?Action=Modoverzicht heeft gewichtsprobjes

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:40

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Topicstarter
..onder kenners bekend als het JoJo-effect,
na een succesvol Light-dieet enkele maanden terug, toen hij werkelijk rigoureus teruggesnoeid was naar een threadje of 5-10 met allen 1-5 ongemodde reacties, is hij momenteel wel weer terug bij de begin-situatie, ik tel zo'n 35 threads, met tot 20 ongemodde reacties.

tevens is het scheef gemodde draadjes, gevoelsmatig ook weer aan het stijgen, zelfs activiteit op TMF wil niet echt helpen: een thread waarover 2 draadjes op TMF gestart is staat op: 20 ongemodde reacties en is ook qua scheefheid geen schone thread:
America's Army: Uncle Sam mikt op gamerspubliek

tja, wat denken we erover, en valt eraan te doen?
http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Modoverzicht

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:53

Jaymz

Keep on moving !

Op donderdag 30 mei 2002 15:00 schreef RM-rf het volgende:
tja, wat denken we erover, en valt eraan te doen?
http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Modoverzicht
Eh, we kunnen eens een media offensief starten.

"Uncle Fem needs You !" oid :)

Maar oke: Waarschijnlijk zitten we in een periode dat mensen ffies wat minder tijd hebben cq. kunnen/willen maken. Dit ivm Examens en evt. drukte op andere gebieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
ik ben druk bezeg maar met elle lange draaden schiet het niet echt op :(
Als iedereen nu eens stopt met reageren ;)

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netman768
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-07 23:57
Ik ben het met sjeems eens, ik merk ook van mezelf dat mijn tijd soms heel ergens anders nodig is... Verder hoop ik ook dat met het nieuwe design dat op een of andere manier de link naar TMF beter gelegd word en het modden meer in de spotlights komt te staan. :)

En natuurlijk hoop ik ook dat de PM een keer komt aanzetten.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
* Robin Vreuls is op het moment de laatste weken van het schooljaar alles in orde te krijgen voor school, want deze keer wil ik _wel_ over :P

En daarbuiten heb ik ook nog enigzins een sociaal leven, waardoor ik niet vaak aan toe kom om te modden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Laatst online: 23:40

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Topicstarter
Op donderdag 30 mei 2002 15:22 schreef Netman867 het volgende:
Verder hoop ik ook dat met het nieuwe design dat op een of andere manier de link naar TMF beter gelegd word en het modden meer in de spotlights komt te staan. :)
idd, ik heb ook het idee dat het modden een persoonlijke liefhebberij is van een klein gedeelte van de Tnet gebruikers.

an sich niks mis mee, zelfs een vereiste; juist die betrokkenen zorgen voor evenwihtige moderaties, maar juist iets als motivatie speelt een belangrijkere rol.

de instelling van de Lite-mod was in eerste instantie zo succesvol doordat het mensen een push gaf, een teken dat ze gewaardeerd werden, wat er nu optreed is dat dat gevoel niet versterkt wordt, eerder verzwakt.
het management team achter Tnet heeft een automatisme ingebouwd dat ervoor zorgd dat de "ezels dubbel zo snel door de tredmolen razen", dat het een hengel met een wortel is die bevestigd is op eigen rug begint men echter nu ook wel in te zien.

belangrijke methodes om het modden weer wat op te krikken zijn, naast de door jou genoemde duidelijkere wijzing op TMF en mod-activiteiten; iets als de PM, of misschien een promo-campagne op GoT.

aarnaast ben ik eigenlijk ook voor een voorstel om users in een top100/top50 te zetten, gebaseerd op hun aantal gemodde puntjes;
natuurlijk is er angst voor een negatieve uitstraling, ook de positie van lite-mod verstoord de lijst (dat zou moeten worden aangegeven) ik zie echter niks mis met een mod-race, en vermoed dat mensen die dat 'ongegrond' doen om snel puntjes kwijt te raken, daarmee nooit een hoge score halen.

