Toon posts:

Abit BX 133 met celeron 1200

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een abit BX 133 raid mobo, er zat altijd een intel 1gig op. Nu wil ik er een celeron 1.2 gig op zetten maar er gebeurt heel weinig.(alleen de cooler draait)
Doe ik iets verkeerd of ondersteund mijn mobo geen celeron 1.2 gig. Volgens het boekje ondersteund de mobo zowel intel als celeron. Mar destijds waren de processors tot 733 Mhz.

Weet iemand raad???

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:18
Op donderdag 30 mei 2002 15:22 schreef snapnie het volgende:
Doe ik iets verkeerd of ondersteund mijn mobo geen celeron 1.2 gig. Volgens het boekje ondersteund de mobo zowel intel als celeron. Mar destijds waren de processors tot 733 Mhz.

Weet iemand raad???
Je hebt een fcpga2 celeron, oftewel een tualatin versie.. En jouw mobo ondersteund standaard alleen coppermine versies.. Da's dus de verklaring dat het niet werkt..

Met wat mod-werk is het wel werkend te krijgen, is wel een topic over te vinden via de search.

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

P!!! 1GHz => Coppermine core
Celeron 1.2 GHz => Tualatin core

Die zijn niet compatible. Je kunt dus niet zomaar een Coppermine CPU uitwisselen voor een Tualatin. Dan zul je wat moeten harde waren moeten modden. Zie bv. eens [topic=446021/1/25]

Waarom je deze upgrade doet is me zowiezo een beetje een raadsel (je wint er weinig mee), tenzij je wilt proberen de Celeron over te klokken tot 133 MHz FSB.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
Ff zoeken, bijvoorbeeld [search=bx celeron 1200] :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.