Toon posts:

[AMD] Athlon XP installeren... tips !

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ok, don't start flamin' :o Dit is waarschijnlijk het grootste n00b topic dat ik ooit geopend heb... maar euh, morgen steek ik voor een vriend een pc samen, met een athlon xp erin, nu heb ik gehoord dat je wel op enkele dingen moet letten als je de cpu erin zet en de koeler erin plaatst... Ik zou hem nl. niet graag verkl*ten ;)
Dus posten die tips maar (btw, heb de search gebruikt en kwam alleen maar bij meer specifieke xp problemen)

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Misschien wel handig om te weten is dat je de cooler recht op de core moet zetten... ( dus rechtop naar beneden duwen, niet schuin :P )

C:\>_

Verwijderd

als je goed kijkt op je mobo dan zie je in een hoekje een driehoekige vorm, die vind je ook trug op de proc. zo past ie dus maar op 1 manier,verder is het een kwestie van de proc erop leggen en het hendeltje weer dicht doen, bij de koeler moet je erop letten dat je hem stabiel vasthoudt als je em vastzet, ivm met baschadigenm van de cpu core :+

veel suc6

ps kheb al 2x een athlon xp geinstalleerd, is zo makkelijk, en volgens mij niet anders dan bij een andere proc.

Verwijderd

zorgen dat er prut onder je koeler zit, ( als dat er nog niet opzit)
en dan voorzichtig de koler over je proc zetten.
al sje teveel bewegingen maakt met de koeler heb je de meeste kans je proc te beschadigen, voor de rest kan er niet veel fout gaan!!!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:21

m0nk

16-09-2003 15.15

vergeet je koelpasta niet!

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Verwijderd

Op donderdag 30 mei 2002 16:01 schreef MastahBlastah het volgende:
zit op een koeler als je alles nieuw koopt :) tenminste bij mijne die ik gister heb gekocht wel :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 30 mei 2002 16:01 schreef MastahBlastah het volgende:
de prut dus... :p die gast wist me wel te vertellen dat dat al bij de koeler bij zat ofzoiets? kan dat? Hij heeft dus geen koelpasta apart gekocht...

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 30 mei 2002 16:04 schreef Fat Mike het volgende:

[..]

zit op een koeler als je alles nieuw koopt :) tenminste bij mijne die ik gister heb gekocht wel :)
ok, dat vroeg ik dus net ;)

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:22
denk dat de processor wel lukt, weet je hoe het hendeltje naast de socket werkt?

<offtopic>
waarom hebbie mijn logo gejat?
</offtopic>

dot.blaat

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04 20:42

JaWa

zie hier een icon

oww en als het een cooler waarvan je dat 'vastmaakdingetje' met een schroevendraaier moet aandrukken..

BE CAREFULL
ik gebruikte de schroevendraaier in mn ene hand om dat dingtje naar beneden te duwen en met mn ander dat ding over dat lipje te schuiven.

gebruik een heeele brede schroevendraaier--> minder kans om uit te schieten

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

Verwijderd

Een tip: als je koeler aan het monteren bent, zorg dan dat de koeler geen of weinig frictie (wrijving) met de processor core (dat vierkantje in het midden) krijgt.

Met andere woorden: als je de koeler tegen de processor core aandrukt mag je hem niet meer verschuiven. Doe je dit wel, dan kan je core afbrokkelen en heb je een leuke, maar dure, sleutelhanger er bij. :)

• generation
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-06-2024
wat voor een koeler want er zit verschil in montage
ik zelf gebruik een zalman en deze moet je dus vast zetten met 4 schroeven.
maar heb hiervoor een thermaltake dragon orb 3 gehad (wat een K@T dingen zeg) die slopen dus wel je core als je verkeerd bezig bent.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 30 mei 2002 16:09 schreef janwvg het volgende:
denk dat de processor wel lukt, weet je hoe het hendeltje naast de socket werkt?

<offtopic>
waarom hebbie mijn logo gejat?
</offtopic>
Hoelang zit jij al op GoT? Ik heb dat logo van in't begin al en volledig zelf gevonden :) Dus sorry :)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
Dit is idd zoals jezelf zegt behoorlijk n00b'achtig; d'r mag hier wel een bepaalde basiskennis verwacht worden. Check je manual en de AMD Build and Installation Guides onderaan deze pagina, wees voorzichtig en er kan in feite niks misgaan :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.