Een goed programma voor het maken van échte muziek

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Ik zit nu in de examenklas, speel al heel wat jaartjes piano en ben van plan op mijn examenlijst voor muziek een bepaald nummer van Jan Vayne te spelen (die met dat verschrikkelijke haar :)). Echter daar heb ik London Philharmonic Orchestra of iets dergelijks bij nodig en ik verwacht niet dat die ff gratis en voor niets naar mij toe komen om mij te begeleiden 8-)

In ieder geval, ik zal dus die orkestpartij op de computer in elkaar moeten draaien. Nee, ik heb géén bladmuziek en alleen maar een opname dus het zal nog een hele taak worden...maar goed, ik heb toch tijd te over en verder niet veel te doen :7

Ik ben dus op zoek naar een programma (zoals CueBase maar die kan niet zo goed omgaan met dynamiek) die uit zichzelf al vele (klassieke) instrumenten heeft en die óók nog niet midi-achtig klinken. Als iemand een idee heeft en mij een link naar de softwarefabrikant (of naar de software zelf >:)) zou kunnen geven zou ik zeer dankbaar zijn.

Geef mij maar een Warsteiner.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Met de software kan ik je niet helpen, maar er is wel iets anders dat dan weer mijn aandacht trekt, hoe was je het van plan weer te geven? Dus wat voor een PA? Ook niet geheel onbelangrijk, ik weet niet voor hoeveel mensen je speelt, maar de mooiste muziek kan verpest worden door een slechte set, helemaal als die set te kort komt.

Jag

Verwijderd

Fast trekker 2...
Het is echt een super relaxt programma (beetje verouderd...)
Alles moet je zelf maken (alleen instrumenten kan je standaart gebruiken)... je kan sampels gebruiken enz...

Ik zou wel ff w8en op fasttracker III

Echter : omdat jij zaatmuziek nodig hebt... sibelius.. dit is fantastish met dynamiek en al die zooi... probeer de demo op www.sibelius.com

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:05
Fasttracker is een tracker, geen bladmuziek based prog. Je kan met fasttracker leuke liedjes maken maar geen symphonieën.

Ik heb zelf een tijd gewerkt met Capella. Maar ik geloof dat dat ook midi based is. Dat moet volgens mij opzich geen probleem zijn. Dan kan je tenminste de muziek inspelen via een midi keyboard en als je een goed kaartje heb is de geluidskwaliteit echt niet slecht.

• Knakker
Jag, ik weet niet precies wat je bedoelt (ik ben niet zo thuis in die audio terminologie), maar als je bedoelt hoe ik van plan was alles uit te voeren: heel eenvoudig - orkest partij in elkaar draaien, via optical out opnemen op minidisc, tijdens uitvoering pianopartij spelen en tegelijkertijd minidisc af laten draaien (zit een tweede man apart voor het geluid) en dat was het wel zo'n beetje.

Wat bedoel je precies?

• MankE NeliZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 06:49

MankE NeliZ

Geen matches

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ik ben dus op zoek naar een programma (zoals CueBase maar die kan niet zo goed omgaan met dynamiek) die uit zichzelf al vele (klassieke) instrumenten heeft en die óók nog niet midi-achtig klinken. Als iemand een idee heeft en mij een link naar de softwarefabrikant (of naar de software zelf ) zou kunnen geven zou ik zeer dankbaar zijn[/quote]Mijn persoonlijke voorkeur gaat toch uit naar Cubase en een paar goede synths (of een Workstation met veel geluiden). Je kan de geluiden apart afmixen in Cubase VST - dus met de dynamiek zal het wel goedkomen.

Als dit geen optie is kan je altijd nog het programma Gigasampler icm een midikeyboardje checken.

Suc666 :)

In Kazachstan we say a woman with a book...is like a horse...with wings!

Verwijderd

Volgens mij heb ik niet goed genoeg gelezebn, ik dacht dat je echt een optreden ging doen, maar dit is voor je muziek examen toch? Dag gaat mijn verhaal niet op.
Kijk, als je wel was gaan optreden, dan moet je ook denken op wat voor geluidsset je gaat spelen.

Jag

• Knakker
Het is alleen voor een muziekexamen...Het zal *heel misschien* ook op de muziekavond gedaan worden, maar dat weet ik nog niet (ik heb geen absoluut gehoor)...Maar de muziekinstallatie die daar staat is wel okee hoor (ter illustratie: er staat op deze middelbare school ook een vleugel :))

In ieder geval bedankt, ik zal wel even zien hoe ik het ga doen.

Verwijderd

Voor zover ik weet is er geen software die veel en goede samples heeft. Ten tweede gebruikt men hier bijna nooit software voor.

Normaal gesproken worden sequences gemaakt door meerdere synths aan te sluiten op de midi-poort van een computer waarop een sequencer draait (in mijn geval Cakewalk, maar CuBase staat op gelijke voet). De synths staan aangesloten op een mengpaneel en het geluid van het mengpaneel neem je op.

Verwijderd

Ik zelf maak mijn nummers met Cakewalk Pro audio, een combi van midi + audio.

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Noteworthy Composer is daar een goed programma voor. Daar kun je bladmuziek mee schrijven, met je eigen samples, in MIDI.
http://www.noteworthysoftware.com/

• jellyshock
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-08 08:56

jellyshock

ik weet het niet hoor, maarrrr

Zoals al eerder opgemerkt is kan gigasampler heel goed werken samen met cubase ( hoezo niet dynamisch???) alleen het ligt aan de samples hoe het geluid is, je zal er dus een dure samplecd bij moeten kopen wil je goede samples krijgen, of je moet een vriendje hebben waar je wat van kunt lenen. Met cubase kun je weldegelijk dynamisch werken hoor...kwestie van goed met velocity en volume omgaan..

aAarGhh

Verwijderd

offeuh 'Logic Audio Platinum'
alhoewel ik zelf met Cubase 24 VST werk
vind ik Logic veel uitgebreider

pas op met cakewalk !!
ik heb daarvan 3 versies geprobeerd en dat resulteerde iedere keer, zelfs na uninstall, dat andere sequencer programma's m'n geluidskaart niet meer konden vinden

• chaozz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-07 12:04
ikzelf gebruik Scream Tracker 3.21
de opvolger hiervan, Impulse Tracker, overtreft Fast Tracker op alle fronten ;)

als je wilt horen wat je met Scream Tracker kunt maken, moet je een paar dance-nummers of demo-tunes van me downloaden.

http://come.to/allin1
kijk in MUSiC/MY MUSiC

goet luk!

chaozz.nl | RetroGameCouch

Pagina: 1