Toon posts:

Celeron 1300T mmx op DFI P2XBL R. D.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Volgens de specificaties van DFI, wordt een processor tot 433 Mhz gesupport.

Inmiddels heb ik al bijna 2 jaar, tot volle tevredenheid een 500Mhz Celeron processor erin draaien (na de juiste jumpersettings)

In de manual van het moederbord wordt gepraat over jumpersettings van "future processors".

Aan de hand van deze jumpersettings, heb ik het toendertijd voor elkaar gevogelt; de 500Mhz Celeron ook daadwerkelijk op 500Mhz draaiend te krijgen.

De juiste voltagesettings voor P-II, P-III, en Celeron processoren wordt automatisch geregeld door het moederbord.

Aangezien het een slot-1 moederbord betreft, was ik genoodzaakt een socket-370 converter te gebruiken om de Celeron te kunnen gebruiken.
Dit werkte overigens allemaal naar wens.

Nu kan ik aan een Celeron 1300T MMX processor komen, die geschikt is voor socket-370

Mijn vraag is nu, of de socket-370 een Celeron 1300Mhz nog wel kan aansturen; of dat ik toch tegen een beperking van het moederbord zal aanlopen; ondanks de mogelijkheid van de jumpersettings voor "future processors" ?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:18
Hmm.. Wat voor chipset heeft je bordje?

Als het een BX is, dan heb je nog kans.. Er is via de search wel een topic te vinden waarbij de mod voor tualatin processoren wordt besproken..

Als het een LX is, dan kun je helaas maar tot de celeron533 gaan..

Powerleap heeft geloof ik wel een converter om zo'n 1300 ook op zo'n bordje te laten werken, maar dan nog kun je alleen maar een FSB van 66MHz gebruiken i.p.v. de benodigde 100MHz FSB.

Verwijderd

Topicstarter
Het is een 440BX AGP setje....dus er is hoop ?

Verwijderd

je mag van mij hopen hoor :). Maar ik zou er niet al teveel op rekenen.
Je zegt dat het moederbord automatisch de voltagesettings van PII/PIII regelt. Maar kan het moederbord de voltages van verdere processors dan de katmai aan? De katmai liep op 2,00 (of 2,05) volt, de meeste moederborden die voor de PII zijn gemaakt (zoals die van jou), kunnen niet lager dan 2,00 volt. De tualatin loopt toch lager dan 2,00 volt?

En je moet zowieso een nieuwe convertor hebben, want jij hebt nog een PPGA-socket-convertor, en de nieuwe celeron in geen PPGA.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op donderdag 30 mei 2002 14:22 schreef ommeh01 het volgende:
Volgens de specificaties van DFI, wordt een processor tot 433 Mhz gesupport.

Inmiddels heb ik al bijna 2 jaar, tot volle tevredenheid een 500Mhz Celeron processor erin draaien (na de juiste jumpersettings)

In de manual van het moederbord wordt gepraat over jumpersettings van "future processors".

Aan de hand van deze jumpersettings, heb ik het toendertijd voor elkaar gevogelt; de 500Mhz Celeron ook daadwerkelijk op 500Mhz draaiend te krijgen.

De juiste voltagesettings voor P-II, P-III, en Celeron processoren wordt automatisch geregeld door het moederbord.

Aangezien het een slot-1 moederbord betreft, was ik genoodzaakt een socket-370 converter te gebruiken om de Celeron te kunnen gebruiken.
Dit werkte overigens allemaal naar wens.

Nu kan ik aan een Celeron 1300T MMX processor komen, die geschikt is voor socket-370

Mijn vraag is nu, of de socket-370 een Celeron 1300Mhz nog wel kan aansturen; of dat ik toch tegen een beperking van het moederbord zal aanlopen; ondanks de mogelijkheid van de jumpersettings voor "future processors" ?
Met je huidige hardware gaat een Celeron 1300 niet draaien (en laat die zinloze MMX aub weg- iedere Intel chip sinds de P233MMX heeft dat, ook je huidige Cellie 500).

De Cellie 500 is net als de C433 een Mendocino Celeron, precies hetzelfde ontwerp. Enige reden waarom 433 als max genoemd wordt is dat er nooit in de retail snellere Slot1 Celera gemaakt zijn en vrijwel geen mobo fabrikanten ondersteunen de convertors.

