pc na upgrade onstabiel

Pagina: 1
Acties:

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:58
ok ik had de volgende pc:
PII 350
192mb
intel mobo
kyro 64mb
maxtor 80gb

nu heb ik geupgrade naar het volgende systeem:
celeron tualatin 1200
384mb
asus tusl-2c
kyro 64mb
maxtor 80gb

bij het opnieuw installeren van windows xp ging het al meerdere keren fout, installatie lukte niet, opstarten erna lukte niet. na genoeg geprobeerd te hebben lukte het eindelijk en nu werkt me systeem. alleen als ik mn videokaart drivers installeer(die ik voor de format dus ook gebruikte) dan kan ik niet naar een hogere resolutie/kleurdiepte want dan krijg ik een zwart beeld en moet ik hem deinstalleren in safe mode. ook is de kyro kaart een stuk heter dan eerst, ook al staat ie maar een half uurtje aan ipv weken lang voor de upgrade. ik heb ook al getest zonder nics/geluidskaart, andere ide kabels etc, iedere keer is de kyro de boosdoener, op een gegeven moment zei de installatie zelfs dat ik _geen_ kyro in me systeem had! ik ben echt radeloos en ben het een bietje zat. weet iemand mischien wat ik hiertegen nog kan doen?
640*480 is geen pretje :'(

• TA2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09-2022

TA2

nieuwste XP drivers gebruikt voor je kyro ??

• bolleh
Op donderdag 30 mei 2002 15:16 schreef TA2 het volgende:
nieuwste XP drivers gebruikt voor je kyro ??
yup er zijn geloof ik 2 versies, allebei geprobeerd, ik reboot en zie nix, ik kom in safe mode en zie een melding dat de kyro instabiliteit veroorzaakt :(

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 06:50
moe je ff win9x/me proberen en kijken of de Kyro dan ook moeilijk doet, anders denk ik dat je brak ram hebt bijgezet

dot.blaat

• bolleh
Op donderdag 30 mei 2002 15:57 schreef janwvg het volgende:
moe je ff win9x/me proberen en kijken of de Kyro dan ook moeilijk doet, anders denk ik dat je brak ram hebt bijgezet
wou ik ook al doen maar kben dus me win98 cd kwijt :'(

brak ram, hmm het zag er goed uit, khad em van shop.tweakers.net

maar als het brak ram is hoe verklaart dat dan weer dat alles wel gewoon werkt behalve de kyro en dan nog dat die kyro ineens superwarm wordt?

Verwijderd

mmm wat voor een voeding heb je???

• bolleh
Op donderdag 30 mei 2002 16:03 schreef jorentref het volgende:
mmm wat voor een voeding heb je???
235 watt enlight die bij mn PII zat, zou voldoende moeten zijn, mobo trekt niet veel meer dan de oude en de proc volgens mij nog wel minder

Verwijderd

drivers ;) ;) ;)

• bolleh
Op donderdag 30 mei 2002 16:41 schreef Uploader het volgende:
drivers ;) ;) ;)
zucht zoals ik al zei heb ik al meerdere drivers geprobeerd en dat verklaard nog niet waarom die kyro snikkie heet wordt

• TA2

TA2

Op donderdag 30 mei 2002 16:19 schreef bolleh het volgende:

[..]

235 watt enlight die bij mn PII zat, zou voldoende moeten zijn, mobo trekt niet veel meer dan de oude en de proc volgens mij nog wel minder
235 WATT !!!!!! IS NIET GENOEG !! probeer er één die 300 of meer is. Nieuwe processors en goeie video kaarten zuipen stroom. Als je je video kaart dus inschakeld en op hogere resoluties gaat draaien heeft i geen power genoeg om alles draaient te houden. Kweet niet wat je er nogmeer aan hebt hangen, zoals branders, dvd speler, geluidskaart, enz .. dit kan echt problemen geven met zo'n voeding.

Verwijderd

jup helemaal mee eens,
300 watt voeding zodat je systeempje voldoende kan trekken zonder dat deze vervelend gaat doen!!

Verwijderd

Commodore 64 en nog een (kapotte) 486 pc.

• bolleh
celeron 1200 dan dus, mobo, 2 nics, 2ram modules(256/128) cdrom, brander, 1hdd, 1 geluidskaart en de kyro dan

kzal eens proberen zonder cdroms want hogere reso is mij meer waard dan 2 cdrom spelers en gelijk maar ff een voedinkje bestellen. ik wist overigens niet zeker of ie het zou trekken maar ik dacht dat het nog net zou moeten kunnen.

maar dit verklaart bij mij nog niet waarom die kyro dan zo heet wordt

<edit>
ik vergeet even: toen ik windows installde had ik alleen mobo/mem/hd/vid kaart/cdrom eraan, oftewel niet genoeg om de voeding te overbelasten lijkt me en toen lukte het met de resolutie ook niet.

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:31

Maximus

PhD i.o.

klinkt misschien wat cru maar wie koopt er dan ook een Kyro kaart? Ik ken het merk alleen van een klasgenoot die er ook de allergrootste problemen mee heeft (slecht beeld, drivers die niet goed zijn).

Ik heb hem toen een wat duurdere GeForce 2 GTS aangeraden en toen deed hij het weer perfect.

Maar goed, probeer eens te kijken wat XP over jou videokaart zegt. En of er überhaupt wel support is van Kyro voor XP :)

You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• bolleh
Op donderdag 30 mei 2002 19:04 schreef Tha_HCT het volgende:
klinkt misschien wat cru maar wie koopt er dan ook een Kyro kaart? Ik ken het merk alleen van een klasgenoot die er ook de allergrootste problemen mee heeft (slecht beeld, drivers die niet goed zijn).

