Niet de Snelheid maar de (2D) Beeldkwaliteit ?

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• Grover
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-02 01:33
Hoi,

Ik sta op het punt een nieuwe PeeCee te kopen. Het enige waar ik nog het meeste over twijfel is de VideoCard.

Hoogstwaarschijnlijk ga ik voor een Geforce 4 Ti 4200 128MB.

Het meerdendeel ben ik bezig met 2D webdesign (DreamWeaver/Photoshop), maar ik wil er ook games mee gaan doen.

Het ALLERbelangrijkste is echter dat ik gewoon een VLIJMSCHERP letter heb tijdens werken in 2D onder Windows. Voorheen hoorde ik vaak dat kaarten van Matrox een ster zijn in de 2d BEELDKWALITEIT. Als ik alle testen zo eens lees dan gaat het heel vaak over de SNELHEID van de cards, maar ik ben erg benieuwd naar de beeldKWALITEIT van de kaart, vooral in 2D. Zit er tegenwoordig nog een groot verschil in de 2D beeldkwaliteit van de merken?

Verder begreep ik ook dat Matrox altijd sterk was/is in Dual Monitor support. Wat ik zoek is een kaart die voornamelijk heel goed is op 2d gebied, maar ook games goed moet kunnen draaien. Verder wil ik straks naast mijn 21" CRT scherm tegelijkertijd ook een TFT-scherm kunnen aansluiten, en beiden moeten ze op een ANDERE resolutie kunnen draaien: ik heb begrepen dat ook niet alle Geforce kaarten dit kunnen?

Iemand enige tips?

Grover.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
matrox blijft toch wel dé kaart voor 2d kwaliteit, al is een geforce kaartje zeker niet slecht oid....en als je wilt gamen is een geforce beter.... :)

al geloof ik dat de nieuwe matrox kaart...weet niet of die al wel of niet uit is, ook erg snel is met 3d :)

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:22

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op donderdag 30 mei 2002 14:05 schreef veldmuis het volgende:
matrox blijft toch wel dé kaart voor 2d kwaliteit, al is een geforce kaartje zeker niet slecht oid....en als je wilt gamen is een geforce beter.... :)

al geloof ik dat de nieuwe matrox kaart...weet niet of die al wel of niet uit is, ook erg snel is met 3d :)
Een mix tussen een Matrox en een GF dingkie is een ATI kaart. Neem je die van Hercules, weet je dat het goed moet zijn :)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Verwijderd

hmm waren daar niet die prof. wiltcats ofzow juist voor 2d?
Correct me when im wrong plz!

Verwijderd

Op donderdag 30 mei 2002 14:10 schreef X_Treme>GR< het volgende:
hmm waren daar niet die prof. wiltcats ofzow juist voor 2d?
Correct me when im wrong plz!
99% cker dat je gelijk hebt >:)

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
wildcats hebben goed 2D, maar ze zijn bedoelt voor zwaar 3D werk, daarom zijn ze ook 2000 euro, beetje zonde als je alleen 2d werk doet.

Koop een matrox of een readon.

specs

Verwijderd

Zijn dat geen Quadro-NVidia kaartjes. Die zijn voor CAD/CAM werk bedoeld e.d., of werken met 3DSMAX.

Inderdaad, waarschijnlijk schreeuwt jouw systeem om een RADEON 8500.

;)

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:18
als je een G550 koopt dan heb je qua beeldkwaliteit en DH de perfect kaart in handen. Echter wil je ook games spelen en dan ben je beter af met de RADEON 8500.

Koop geen GeForce als het om perfecte beeldkwaliteit gaat bij resoluties hoger dan 1280. Aangezien je spreekt over een 21" neem ik aan dat je zoiets gaat draaien.

Je kunt ook nog even wachten 2 maanden totdat de nieuwe Matrox in de winkel ligt.

Om verschillende resoluties te draaien op twee monitoren dient je over een Matrox videokaart te beschikken of een andere videokaart die TWEE ramdacs heeft. En inderdaad, niet alle Geforce kaarten hebben dat.

• Grover
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-02 01:33
Ok!

Bedankt voor al jullie antwoorden! Ik las net op de mainpage het volgende:

Gepost door PROnline dinsdag 4 juni 2002 - 15:03 Score: 1
- - - - - - - - - - - - -

Voordat ze echt leverbaar gaan worden zal het nog wel ff duren. Kan nog wel interessant worden na de zomervakantie.

Zowel ATI als Matrox die met nieuwe kaart komen.
Deze liggen dan toch in elkaars vaarwater. Want zowel ATI als Matrox bieden beeldkwaliteit die menig Nvidia kaart overtreft.

Veel matrox users (waaronder ik ook) zijn na de G400 overgestapt op ATI voor meer 3D power zonder al te veel in beeldkwaliteit in te boeten.
- - - - - - - - - - - - -

Is het nu echt zo dat Matrox en zelfs ATI een BETERE beeldkwaliteit leveren dan bijv. een LeadTek Geforce Kaart?
(Ik zal niet hoger gaan dan 1152x864 voor mijn beeldinstellingen onder Windows).

Wat ik zoek is een kaart van < 500 NLG die goed is in zowel 2D als 3D en die een goede dualmonitor-support geeft. Het is mij duidelijk dat ik als ik games wil spelen dus helaas niet met een Matrox kaart uit de voeten kan. Helaas, omdat deze toch blijkbaar de beste BEELDkwaliteit geeft!

Als die beeldkwaliteit van een GeForce dan echt zo slecht is, hoe komt het dan dat Apple in zijn machines ook een NVIDEA Geforce zet? :? I mean...... als er 1 merk zich bewust is van grafische kwaliteit dan is het toch wel Apple....

Enniewees, ik kom er verdr** niet uit. Het enige waar ik echt op vast zit is de grafische kaart:

De keuze wordt denk ik : of een Geforce Ti4200, of een ATi Radeon 8500LE...of een Matrox?

Grover.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 14:50
De ATI radeon 8500 lijkt me de beste, heeft dualhead, goeie 2d kwaliteit. En anders zou ik zeggen, kijk naar een Asus :).

Verwijderd

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/204235#welkevk
en over 2d zijn ook wel zat topics geweest.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.