Het competitie-idee zou het modden weer leuker maken, misschien zelfs ook voor lite-mods er weer een gevoel van mod-plezier geven.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Ik moet zeggen dat ik nog steeds veel plezier beleef in het modden, alhoewel ik moet zeggen dat het aantal moderaties bij mij momenteel nogal schommelt, een prive leven, een inbelverbinding, werk en andere zaken zorgen voor een nogal onstabiel modbeeld.

Persoonlijk betracht ik dat de invoering van de LM juist voor die mensen die tot LM verklaard zijn,een extra push was om meer te gaan modden. Maar ook die mensen kunnen maar een beperkt aantal moderaties doen (in tegenstelling tot Ecteinascidin ben ik van mening dat meer LM's geen goed idee is). de LM is mijn inziens namelijk een noodschaaf die nog steeds in extremen toegepast moet worden. Een betere modopvoeding en een populariteits-steiging van het modden an sich zou denk ik een gebalanceerder modbeeld geven, en een ontlasting van de die-hard modders (om ze maar eens zo te noemen :P).

Alleen zullen we voor een betere "opvoeding", betere verwijzingen of andere oplossingen al snel afhankelijk zijn van een coder (ook wel Femme), en die heeft momenteel al dan niet terecht andere prioriteiten.

In ieder geval kan niemand klagen over het feit dat we geen lange adem zouden hebben :+

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netman768
IMO is een 'modrace' geen goed idee omdat mensen (ik iig) dan het gevoel zouden krijgen dat ze _moeten_ modden. Het is echt een hobby en je moet geen opmerkingen krijgen als: 'goh, jij mod weinig...' :{

Meer LM's is IMO ook niet de oplossing. Er moet gewoon af en toe iets 'gebeuren' om de spanning er in te houden. Zo hebben en houden mensen lol in het modden. Ik vind het nog steeds heel leuk en het LM-worden heeft daar zeker bij geholpen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spook
  • Niet online
de LM is er IMO niet om modque's weg te werken maar om mistanden en foute moderaties weg te werken.
Dat de lm's door de grotere voorraad mod puntjes meer kunnen modden is een bijkostig voordeel.

De LM en de PM zijn in mijn ogen alleen maar een middel om wat tekortkomingen in het modsysteem op te vangen en geen oplossingen.

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01:23

botoo

💀 too old to die young

strak en helder uitgelegd spook :)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-10 09:33

Beaves

Usque ad Finem

* Beaves heeft helaas de laatste weken ook wat minder tijd.

Op het werk is het de laatste weken erg druk waardoor ik bijna geen kans meer heb om ff te modden, en 's avonds ben ik de laatste tijd meer bezig met het slapen dan met het internetten :P

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

* KeX geeft als eerste toe dat hij zelf naar verhouding weinig modtijd heeft.

Maar de ModQ is inderdaad wederom moddervet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

* GiLeX graait tegenwoordig om de Q wat lichter te maken daar de draadjes uit
Zodat de LM's meer tijd overhouden voor de andere dingen, maar helaasch beschikt deze blauwe niet over jullie punten :{ :)

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAATTTTTTAAAAAAAAAQQQQQQQQQQQUUUUUUUUUUUEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!

Sorry voor deze lichtelijke lay-out verkrachting :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me is op zoek naar het slap commando voor een zekere heer Vreuls... :P

Maar inderdaad: de queuqueueueu dinges is de laatste tijd weer langer. Ik heb helaas ook erg weinig tijd over, aangezien ik er meestal pas rond 19-21 uur weer ben van mijn werk ;'( (als je de komende maand iemand met kisten keypads ziet sjouwen bij een Super de Boer/Konmar/Edah: 1 op 3 kans dat ik het ben :) )

In elk geval: ik hoop dat er binnenkort ook daadwerkelijk wat veranderingen komen. Als het niet voor de nieuwe features is dan is het wel voor de "nieuwigheid". Iets nieuws nodigt nu eenmaal uit tot uitproberen. Daarom moet een site ook continue vernieuwd/verbeterd worden: dan houd je je publiek en krijg je er misschien meer bij :)

En voor vandaag: toch nog wat gemod :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Tis weer vrijdag, en ik ben van mening dat de mod-q plaats moet maken voor de modderpoel :)

Dus rest de enige methode om de modderpoel te bewerkstelligen: de mod-q maar eens stevig door te spitten op reacties, alle reacties, van elk draadje, die nog in de mod-q staan.

