JAVA jni winamp wrapper

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-08 14:35
Dit wil ik dus gaan maken. Een JNI wrapper om winamp zodat ik vanuit java mp3 kan afspelen en de lengte e.d. opvragen.

Maar ik ben natuurlijk ook wel zo lui dat ik het niet ga doen als het er al is.

Ik heb natuurlijk de srch en google al gebruikt, maar als iemand weet van een bestaand object, dan scheelt dat weer een hoop tijd.

[edit] sorry, topictitel had [java] moeten zijn..

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Verwijderd

Wat er wel is zijn java mp3 players, en mp3 packages/toolkits etc... die zou ik zelf eerder gebruiken...

• Martkrui
Op donderdag 30 mei 2002 15:35 schreef fladder het volgende:
Wat er wel is zijn java mp3 players, en mp3 packages/toolkits etc... die zou ik zelf eerder gebruiken...
Voor zover ik weet is de performance daarvan nogal matig. Daarom leek dit mij een snelle oplossing om aan een performante :? player te komen.

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:23
Op donderdag 30 mei 2002 15:39 schreef Dr.DNA het volgende:

[..]

Voor zover ik weet is de performance daarvan nogal matig. Daarom leek dit mij een snelle oplossing om aan een performante :? player te komen.
Ik gebruik voor mijn eigen jukebox applicatie de MP3 Decoder JavaLayer van Javazoom. Die performt hier op mijn P600 bakkie toch zonder haperen (vreet maar 21% CPU) met de Sun JRE 1.4. Voor de ID3 tags hoef je het ook niet te laten : die kun je gemakkelijk lezen met de daarvoor bestemde API's die je op SourceForge kan terugvinden :)

• Martkrui
Op donderdag 30 mei 2002 20:21 schreef MisterData het volgende:

[..]

Ik gebruik voor mijn eigen jukebox applicatie de MP3 Decoder JavaLayer van Javazoom. Die performt hier op mijn P600 bakkie toch zonder haperen (vreet maar 21% CPU) met de Sun JRE 1.4.
Maar ik ga op een laptop pentium 120 of 150 draaien.. Ik heb dus niet veel processor kracht over. En ik moet natuurlijk ook m'n lcd nog aansturen..
Maar ik ga het natuurlijk wel proberen. bedankt voor de tip

Verwijderd

Ik heb geen kont verstand van java/jni maar kan je niet gewoon Com objecten aanspreken? anders zou je bv dmv winampCom het boeltje kunnen besturen.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 13:30

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Yarvieh: Nee, Java (van Sun) ondersteund standaard geen COM (van MS... zie je het verband? ;)). Misschien dat er 3rd party COM libs zijn voor java, maar dan kun je natuurlijk net zo goed een 3rd party winamp lib voor java gebruiken :)

Aan de andere kant, Dr.DNA, Wat voor programmeur ben je als je het zelf niet even wilt implementeren :) De term 'het wiel opnieuw uitvinden' is naar mijn mening alleen van toepassing als je een deadline hebt en productief bezig wilt zijn. Ik neem aan dat het een eigen projectje is, dus het kan geen kwaad om uit te zoeken hoe iets daadwerkelijk werkt door het zelf te proberen. Achteraf kun je altijd nog een 3rd party lib gebruiken als je evt. niet tevreden bent met je eigen werk, maar ik kan je wel zeggen: als het volledig eigen werk is ben je er meer trots op, plus je assimileert wat extra ervaring en kennis op het gebied van winamp aansturen in java :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Op donderdag 30 mei 2002 23:44 schreef .oisyn het volgende:
Yarvieh: Nee, Java (van Sun) ondersteund standaard geen COM (van MS... zie je het verband? ;)).
Weer 'n puntje erbij op de lijst om vooral maar geen java te gaan doen ;Y)

• Martkrui
Op donderdag 30 mei 2002 23:44 schreef .oisyn het volgende:

Aan de andere kant, Dr.DNA, Wat voor programmeur ben je als je het zelf niet even wilt implementeren :)
Eentje die nog bezig is met zijn T6963C gfx lcd object, zijn lcd nog in een kassie moet doen, zijn mailserver aan het configgen is........(the list goes on)

:9 Maar ik begrijp dat ik hier uitgedaagd wordt :+
dus het kan geen kwaad om uit te zoeken hoe iets daadwerkelijk werkt door het zelf te proberen.
I know, I know....
Nja... toch maar in het weekeinde weer aan de java bezig met java..

