[suexec@Apache] mailman >docroot probleem

Pagina: 1
Acties:

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Topicstarter
Ik zit met het volgende:

Ik heb een RedHat 7.2 server met daarop PSA (www.plesk.com) geinstalleerd. Nu heb ik mailman geinstalleerd, maar ik krijg de webinterface niet aan de praat.

mailman staat geinstalleerd in /home/mailman

Volgens de documentatie moet ik nu een ScriptAlias in de virtualhost zetten:
code:
1
ScriptAlias /mailman/ /home/mailman/cgi-bin/

Nou fijn, dat werkt op zich wel, want ik krijg geen 404

Maar uiteraard wel een 500. In de directory cgi-bin/ staat een script 'admin', die executable is (755), en ge-owned door user 'mailman' uit group 'mailman'.

Ok, dus ik in de virtualhost ook
code:
1
2
3
User mailman
Group mailman
UserDir /home/mailman

gezet. Dan houdt suexec wel op met zeuren over 'target sid/gid mismatch'

Maar nou krijg ik de volgende melding:
error: command not in docroot (/home/mailman/cgi-bin/admin)
Dus ik dacht, ok, DocumentRoot in virtual host:
code:
1
DocumentRoot /home/mailman/

nope, helpt niets. Ik heb al e.e.a. aan tutorials en en troubleshooting gezocht, maar waar het 'm in zit vind ik niet...

Ik kreeg hier en daar te horen dat ik suexec opnieuw zal moeten installeren met --with-docroot=/home/mailman ofzo, maar dan heb ik natuurlijk kans dat andere CGI-scripts op andere virtual hosts het niet meer doen...

Hoe los ik dit op :?

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

zou je dit niet beter posten in de plesk fora ?
het topic is daar al meerdere malen aan de orde geweest en gedetaileerd beschreven.

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

Ik kreeg hier en daar te horen dat ik suexec opnieuw zal moeten installeren met --with-docroot=/home/mailman ofzo, maar dan heb ik natuurlijk kans dat andere CGI-scripts op andere virtual hosts het niet meer doen...
Door gewoon die betreffende site in je docroot te zetten ???

Er zijn wel andere opties (oa de backport van het Apache 2.0 privilige systeem), maar dat is alles behalve simpel.

• drm

drm

f0pc0dert

Topicstarter
iskander:
zou je dit niet beter posten in de plesk fora ?
Heb ik ook gedaan, maar daar zijn ze niet zo snel O-).

Hoe meer zielen hoe meer inzicht, zullen we maar zeggen ;)

Plus dat ik de configuratie verder exact zo heb gedaan als beschreven in 1 van de HOWTO's. 't Zou imo gewoon moeten werken.
igmar:
Door gewoon die betreffende site in je docroot te zetten ???
Da's natuurlijk ook een optie... Hoe kom ik erachter wat de docroot is? suexec -V geeft geen output.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• drm

drm

f0pc0dert

Topicstarter
Ja warempel, ik ben er nog mee verder gegaan. Wat ik nu heb gedaan is mailman geinstalleerd in een subdirectory van de virtual host directory. (wat ongetwijfeld onderdeel is van docroot)

't vage is nu, dat wanneer ik een test-scriptje aanroep (wat ik even in de cgi-bin van mailman heb gezet) ik weer een 500 krijg.

Kijk ik dan in suexec_log, krijg ik alleen de volgende regel:
code:
1
info: (target/actual) uid: (mailman/mailman) gid: (mailman/mailman) cmd: test.pl

maar geen error!

iemand enig idee wat daar de oorzaak van kan zijn :?

In de apache error-log staat natuurlijk weer gewoon `Premature end of script headers'

edit
* drm is definitely nog niet wakker |:(
Misschien moet in het test-scriptje dan ook wel inderdaad valide headers meegeven |:( |:(

~ Gottfried Leibniz

• igmar

igmar

ISO20022

Op maandag 03 juni 2002 10:50 schreef drm het volgende:
Kijk ik dan in suexec_log, krijg ik alleen de volgende regel:
code:
1
info: (target/actual) uid: (mailman/mailman) gid: (mailman/mailman) cmd: test.pl

maar geen error!
Als die er niet staat is het goed gegaan :)

• drm

drm

f0pc0dert

Topicstarter
igmar:
Als die er niet staat is het goed gegaan :)
Humm, ik weet al wat dat was O-)
Premature end of script headers betekent soms ook gewoon dat je geen headers gestuurd hebt ;) Was vergeten 2 newlines achter de headers te zetten.... :z

~ Gottfried Leibniz

• igmar

igmar

ISO20022

Op woensdag 05 juni 2002 09:44 schreef drm het volgende:
Humm, ik weet al wat dat was O-)
Premature end of script headers betekent soms ook gewoon dat je geen headers gestuurd hebt ;) Was vergeten 2 newlines achter de headers te zetten.... :z
2 gouden regels :

1) Nooit coden nadat je gezopen hebt
2) Eerst koffie voordat je met code aan de gang gaat

*D
Pagina: 1