Zometeen ff eten, daarna ff modden. :)

In tussentijd toch alweer 2 draadjes met gemiddeld 19 reacties ongemodereerd weg gewerkt, en de misgemodde reacties goed gezet. Gezien deze laatste twee hand in hand _horen_ te gaan. 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Op donderdag 30 mei 2002 17:42 schreef Renegade het volgende:
Persoonlijk betracht ik dat de invoering van de LM juist voor die mensen die tot LM verklaard zijn,een extra push was om meer te gaan modden. Maar ook die mensen kunnen maar een beperkt aantal moderaties doen (in tegenstelling tot Ecteinascidin ben ik van mening dat meer LM's geen goed idee is).
Waarmee je waarschijnlijk op deze post doelt...
Op maandag 27 mei 2002 16:31 schreef Ecteinascidin het volgende:
a) Alle mods zijn toevallig afwezig -> meer mods nodig
b) Alle beschikbare mods hebben wat beters te doen -> meer mods nodig
c) Alle mods willen het vrijblijvend doen en een 'ander' doet het maar -> meer mods nodig.

Nu is dat 'meer mods' een compleet doodlopende weg, dus zal je toch iets moeten verzinnen om na een weekend geen kater te hebben.
En in die post staat ook dus dat ik geen voorstander ben van meer mods. Abuisje dus.

* Delerium lurkt waarschijnlijk meer dan 'ie wil toegeven >:)
[ontopic]
Probleem oplossen hangt van meerdere variablen af. Welicht dat alle variabelen synchroom moeten worden STOM (Synchonized Totaal Oplossende Modforce).

Ideetje van een jaar oud: zorg dat een nieuwsposter kan bepalen of er uberhaupt modbare reacties gepost kan worden, zodat de gewone PLAIN-mededelingen modloos blijven (bij moederbordenroundups en andere meukjes) -> drastische reductie modqueue.

Uiteraard kan je dan met behulp van een PM alsnog een zeer intrigerende reactie openbreken en op +4 (oid) zetten.

Benodig: een PM en een iets gewjzigde nieuwspost-structuur. En daar heb je een progger voor nodig, de ontbrekende schakel van STOM.

* Delerium wijst er dus op dat een druppelende kraan gerepareerd kan worden door een loodgieter ipv elke dag een teiltje te legen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Wat een onzin eigenlijk........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spook
  • Niet online
Op vrijdag 07 juni 2002 12:56 schreef Ecteinascidin het volgende:
Waar staat die onzin dan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Op vrijdag 07 juni 2002 12:50 schreef Ecteinascidin het volgende:

[..]

En in die post staat ook dus dat ik geen voorstander ben van meer mods. Abuisje dus.
My bad, sorry :*
* Renegade lurkt waarschijnlijk meer dan 'ie wil toegeven >:)
:o
En daar heb je een progger voor nodig, de ontbrekende schakel van STOM.
Ehm... is dat niet zo voor bijna alle oplossingen die tot nu toe zijn aangedragen? Hoe krom het ook klinkt, het kindje van Femme (modsysteem), is blijkbaar toch een ietwat achtergesteld kind geworden. Dat dingen als een nieuwe lay-out voorgaan is niet geheel verwonderlijk, maar _helemaal niets_ te horen krijgen over de plannen werkt verschrikkelijk demotiverend

maar dat hoef ik de reguliere bezoekers hier waarschijnlijk niet te vertellen :+

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sundead
Action=Modoverzicht is weer redelijk afgeslankt, zij het met behulp van een corset, maar toch :P

16 topics, 1 met 19 ongemodereerde. de rest met gemiddeld 4-5 ongemodereerde...

* Sundead duikt de modder poel in...

