Partitieproblemen in XP

Pagina: 1
Acties:

• DJ.KRIZZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-03 14:12
Sinds enkele weken heb ik problemen met een partitie in Windows XP; na enkele minuten normaal gewerkt te hebben loopt hij vast en gaat elke vorm van datatransfer ontzettend langzaam. Ik heb drie harde schijven van 6,4gb opgedeeld in elk 2 partities wat dus in totaal 6 partities betreft.In Win2000 had ik nooit een probleem maar nu met XP dus wel. Eerst was de partitie NTFS geformateerd en dacht dat het hieraan zou liggen maar na conversie naar FAT32 bleef het probleem bestaan. Controle met scandisk en systemdoctor levert niks op. Weet iemand waaraan dit kan liggen; ik zelf heb geen idee want de andere partitie met WinXp erop werkt wel naar behoren.

System specs:
Intel Celeron 733 @ 788mhz
320mb Ram
Abit BH-6 mobo
Seagate 6,4gb HD @ UDMA33
Windows XP

You've got to try it to love it

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Ik heb een soortgelijk probleem gehad. Dit lag toen aan de HD... met scandisk etc. nix te vinden, maar als ik 'm er uit haalde draaide alles weer helemaal goed.

Heb je al geprobeerd combinaties HD's?

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Verwijderd

m.a.w. je partitie voor winXP is 3,2 Gb
dit is niet echt veel en hou je niet echt iets over op je C schijf (gezien ook e hele backup die XP weg schrijft.

als je C schijf bijna geen vrije ruimte heeft gaat alles heeeel erg langzaam lopen omdat ie veel moeite krijgt met tijdelijke bestanden wegschrijven (die soms erg groot kunnen zijn)

• stoni
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-04-2022

stoni

www.klan.nl

klopt trouwens als je drie schijven hebt waarom zou je ze da allemaal op delen in twee partities

• DJ.KRIZZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-03 14:12
XP heeft geen last van back-ups wegschrijven ofzo; heb system restore immers uitgezet en het wisselbestand staat op een andere HD. Zit er nu over te denken de zaak maar te formatteren... :(

Mocht iemand dit ook gehad hebben of een oplossing weten laat het horen; het probleem is dus dat 1 partitie (met overigens 1+ gb vrije ruimte) niet goed functioneert en de ander wel :?

You've got to try it to love it