Ik zit met het volgende:
Ik heb een RedHat 7.2 server met daarop PSA (www.plesk.com) geinstalleerd. Nu heb ik mailman geinstalleerd, maar ik krijg de webinterface niet aan de praat.
mailman staat geinstalleerd in /home/mailman
Volgens de documentatie moet ik nu een ScriptAlias in de virtualhost zetten:
Nou fijn, dat werkt op zich wel, want ik krijg geen 404
Maar uiteraard wel een 500. In de directory cgi-bin/ staat een script 'admin', die executable is (755), en ge-owned door user 'mailman' uit group 'mailman'.
Ok, dus ik in de virtualhost ook
gezet. Dan houdt suexec wel op met zeuren over 'target sid/gid mismatch'
Maar nou krijg ik de volgende melding:
nope, helpt niets. Ik heb al e.e.a. aan tutorials en en troubleshooting gezocht, maar waar het 'm in zit vind ik niet...
Ik kreeg hier en daar te horen dat ik suexec opnieuw zal moeten installeren met --with-docroot=/home/mailman ofzo, maar dan heb ik natuurlijk kans dat andere CGI-scripts op andere virtual hosts het niet meer doen...
Hoe los ik dit op
Ik heb een RedHat 7.2 server met daarop PSA (www.plesk.com) geinstalleerd. Nu heb ik mailman geinstalleerd, maar ik krijg de webinterface niet aan de praat.
mailman staat geinstalleerd in /home/mailman
Volgens de documentatie moet ik nu een ScriptAlias in de virtualhost zetten:
code:
1
| ScriptAlias /mailman/ /home/mailman/cgi-bin/ |
Nou fijn, dat werkt op zich wel, want ik krijg geen 404
Maar uiteraard wel een 500. In de directory cgi-bin/ staat een script 'admin', die executable is (755), en ge-owned door user 'mailman' uit group 'mailman'.
Ok, dus ik in de virtualhost ook
code:
1
2
3
| User mailman Group mailman UserDir /home/mailman |
gezet. Dan houdt suexec wel op met zeuren over 'target sid/gid mismatch'
Maar nou krijg ik de volgende melding:
Dus ik dacht, ok, DocumentRoot in virtual host:error: command not in docroot (/home/mailman/cgi-bin/admin)
code:
1
| DocumentRoot /home/mailman/ |
nope, helpt niets. Ik heb al e.e.a. aan tutorials en en troubleshooting gezocht, maar waar het 'm in zit vind ik niet...
Ik kreeg hier en daar te horen dat ik suexec opnieuw zal moeten installeren met --with-docroot=/home/mailman ofzo, maar dan heb ik natuurlijk kans dat andere CGI-scripts op andere virtual hosts het niet meer doen...
Hoe los ik dit op
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz