Toon posts:

[mbr] seagate met virus

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een seagate met een melding als ik win98 opstart dat er een virus in de bootsector zit.
NAV 2002 ziet m niet, heb alle partities al eens weg gegooit, als ik fdisk /mbr doe krijgt ie t niet voor elkaar.

ook heb ik inmiddels een proggel voor lowlevel format voor seagate gevonden maar die wenst ook nix te doen.

opstarten met NAV floppen haalde ook al nix uit.

iemand iedeen???

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-04 20:01

wowi

fdisk /mbr gebruik je dat wel goed dan ?
Want normaal werkt het wel.
Eerst zorg je voor een win98 opstart flop
op een schone pc maken !!!!
Dan je pc uit doen uit en een aantal seconden wachten
Daarna doe je de floppie in je besmette pc
en start je je pc met win98 opstart diskette.
Niets van je harde schijf starten!!!!!!!!!!!!!
vanaf de floppie dan fdisk /mbr doen
dan moet het weg zijn

Het kan ook nog zijn dat je een drive overlay in je pc hebt
zitten dan moet je even wachten met die floppie erin te doen
dan krijg je op je scherm meestal een melding wanneer je vanaf de floppie kunt starten die instrukties volgen dan
anders kun jij je schijf niet aanspreken op de juiste manier
en haalt tie em inderdaat niet weg.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb op een andere PC een bootflop gemaakt, daar start ik mee op, voer fdisk /mbr uit maar geeft de foutmelding:

fout: vaste schijf is tegen schrijven beveiligd, de hoofdopstartprogrammacode is niet bijgewerkt

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-04 20:01

wowi

Zitten je kabels wel goed vast??
Even een keer losmaken en opnieuw aansluiten
zou kunnen dat er iets los zit kontroleer dat in iedergeval even.

Verwijderd

Topicstarter
de kabels zitten echt wel goed, ik kan gewoon alles doen met de pc maar bij t opstarten krijg ik een viruswaarschuwing en kan ik gewoon doorgaan, dan start ie gewoon windows op.

ik hoop echt dat iemand mij kan helpen, heb weinig zin om een nieuwe HD te kopen vanwege 1 zo'n klote virus :'(

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Kijk eens in je BIOS of er een of andere virus warning optie aanwezig is. Als die aan staat, krijg je dus dit soort meldingen. Ook Fdisk mag er dan niet bij, en ook windows krijg je dan niet meer geinstalleerd. Zet die optie dus ff uit.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Klinkt misschien heel gek, maar heb je geen virus-protection aan staan in je bios? Dan kun je namelijk ook geen mbr meer schrijven.. (hoe je dan wel een virus zou kunnen krijgen weet ik ook niet, maar 't is maar gewoon een idee!)

<hr>
[Edit]
Ik ben dus niet de enige die dit idee had, en nog eens later ook ;)

Verwijderd

Topicstarter
daar kan ik wel eens naar kijken (heb ik idd nog niet gedaan..... beetje dom dus)

maar fdisk gewoon werkt wel en ik kan windows ook wel gewoon instaleren en/of ghosts terug zetten

morgen zal ik wel weer van me laten horen als ik meer weet, zit nu weer achter mijn eigen vertrouwde pctje die om de haverklap wel weer wat anders heeft.

ik weet het, loop er dan ook niet zoveel aan te kloten zonder m eerst uit te zetten ..... daar komt kortsluiting van en daar gaan je mobo's en HD's van naar de klote :'(

• stoni
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-04-2022

stoni

www.klan.nl

ja daar weet je alles van of niet old

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

als je gewoon debug doet dan weet je zeker dat je alles kwijt bent op je hdd. :)

Verwijderd

met virus prot aan mekkert je bios toch van mag fdisk de MBR wijzigen? Y/N ?
:)
tenmiste was op me p3 500 altijd :)

Verwijderd

Topicstarter
de virus warning in de bios stond uit, die heb ik maar eens aan gezet, daarna kon ik eindelijk fdisk /mbr uitvoeren en is de bootsector aangepast :)

kreeg daarna gelik weer diezelfde melding.

heb een gewone fdisk uitgevoerd en weer wilde die de bootsector aanpassen....... best denk ik dan

daarna in de bios de virus warning weer uitgezet, en opnieuw opgestart.

ik begin nu opnieuw met de setup van win98 dus we zullen zien.

so far so good iig

Verwijderd

Topicstarter
YEAH!!!!!

iedereen hier bedankt voor de hulp, het probleem is weg.

door de virus alerter in de bios AAN te zetten kon ik 2 x de MBR aanpassen om vervolgens de alerter weer uit te zetten en het probleem weg was ::))

thanx d:)b
Pagina: 1