meerdere gebruikers bij netwerkomgeving

Pagina: 1
Acties:

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-08 10:11
Ik heb een netwerkaansluiting bij @home. Bij mijn computer zit de kablemodem en met een tcp/ip netwerk is mijn huisgenoot ook met internet verbonden (sygate). Nu zie ik als ik bij netwerkomgeving klik meerdere namen staan n. @home, @home.nl, en dan nog 3 namen zoals Heidekrekel en Huize Cumulus.
Mijn vraag is nu wat doen die mensen binnen mijn netwerkomgeving en hoe krijg ik ze weg.
Ik draai blackice defender.

30x sf175s + gw5000-dt op oost

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

die andere pc's zie je omdat bij @home iedereen de werkgroep @home opgeeft in de netwerkproperties. en iedereen die dat gedaan heeft en geen goede firewall draait kun jij in de network neighbourhood zien.

maar als jij ze kunt zien in je network neighbourhood terwijl blackice draait zou het kunnen dat blackice niet werkt zoals het zou moeten. maar het zou ook kunnen dat blackice het netbios verkeer maar in 1 richting blokkeert. misschien weten andere blackice-gebruikers dat.

• VivaAtloni
wat is dan een betere firewall

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Zonealarm schijnt erg goed te zijn...

Geen ervaringen mee...

www.zonealarm.com dacht ik :)

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Verwijderd

www.zonelabs.com voor zonealarm :)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
het klopt dat je andere @home gebruikers ziet.. je kunt echter niet op hun schijven kijken, daar zit wel een beveiliging op (geen rechtstreekse verbinding maken, daarom kun je ook geen ICQ file transfers doen met personen in je buurt met @home.)

Verwijderd

Ik heb een netwerkaansluiting bij @home. Nu zie ik als ik bij netwerkomgeving klik meerdere namen staan n. @home, @home.nl, en dan nog 3 namen zoals Heidekrekel en Huize Cumulus.
Mijn vraag is nu wat doen die mensen binnen mijn netwerkomgeving en hoe krijg ik ze weg.

Slordig (om het aardig te zeggen) van Thuis....

Verwijderd

Ga NU(!) naar de eigenschappen van tcp/ip van de NIC van je @home account en zet het vinkje voor bestands-en printerdelingen onder het tabblad NU uit!!!!

Alle mappen die je nu gedeeld hebt zijn voor iedereen toegankelijk!!!!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En verander de werkgroep naam in wat anders.

Kan me niet voorstellen dat je I-net daarrna niet meer zou werken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• VivaAtloni
Ik moet dus wel @home.nl ingevuld hebben!
Draai 98se dus kan niet afzonderlijk per netwerkkaart bestanden gedeeld zetten (zoals windows 2000). Als ik het helemaal uitzet kunnen mijn huisgenoot en ik niet meer bij elkaar op de computer, dus heb nu gewoon een wachtwoord geinstaleerd voor elke gedeelde map!
Is dit voldoende??

Verwijderd

Ik zie gewoon meerdere werkgroepen maar ze zijn niet toegankelijk!

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

he VivaAtloni,

Wat jij nu doet is op sharelevel de boel beveiligen. Is opzich niks mis mee maar, als de gebruikersnaam voor de hand lkligt en idem het wachtwoord dan is dat wel te kraken.

File en printersharing kan je wel aan laten staan maar je moet ff het volgende doen.

Ga naar de properties van Network Neighborhood (NNH) kies voor je tcp/ip properties van je dial-up adapter.
Krijg je een blabla schermpje-> klik ok.
ga naar tabblad bindings
en haal het vinkje eg bij" File en Printersharing for Microsoft Networks"

OP deze manier blijft en share functie wel gelden via je netwerkkaart ( waarmee die ander dus aan je pc hangt) maar niet meer op je fictieve netwerkkaart voor het internet di edus via je modem loopt....

snap ie?

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• VivaAtloni
bedankt gompie, dit zou een goede tip zijn als ik de externe toegangsadapter zou gebruiken, maar ik gebruik een externe com21 modem die op een 3com 900b is aangesloten. Voor het locale netwerk gebruik ik een realtek kaartje. Hoe los ik dit op?

Verwijderd

Ehhhhhh, gewoon hetzelfde natuurlijk maar dan in de tcp/ip properties van je nic die met het com21 modem verbonden is.

• VivaAtloni
ja sorry was stomme vraag.

Ik heb dus nu bij mijn 3com kaart die met internet is verbonden de file en printer sharing uitgezet.
Tevens heb ik de externe toegangsadapter verwijderd aangezien ik die toch niet gebruik.

Ale namen zijn nu weg bij netwerkomgeving.

Iedereen bedankt voor de hulp.

Pagina: 1