meer gedetaileerd weergeven MRTG traffic

Pagina: 1
Acties:

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Mijn daily graph's worden op dit moment per 5 minuten ververst en de waardes worden gemiddeld.

Ik wil uit de grafieken informatie halen over pieken die zich voordoen op de router. Omdat de waardes allemaal gemiddeld worden is dus nu niet af te lezen.

Nu is er een optie: 'Step[ezwf]: 60' maar ik weet niet precies wat deze doet. Kan ik pieken in de traffic op een of andere manier nauwkeuriger weergeven?

Gemiddeldes berekenen mag maar dan bijvoorbeeld per 30 seconden of zo :?

Of kan ik een extra grafiek toevoegen die een uur weergeeft verdeeld in minuten?

Hier (http://theblackmoor.net/mrtg/eth0.shtml) staat een grafiek die tevens de pieken weergeeft naast de bestaande binnenkomende en uitgaande data. Hoe werkt dit precies?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:16

Predator

Suffers from split brain

[forum=24] -> [forum=23]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• xantos
  • Niet online
Non-Windows Operating Systems ? Och.. zolang mensen het maar lezen.

• Oezie Woezie
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

Oezie Woezie

Pim. is de beste

Op donderdag 30 mei 2002 14:11 schreef xantos het volgende:
...

Hier (http://theblackmoor.net/mrtg/eth0.shtml) staat een grafiek die tevens de pieken weergeeft naast de bestaande binnenkomende en uitgaande data. Hoe werkt dit precies?
WithPeak

By default the graphs only contain the average values of the monitored variables - normally the transfer rates for incoming and outgoing traffic. The following option instructs mrtg to display the peak 5 minute values in the [w]eekly, [m]onthly and [y]early graph. In the example we define the monthly and the yearly graph to contain peak as well as average values.

Examples:

WithPeak[ezwf]: ym

een mooi Tshirt met Pim. is de beste enzo

• xantos
  • Niet online
Op donderdag 30 mei 2002 17:23 schreef Oezie Woezie het volgende:

[..]

WithPeak

The following option instructs mrtg to display the peak 5 minute values in the [w]eekly, [m]onthly and [y]early graph. In the example we define the monthly and the yearly graph to contain peak as well as average values.
Zo geef je pieken van 5 minuten weer in de maand en jaar overzichten. Ik wil het gedetaileerder namelijk per minuut of zelfs per 20 of 30 seconden.

Die WithPeak optie is volgens mij hetzelfde als het dagoverzicht.

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Mrtg meet maar eens in de 5 minuten, en kan dus niet nouwkeuriger weergeven.

Je zou eens naar RRDtool kunnen maken. (Is van hetzelfde team als MRTG). RRDtool is veel flexibler. Je kan hem dan bv elke minuut laten meten, en veel uitgebreidere grafieken maken (BV 6 interface's in 1 grafiek)
Pagina: 1