptopje opstart, c druk (boot van cd), start hij netjes op vanaf de CD. Dan krijg ik een melding: 'Bus error. Try restart without extensions. To switch off extensions, press shift while starting up'. Zo gezegt, zo gedaan. Als het kleine gezichtje verschijnt, wordt een shift ingedrukt. En jawel, op het splash screen van MacOS 9.1 staat: 'Extensions off'.

Ik krijg alleen dezelfde error melding! Hoe kan ik dit oplossen? Ik ben nogal een apple, mac en macos newbie... Maak het dus niet te moeilijk voor me ;).

TweakBlog

Verwijderd

Op donderdag 30 mei 2002 16:01 schreef Ruudjah het volgende:
Ik wil mijn klapdoos (iBook) opnieuw voorzien van MacOS 9.1. Als ik klaptopje opstart, c druk (boot van cd), start hij netjes op vanaf de CD. Dan krijg ik een melding: 'Bus error. Try restart without extensions. To switch off extensions, press shift while starting up'. Zo gezegt, zo gedaan. Als het kleine gezichtje verschijnt, wordt een shift ingedrukt. En jawel, op het splash screen van MacOS 9.1 staat: 'Extensions off'.

Ik krijg alleen dezelfde error melding! Hoe kan ik dit oplossen? Ik ben nogal een apple, mac en macos newbie... Maak het dus niet te moeilijk voor me ;).
Even je CD schoon maken. werkt dit niet, dan ff je PRAM resetten

PRAM resetten:
-mac aanzetten
-direct APPELTJE(COMMAND) + ALT + P + R ingedrukt houden
-ingedrukt houden tot je 3 x het opstart toontje hebt gehoord...

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:35
Ik heb net beide opties geprobeerd. Cd schoongemaakt, opgestart.... Zelfde melding.
Ook het PRAM resetten wilde niet baten, hij geeft steeds dezelfde melding...

Kan het zijn dat de cd kapot is, en dat ie daardoor ermee stopt?

TweakBlog

Verwijderd

Op donderdag 30 mei 2002 23:50 schreef Ruudjah het volgende:
Ik heb net beide opties geprobeerd. Cd schoongemaakt, opgestart.... Zelfde melding.
Ook het PRAM resetten wilde niet baten, hij geeft steeds dezelfde melding...

Kan het zijn dat de cd kapot is, en dat ie daardoor ermee stopt?
dat is mogelijk... heb je nog een macOS cd ? dat je daar even van kunt booten ? of een andere mac om deze in te proberen?