Toon posts:

Buffer probleem met nieuwe brander

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds vandaag een AOpen CD-RW CRW2440. Op zich leuk dingetje, maar met branden gaat mijn buffer op en neer als een gek. Hij blijft niet op de 100%. Ik had dit ook met mijn Lite-On 16x, toen heb ik die op master gezet, en was het probleem opgelost. Maar dat schijnt met de AOpen niet te helpen.
Kan iemand mij helpen ?

mzzls,
Bart

Verwijderd

heb je veel dingen op achtergrond draaien ? zet die es uit. Anders ff nieuwste drivers downloaden. Als je winxp hebt winxp burn patch downen helpt ook.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-04 10:52

job

de nieuwere branders hebben toch justlink of burnproof, of welke naam de fabrikant dit geeft

het kan zijn dat je pc te langzaam is. het aanzetten van burnproof lost je probleem dan op.
wat voor pc heb je?

jep ik heb even gekeken. jou brander heeft idd justlink. als je dit aanzet kan je cd in elk geval niet meer mislukken.
dit lost echter niet het probleem van je buffer op. je buffer probleem wordt misschien veroorzaakt door de snelheid van je pc. of misschien dat je je dma nog aan moet zetten.
of idd zoals DaRalph zegt, kan het zijn dat je op de achtergrond veel programma's hebt draaien. gewoon tijdens het branden andere programma's uitzetten en je pc met rust laten.

oja, het is op het forum niet nodig om te groeten. ook helpt het ons om meer gegevens te vermelden over je pc en os.
maar dat staat allemaal in de faq.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-04 12:33

MeNTaL_TO

The future is not set

Tis neem ik aan een 2 MB buffer, en hoe sneller je brand, des te eerder is ie op. Het fluctueren is heel normaal, heb ik ook op mijn 16 speed brander (steeds 98/95%) is je niets om je zorgen over te maken, tenminste zolang ie maar niet steeds leeg gaat.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Verwijderd

Topicstarter
Kheb een AMD Athlon 1.4Ghz met 256mb DDR-ram, ik draai Win2k en amper achtergrondproggies.

Brander heeft JustLink en JustSpeed. 2MB buffer ja.

Maar hij fluctueert tussen 100% en 20%, loopt op, dan direct weer af, en zo de hele tijd. Duurt een cdtje bakken nog 8 minuten.

mzzls,
Bart

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-04 10:52

job

daar hebben we meer aan.
de snelheid van je pc is idd niet het probleem.
heb je je dma aanstaan?

Verwijderd

Topicstarter
Stond ingesteld op PIO, ik ga nu met DMA aan testen...

Verwijderd

Topicstarter
Oke, werkt nu stukken beter. Bedankt.
Maar nu heb ik een ander probleem: als ik wil inloggen met Win2k, dan kan de pc mijn persoonlijke instellingen niet laden omdat een of ander I/O apparaat wat overhoop gooit.
Dit doet ie elke keer weer.

Wat te doen ?
Pagina: 1