Waarom Mysql?

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008

• Vjenne
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 22:11
De titel zegt het al.
Waarom moet je mysql gebruiken om bijvoorbeeld een forum op je site te maken. Het wil toch ook gewoon met bestandjes die je aanmaakt op je site en waar je de informatie inzet en uitplukt?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:46
Nou, dan doe je dat toch? |:(

• Vjenne
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 22:11
Lekker hulpvolle reply. Ik wil weten of ik het niet te omslachtig doe en/of ik functionaliteit misloop.

• Dennis
Een database is toch veel sneller dan files openen. Duh :?

Verwijderd

Databases zijn snel, en goed te onderhouden. Bovendien zoekt het lekkerder in 1 database dan in 30.000 bestanden.

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09:15

Hu9o

Schokkend

Het is, voor zo ver ik weet, niet mogelijk om tekst met opmaak uit een bestand te halen. Dit wil wel als je het in een db druk.

Zo iets was volgens mij de rede.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• Dennis
Hu9o:
Het is, voor zo ver ik weet, niet mogelijk om tekst met opmaak uit een bestand te halen. Dit wil wel als je het in een db druk.

Dat zal het zijn ja |:(

Verwijderd

Een database is sneller, en stabielen dan als je zelf gaat rotzooien. Een database heeft al veel functionaliteit in zich die je anders zelf moet gaan proggen. Een database is veel beter te beheren dan tekstbestandjes. En zo zijn er nog wel meer voordelen.

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op donderdag 30 mei 2002 15:59 schreef Hu9o het volgende:

dat slaat eigenlijk nergens op volgens mij

maar een database werkt gewoon veel prettiger en sneller

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Verwijderd

Mysql heerscht gewoon !

Verwijderd

Op donderdag 30 mei 2002 15:59 schreef Hu9o het volgende:

Een database is bij mij ook een bestand.

En simpel gezegd:
De MySQL service is ontworpen en geoptimaliseerd voor het zoeken in databases, daar ga je toch niet zelf je -veel tragere- scripts/programma's voor schrijven?

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09:15

Hu9o

Schokkend

Op donderdag 30 mei 2002 16:00 schreef ddc het volgende:

[..]

Dat zal het zijn ja |:(
Woohooo!!, kijk eens wie er met het verkeerde been uit bed is gestapt!!

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

En wie let erop dat niet twee gebruikers tegelijkertijd hetzelfde bestand editen? :P

Precies.. dat doet de database..

Maaruh.. is dit niet meer iets voor forum.telekids.nl ofzo?

• Dennis
Bosmonster:
Inderdaad.

offtopic:
Flat, waarom kun je wel je icon excluden bij jou op een pagina maar is daar geen submitknop ? :P

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
Op donderdag 30 mei 2002 16:04 schreef Bosmonster het volgende:
En wie let erop dat niet twee gebruikers tegelijkertijd hetzelfde bestand editen? :P

Precies.. dat doet de database..

Als het goed is zorgt het OS dat je niet twee streams open hebt op een file... anders is het "in gebruik"

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

• leonardo1504
  • Registratie: April 2001
  • Niet online
Ook flat files vormen IMHO een database. Een RDBMS echter heeft een aantal features die je anders zelf moet proggen. Bijv.: de mogelijkheid om de integriteit van je data te bewaken middels het gebruik van constraints, het aanmaken van diverse typen indices om snellere transacties te kunnen doen, triggers, sequences, etc. Bovendien heb je diverse development tools die gewoon met je DB kunnen connecten. Laatst maar niet minst: Er bestaat een zooi open source software die een db gebruikt. MySQL is een prima oplossing, als je je geld niet meer kan tellen kan je ook Oracle overwegen :)

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Op donderdag 30 mei 2002 16:06 schreef _Mo_ het volgende:

[..]

Als het goed is zorgt het OS dat je niet twee streams open hebt op een file... anders is het "in gebruik"
En gaat de data verloren.. mooi systeem.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:30
Je hoeft niet noodzakelijk MySQL gebruiken, je kan ook nog andere DBMS'en gebruiken of als je dat echt wilt gebruik maken van files. Een databank bespaart gewoon een hoop werk en is er speciaal voor bedoelt om gegevens op een handige manier op te slaan en er terug uit te halen.

Ga eens wat literatuur over databanken doorspitten en je ziet de voordelen zelf wel.

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.