Vanaf de Celeron 533A is intel van de oude Mendocino op de nieuwere Coppermine overgestapt en vanaf de 1000A naar de nog nieuwere Tuluatin. In beide gevallen is de voltage verlaagd- De Celly 1300 vraagt 1.45V en 10 tegen 1 dat jouw plank niet onder de 1.8 komt. Dat is vragen om hitteproblemen zonder een voltage convertor. Bovendien een tweede reden:

Reden dat dit niet gaat werken: jij hebt een PPGA of FC-PGA->Slot 1 convertor en de Celeron 1300 heeft een FC-PGA2 pinout. Daar moet je ofwel aan gaan modden (search ff naar 'tultuatin mod'), danwel een nieuwe adapter kopen (€70 bij Powerleap, meen ik me te herinneren).
Met de Tu-mod op de

Oslik blyat! Oslik!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:54

Mentalist

[avdD]

Op donderdag 30 mei 2002 14:46 schreef dion_b het volgende:
Met de Tu-mod op de
Vertel verder! :)

Je hebt een heel klein kansje, al vraag ik me af of het werkt als CuMine cpu's al niet ondersteund zijn. Dan staat het er wel erg ver vanaf en geef ik je eerlijk gezegd weinig kans.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op donderdag 30 mei 2002 14:52 schreef W3ird_N3rd het volgende:

[..]

Vertel verder! :)
Luilak :z , ik zei Searchen op Tuluatin en mod:
[topic=446021/1/50]
Je hebt een heel klein kansje, al vraag ik me af of het werkt als CuMine cpu's al niet ondersteund zijn. Dan staat het er wel erg ver vanaf en geef ik je eerlijk gezegd weinig kans.
Ach, die Powerleap convertor zal het wel doen, maar zonder zul je weinig kunnen bereiken tenzij je zowel een FC-PGA2 mod doet op een FC-PGA convertor (PPGA convertor zal NIET werken) en een voltage mod.

Oftwel: echte hobbyisten gaan ervoor, zo niet, nieuwere BX mobo die dat wel trekt heb je voor minder dan een powerleap convertor. En de Tu-mod is doodsimpel.

Oslik blyat! Oslik!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op donderdag 30 mei 2002 15:18 schreef dion_b het volgende:

[..]

Luilak :z , ik zei Searchen op Tuluatin en mod:
[topic=446021/1/50]
Je had je zin niet afgemaakt, vandaar ;)
[..]

Ach, die Powerleap convertor zal het wel doen, maar zonder zul je weinig kunnen bereiken tenzij je zowel een FC-PGA2 mod doet op een FC-PGA convertor (PPGA convertor zal NIET werken) en een voltage mod.

Oftwel: echte hobbyisten gaan ervoor, zo niet, nieuwere BX mobo die dat wel trekt heb je voor minder dan een powerleap convertor. En de Tu-mod is doodsimpel.
Ik durf me anders ook af te vragen of een FC-PGA converter al werkt als je board geen CuMine support heeft. Die powerleap convert fcpga>fcpga2, niet ppga>fcpga2 volgens mij.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op donderdag 30 mei 2002 17:26 schreef W3ird_N3rd het volgende:

[..]

Je had je zin niet afgemaakt, vandaar ;)
Ah, dan was ik de luilak :D
[..]

Ik durf me anders ook af te vragen of een FC-PGA converter al werkt als je board geen CuMine support heeft. Die powerleap convert fcpga>fcpga2, niet ppga>fcpga2 volgens mij.
De Powerleap doet gelijk Slot1->FC-PGA2

En Powerleap heeft schijnbaar een of andere BIOS patch om de herkenning te regelen. Dat lukt dus wel.

Oslik blyat! Oslik!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op donderdag 30 mei 2002 18:21 schreef dion_b het volgende:

[..]

Ah, dan was ik de luilak :D
[..]

De Powerleap doet gelijk Slot1->FC-PGA2

En Powerleap heeft schijnbaar een of andere BIOS patch om de herkenning te regelen. Dat lukt dus wel.
Slot 1 kan volgens mij ook verschillen, ik heb hier een slot 1 BX board dat geen CuMine's ondersteunt terwijl een andere revisie van hetzelfde board dat wel kan, dan zit daar misschien ook verschil in... (in hardware, als het alleen maar een kwestie van bios was zou het met een bios update wel te fixen zijn).

• retspan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 01:26
Doe jezelf een groot plezier en pak een nieuw MoBo aan 100-110 eurotjes ofzo. Anders wordt het een hoop ellende... :)

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op donderdag 30 mei 2002 20:47 schreef retspan het volgende:
Doe jezelf een groot plezier en pak een nieuw MoBo aan 100-110 eurotjes ofzo. Anders wordt het een hoop ellende... :)
Zo maak je jezelf er wel heel makkelijk vanaf..

Maar als je toch zoiets kiest zou ik een goed P4 mobo + Celeron pakken. Dan heb je nu een aardig systeem dat je later van een rappe P4 kunt voorzien.

Of Amd..

Pagina: 1