Toon posts:

[InstallShield] ODBC vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij zijn nu bezig met een installshield voor een programma (filmtitelopslag) dat gebruikt maakt van een database. Nu is het probleem dat het path van de database in de ODBC gegevens ingevoerd moet worden bij de installatie (het eindpakket van de installshield dus).
Het moet mogelijk zijn, maar kan iemand ons vertellen hoe?

Verwijderd

Op donderdag 30 mei 2002 14:35 schreef Eyghon het volgende:
Wij zijn nu bezig met een installshield voor een programma (filmtitelopslag) dat gebruikt maakt van een database. Nu is het probleem dat het path van de database in de ODBC gegevens ingevoerd moet worden bij de installatie (het eindpakket van de installshield dus).
Het moet mogelijk zijn, maar kan iemand ons vertellen hoe?
Zal morgen wel eens proberen...welke versie van installshield draaien jullie ?

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Je kan t altijd vies alleen in het register schrijven. ;)

Verwijderd

Op donderdag 30 mei 2002 23:09 schreef Gert het volgende:
Je kan t altijd vies alleen in het register schrijven. ;)
Ja dat is waar......maak je netjes een schermpje waar de gebruiker het mag invoeren

Verwijderd

Ik heb zoiets ooit gemaakt. Maar heb de code nu niet bij de hand...

Dit werkt in ieder geval voor de Windows Installer 2.0, maar mischien ook voor andere versies. Je moest in ieder geval bij ODBC connections een MS Access (of iets anders) selecteren, en dan kon je bij een andere view (volgens mij ergens onder Components -> ODBC connections de eigenschappen daarvan dynamisch zetten, dus ook naar een variabele, zeg [DB_PATH]. Dan moet je ergens een schermpje maken met een textbox met als property naam DB_PATH.

Ik hoop dat dit je enigzins op de goede weg zet :). Want de suppport van Installshield is echt rampzalig :(. Of je moet zo'n cursus van heel veel $ doen ;(.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

als je die installshield express van delphi6 gebruikt dan zit er gewoon een setting ODBC connecties bij.
Je kunt daar simpelweg de bestaande connecties op je pc aanvinken die neemt hij dan mee in de installatie.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• active2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 21:56

active2

Google is your friend

Goed nu krijg ik dus de volgende error op het scherm:

Error 1334. The file 'F1362_Inventarisatie.exe' cannot be installed because the file cannot be found in cabinet file 'Data.Cab'. This could indicate a network error, an error reading from the CD-ROM, or a problem with this package.

Wat doe ik hier aan?? :(

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

Pagina: 1