Ik heb hem toen een wat duurdere GeForce 2 GTS aangeraden en toen deed hij het weer perfect.

Maar goed, probeer eens te kijken wat XP over jou videokaart zegt. En of er überhaupt wel support is van Kyro voor XP :)
zoals ik al zei draaide hij voor de upgrade ook al xp probleemloos, en tjah tis een bout kaartje maar goed ik ben van plan een andere kaart te kopen maar die kaart wordt bloedheet, stel dat het daaraan ligt, nieuwe kaart en zelfde probleem...daar zit ik dan :(

anyways kwou van iemand een gf 3 ti200 kopen(V&A) en die sneaky gast heb em eruit gehaald :(

• TA2

TA2

Een cdrom spelertje en een hd vragen ook niet zoveel zodat je voeding het er warm van krijgt, het is puur de processor en een hoge resolutie voor je video kaart.
Mijn kyro kaart wordt ook behoorlijk warm maar no problems :)

Was is er trouwens loos met Kyro :?
Ik heb een 3D Prophet 4500 Kyro 2 en heb geen enkel probleem met de kaart.

• bolleh
Op donderdag 30 mei 2002 20:39 schreef TA2 het volgende:
Een cdrom spelertje en een hd vragen ook niet zoveel zodat je voeding het er warm van krijgt, het is puur de processor en een hoge resolutie voor je video kaart.
Mijn kyro kaart wordt ook behoorlijk warm maar no problems :)

Was is er trouwens loos met Kyro :?
Ik heb een 3D Prophet 4500 Kyro 2 en heb geen enkel probleem met de kaart.
voorheen draaide ik ook 1024*768
en is het niet zo dat een PII 350 meer watt verbruikt dan een celly tualatin 1200? die PII zijn nog 0.25nm dus lijkt me dat er weinig verschil in kan zitten

Verwijderd

Op donderdag 30 mei 2002 21:05 schreef bolleh het volgende:

en is het niet zo dat een PII 350 meer watt verbruikt dan een celly tualatin 1200? die PII zijn nog 0.25nm dus lijkt me dat er weinig verschil in kan zitten
Celeron 1.2GHz 30W (thermal design power)
PII 350MHz 21.5W (thermal design power)

Je kunt dat soort dingen opzoeken als je het niet weet :D

En zeg nou niet 'dat is maar 10W, die heb ik nog wel' want daar gaat het niet om. Op je voeding staat welk vermogen bij de verschillende spanningen geleverd kan worden. BV 3.3V/10A (=33W), -12V/1A (=12W). Het totaal zal in de buurt van die 235W komen. Het is echter niet zo dat als je de -12V niet gebruikt je ineens 12W extra hebt voor je 3.3V. Koop je nu een 300W voeding, dan is het theoretisch mogelijk dat de fabrikant alleen de -12V heeft opgeschroefd naar 6A (60W extra) en heb je nog steeds geen bal aan die voeding omdat de 3.3V geen extra vermogen kan leveren. Dit voorbeeld is extreem en in het algemeen zullen de belangrijkere spanning wel meer vermogen kunnen leveren (bv 10A extra op 3.3V en 6A extra op de 5V) en zal de -12V minder aandacht van de fabrikant krijgen.

• bolleh
Op vrijdag 31 mei 2002 07:50 schreef sterretje het volgende:

[..]

Celeron 1.2GHz 30W (thermal design power)
PII 350MHz 21.5W (thermal design power)

Je kunt dat soort dingen opzoeken als je het niet weet :D

En zeg nou niet 'dat is maar 10W, die heb ik nog wel' want daar gaat het niet om. Op je voeding staat welk vermogen bij de verschillende spanningen geleverd kan worden. BV 3.3V/10A (=33W), -12V/1A (=12W). Het totaal zal in de buurt van die 235W komen. Het is echter niet zo dat als je de -12V niet gebruikt je ineens 12W extra hebt voor je 3.3V. Koop je nu een 300W voeding, dan is het theoretisch mogelijk dat de fabrikant alleen de -12V heeft opgeschroefd naar 6A (60W extra) en heb je nog steeds geen bal aan die voeding omdat de 3.3V geen extra vermogen kan leveren. Dit voorbeeld is extreem en in het algemeen zullen de belangrijkere spanning wel meer vermogen kunnen leveren (bv 10A extra op 3.3V en 6A extra op de 5V) en zal de -12V minder aandacht van de fabrikant krijgen.
ok dat wordt dan dus een nieuwe voeding, maar hoe verklaar je dan dat die kaart zo bloedheet word? op die oude pc werd ie veel minder heet :(

Verwijderd

Geen idee :'(

• bolleh
ok het goede nieuws is dat ik dus weer op 1024*768*32 naar mn beeld kijk :) 2x achter elkaar de drivers installen deed het hem, nou zit ik echter met een nieuw probleempje, bij een 3d spel oid doet ie niets, ook bij de dxdiag direct3d test loopt de computer vast. iemand een idee wat het probleem hiervan kan zijn?

• bolleh
niemand?

• bolleh
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdjan/kyroerror.png
die error krijg ik nadat de computer reboot als direct3d test meteen vastloopt

• bolleh
deze post alleen even om te zeggen en te hopen dat mensen er in de toekomst wat aan hebben:
het was idd de videokaart en _niet_ de voeding, er hangt nu een geforce 3 classic in en het draait als een tierelier, en nu kan ik eindelijk genieten van GTA III :P

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:36
Om nog maar eens een schepje erbovenop te doen: zoals je voor VIA chipsets ten alle tijde de 4in1 drivers moet gebruiken, moet je voor Intel ten alle tijde... juist ja, de Intel INF utility gebruiken ;)
Pagina: 1