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Op donderdag 30 mei 2002 23:59 schreef Yarvieh het volgende:

[..]

Weer 'n puntje erbij op de lijst om vooral maar geen java te gaan doen ;Y)
Hoezo? Die COM gevallen werken toch alleen maar onder Windows.. Snap dat "puntje" van ej ook niet helemaal :P

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op vrijdag 31 mei 2002 10:02 schreef Dr.DNA het volgende:

:9 Maar ik begrijp dat ik hier uitgedaagd wordt :+
definitely :P

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Martkrui
Op vrijdag 31 mei 2002 18:20 schreef .oisyn het volgende:

[..]

definitely :P
Okay... 1e versie.. http://bambam.kruissen.com/dev/java/jni_winamp/

gebruik :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
WinampJNI winamp = new WinampJNI();
winamp.setWinampPath("path naar winamp.exe");
winamp.playFile("path naar x.mp3");

System.out.println(" totaltime =" + winamp.getTotalTime() );
System.out.println(" bitrate =" + winamp.getBitRate() );
System.out.println(" samplerate =" + winamp.getSampleRate() );
System.out.println(" currenttime =" + winamp.getTime() );

Ik dacht dat de uitdaging zo wel met success volbracht was :+

Hergebruik van deze code mag natuurlijk, maar een bronvermelding is dan wel aardig..

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

woei :)

Brengt mij wel op een (redelijk offtopic) vraagje. Ik neem aan dat je wat van C(++) en win32 afweet... waarom vind je het dan nog interessant om in Java te programmeren?

Ikzelf doe maar heel af en toe iets met java; alleen applet-werk (heel sporadisch), en alle zooi voor school (java3d bijvoorbeeld... :r). Voor de rest gebruik ik overal C++ voor, heb je toch veel meer vrijheid. Maar goed, das mijn mening, maar ik ben wel benieuwd naar de jouwe :)

• Martkrui
Op vrijdag 31 mei 2002 23:35 schreef .oisyn het volgende:
woei :)

Brengt mij wel op een (redelijk offtopic) vraagje. Ik neem aan dat je wat van C(++) en win32 afweet... waarom vind je het dan nog interessant om in Java te programmeren?
Ik vindt JAVA een mooie taal... In C++ kan je OO proggen, maar kan je daar ook heel gemakkelijk van afwijken..
kweetnie.. ik heb een jaar lang een opdracht gedaan in JAVA, en ben een beetje verlieft geworden op de taal :+

Ook veel standaard dingen aanwezig zoals classes voor http request, lijsten enz...

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

eerlijk gezegd had ik dat antwoord al verwacht ;)

ja bij mij was het net andersom; ik vond het al niet echt lekker werken, maar na mijn stage (waar ik oa een klein 3d enginetje in een applet moest laten draaien) had ik er echt een bloedhekel aan. En nu ook weer, voor computer graphics op school.

Ik vind het dus echt supervervelend dat je objecten niet op de stack kunt alloceren. En als je iets moet vermijden in berekeningen die continu lopen is het wel het gebruik van new. Dus dan moet je alle objecten (vectoren en matrices in mijn geval) dus allemaal van te voren aanmaken (en dan zit je weer met threadproblemen omdat meerdere threads van hetzelfde object gebruik kunnen maken)
YUK!

Maar kwa OO zit het idd wel netter in elkaar dan C++... Maar ik hou niet van netheid, ik wil vrijheid :)

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
.oisyn: waarom vind je het dan nog interessant om in Java te programmeren?
Onbegrijpelijk he? :+ .

Op zich wel grappig dat je Java alleen gebruikt(e) voor de dingen waar ze ( ;) ) juist het slechts in is: GUIs en graphics.