Een heel goed weekend allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Op vrijdag 07 juni 2002 13:36 schreef Sundead het volgende:
Action=Modoverzicht is weer redelijk afgeslankt, zij het met behulp van een corset, maar toch :P
Synchroonmodden scheelt een hoop ;) :P

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sundead
Op vrijdag 07 juni 2002 13:44 schreef Renegade het volgende:

[..]

Synchroonmodden scheelt een hoop ;) :P
Kom dan ook op IRC, dan weet ik wie er iig nog actief zijn
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 07 juni 2002 12:50 schreef Ecteinascidin het volgende:
Een verhaal zoals we dat gewend zijn :)
En op vrijdag 07 juni 2002 12:56 schreef Ecteinascidin het volgende:
Je bent in elk geval geen ego-trippertje :P ;)

Maareuh:
Geen moderatie's in meuktrekkertjes enzo...
Uiteraard kan je dan met behulp van een PM alsnog een zeer intrigerende reactie openbreken en op +4 (oid) zetten.
Dat had ik nog niet eerder gehoord. (het "openbreken" that is) Je zou bijvoorbeeld ook de PM dan wel moderatie rechten kunnen geven om de echt goede reactie's toch iets hoger te zetten dan de rest. Of lijkt dit weer teveel op het oude systeem? (paar mensen met modrechten, rest gewoon niet)

Dat is in 1 ding wat wel ingevoerd mag worden (ook niet erg lastig toch?). Ik vind het in elk geval niet echt super om de powercows en de meuktracker draden steeds door te pluizen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Op vrijdag 07 juni 2002 19:31 schreef Mecallie het volgende:
Dat is in 1 ding wat wel ingevoerd mag worden (ook niet erg lastig toch?). Ik vind het in elk geval niet echt super om de powercows en de meuktracker draden steeds door te pluizen...
Om het nut ervan nog maar te verzwijgen.

Tja, en idd, zodra er een sporadische bijbel wordt herschreven, dan zou je idd een Powermod een seintje ("Yo, PM: doe 's een +3)kunnen geven, de rest is dan een mededeling.
Maar ja, dan moet er wel wat gebeuren he >:)

* Delerium kijkt eigenlijk al een jaar lang of ie weer modschoenen moet aantrekken.
't is nodig, maar momenteel heb ik tikkie andere prioriteiten. :+

* Delerium goes HK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Meuktracker en DPC draadjes vastzetten op maximaal +1 lijkt me een goed idee, maar ik denk dat de PowerMod hogere prioriteit verdient :)

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Op zaterdag 08 juni 2002 01:36 schreef Wouter Tinus het volgende:
Meuktracker en DPC draadjes vastzetten op maximaal +1 lijkt me een goed idee [..]
Mag ik het daarmee niet eens mee zijn :+ :P

Een +4 zul je sporadisch tegenkomen maar de +3 kom je juist weer tegen. En waarom laten we die +4 niet weg (of alleen overlaten aan de PM, zodat de echte +4 reacties de +4 waard zijn), en de "normale" modders het bereik van de -1 tot de +3 overlaten :?

De -1 vliegen er vrijwel meteen uit (tenzij er weer eens iemand ligt te kloten ), de +0 laat je over aan de mensen die een specifiek probleem hebben (en dus naar GoT kunnen gaan voor hun probleem) en de +1 tot en met de +3 laat je dan over voor de "goeie" reacties ("zelfgemaakte" mirrors, de behulpzame reacties etc.) :P

* Robin Vreuls is zich nu wat aan het bedenken, hij wilt best wel PM worden van de meuktracker :P

Damn, ik moet niet zo off-topic gaan nadenken over de meuktracker :D

Die verdomde Koolaa weer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netman768
Op zaterdag 08 juni 2002 01:45 schreef Robin Vreuls een stukje over de meuktracker
Amen :)

Ik ben het qua (moderatie) ideeen helemaal met je eens, alleen het is zoals je weet helaas niet zo makkelijk om veranderingen in het modsysteem door te voeren, dus ik ben bang dat de +4 niet snel PM only wordt

Wat mij betreft mag jij de PM van de meuktracker worden :D

[edit]verhaaltje iets verduidelijkt :)
Pagina: 1