Toon posts:

Dataverkeer prijzen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand een idee wat de prijzen zijn van internet dataverkeer.

Bijvoorbeeld, wat betaald een provider zoals zeelandnet of (iets landelijker) xs4all voor 1 terrabyte aan dataverkeer verplaatsing aan UUNET (dat is toch het bedrijf dat de backbone levert voor nederland ?)

En is het zo dat des te verder je zit van amsterdam des te duurder het is ?

En waarschijnlijk wordt het goedkoper per md des te meer de afneemt ?

thanxs

T.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Dat is voor iedereen verschillend.

Het ligt er maar net aan "hoeveel" er "ingekocht" wordt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil alleen maar een plus minus bedrag weten.

Ik hoef het niet op de cent te weten hoor.

Dus de prijs die een gemiddelde provider betaald.

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:54
Ligt er maar net aan. Zo is verkeer tussen 2 klanten binnen hetzelfde netwerk goedko(o)p(er), en is upload naar de VS erg duur.

Verder hangt het af van de ingekochte hoeveelheid, wat waarschijnlijk via Mbit/s gaat ipv per GB.

Maar tja, een gemiddelde. Ok, het volgende bedrag slaat misschien nergens op, maar ik schat het zomaar: €2 ( :? )

Verwijderd

Topicstarter
Maar tja, een gemiddelde. Ok, het volgende bedrag slaat misschien nergens op, maar ik schat het zomaar: €2 ( :? )
Hmmm €.2,= maar is dat dan per gb, mb of Mbit ? En als het per Mbit is hoe vertaal ik dat dan weer terug naar gb ?

thanxs

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:54
Op donderdag 30 mei 2002 15:41 schreef BigT het volgende:
Hmmm €.2,= maar is dat dan per gb, mb of Mbit ? En als het per Mbit is hoe vertaal ik dat dan weer terug naar gb ?
Mijn schatting is voor een GB :)

En voor de omrekening: 1 Mbit/s is ongeveer 320 Gb per maand

Verwijderd

Op donderdag 30 mei 2002 15:36 schreef RobbertC het volgende:
is wel een stuk goedkoper, het dataverkeer opzich als je bij de bron zit, er zijn echter nog meer kosten dan alleen het dataverkeer wat dataverkeer opzich zo duur maakt voor afnemers van de "eigenaar" van het lijntje naar de vs bv
Pagina: 1