Het Java Platform als geheel wordt wat mij betreft pas leuk als je nieuwe technieken gaat gebruiken zoals bijvoorbeeld XML, XML Schema, XSLT, SOAP, SVG, Relax NG enzovoorts. Hoe is dat ontstaan? Java staat op een eiland vanwege de Virtual Machine. Java is erg slecht in het bijhalen van zaken die al jaren en jaren bestaan. Java is echter wel goed in het oppikken van nieuwe zaken.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• Martkrui
Op vrijdag 31 mei 2002 23:54 schreef .oisyn het volgende:
Ik vind het dus echt supervervelend dat je objecten niet op de stack kunt alloceren. En als je iets moet vermijden in berekeningen die continu lopen is het wel het gebruik van new. Dus dan moet je alle objecten (vectoren en matrices in mijn geval) dus allemaal van te voren aanmaken (en dan zit je weer met threadproblemen omdat meerdere threads van hetzelfde object gebruik kunnen maken)
YUK!
Threadproblemen.... daar hebben "we" synchronized voor..
En er zijn wel meer dingen waar je voor uit moet kijken met java... een constuctie met returncode is geloof ik 50X sneller dan het throwen van een exception. En het muteren van String obj is helemaal erg..

Maar ik maak applicaties, geen applets..
En die opdracht was bij VIZZAVI, dus een redelijk groot systeem. Dat was gewoon super tof. mooie JAVA frameworks...

MAAR.. JAVA is niet heilig !! (de taal dan.De bonen wel :+ )

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

mbravenboer: begrijp me trouwens niet verkeerd, het was echt bedoeld als vraag en niet als sarcastische opmerking oid :)
Aan een taalpurist als jij zou ik het niet eens vragen, maar ik had wel het idee dat Dr.DNA wat meer op dezelfde golflengte zat als ik, vandaar dat ik in zijn motivatie was geinteresseerd :)

Maar je hebt idd een goed punt... alleen ik persoonlijk interesseer me niet in al die dingen :P
Zijn dat trouwens allemaal 3rd party libs? Of wordt het meeste toch door sun zelf ontwikkeld (of aangespoord te ontwikkelen).

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dr.DNA: mwa ik doe toch liever geen synchronizatie op een blokje code wat meer dan 1000 keer per frame wordt aangeroepen (waarbij een frame rond de 1/60e seconde ligt) :)

• Martkrui
Op zaterdag 01 juni 2002 00:22 schreef .oisyn het volgende:
Zijn dat trouwens allemaal 3rd party libs? Of wordt het meeste toch door sun zelf ontwikkeld (of aangespoord te ontwikkelen).
Veel van sun zelf. En sommige dingen (zoals de nieuwe audio layer) komen erbij vanwege "popular demand". Ze hebben daarvoor een community process.
En zoals je nu ziet kan je het zelf naar hartelust uitbreiden.

Nu moet ik wel zeggen dat ik eigenlijk wel dol was op pointers. Werkte wel mooi maar was niet te doorgronden voor anderen...

Maar wederom : DE taal bestaat niet..
Java is mooi en OO
C kan klein en optimized..
asm is super klein en super optimized (en super onleesbaar)
enz..enz.. "so heb ieder voordeel s'n nadeel"

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

mwa ik vind wel dat DE taal bestaat, het is alleen nogal subjectief

Ikzelf kan me bijvoorbeeld helemaal vinden in C++. Misschien wat kleine aanpassinkjes om het nog beter te maken, maar voor de rest is het echt prima zo; het omvat al mijn behoeftes

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
.oisyn: Aan een taalpurist als jij zou ik het niet eens vragen.
En dat terwijl ik tegenwoordig zelfs in C topics post ;) .
Bijna alles is verzameld in het XML Project van Apache. Sommige zaken zijn afkomstig van Sun, maar het meeste juist niet. De codebase van Xerces komt van IBM
Xalan kwam van Lotus, Apache SOAP kwam weer van IBM, XSLTC kwam weer van Sun, Batik kwam voort uit verschillende intiatieven van minder bekende bedrijven, maar ook Kodak, Sun en IBM. Crimson (stopgezet) kwam van Sun en zo kan ik nog wel even door gaan ;) . Alle zinvolle en populaire XML gerelateerde projecten van Java partners zijn bijna bij Apache neer gezet. Ze zijn daarom een enorme belangrijke speler geworden in de Java wereld en hebben een belangrijke invloed op het Java Community Process.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Pagina: 1