Welke cooler voor Athlon XP 1900

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• GreenGolf3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-11-2025
L.S.

We hebben een Athlon XP 1900 op een MSI KT3 Ultra-ARU mamaplank. De CPU wordt nogal warm. Het is een default cooler die nu gebruikt wordt. Welke cooler kunnen we het beste pakken om het beestje wat kouder te krijgen? Misschien een SuperOrb?? :?

Geen waterkoeler aub.

Greetz,

Specs workstation Nikon D200 / 17-55 F/2.8 / SB-800 / 24-120

• Microkid
  • Laatst online: 17:58

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Gebruik aub de search.

SLOTJE!!!

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

wat is er nou erger... n00bs of slotjeroepers..

die zoeken we op

tictactictacticactictac

Verwijderd

Een quote uit de OCM faq;
De beste koeler

Dat ligt er maar net aan waar je je koeler voor wilt gebruiken. Wil je gewoon een stabiel werkstationnetje waarmee je games e.d. speelt en je bent niet van plan te gaan overclocken, volstaat een standaard koeler van bijvoorbeeld CoolerMaster (voor AMD CPUs).
Wil je echter wél gaan overclocken (anders zou je hier niet komen) kan ik je er wel een paar aanraden.
Allereerst voor de PIII. Voor deze processor zijn er verscheidene goede koelers. De enige echte koelers die eruit springt zijn toch wel de Alpha/Delta combos. Ditzelfde geldt eigenlijk ook wel een beetje voor de AMDs. Ook hier zijn de Alphas enig in hun soort.
Uitzondering hierop zijn koelers bestaande uit een koperen heatsink en een krachtige fan er op.

Omdat men steeds nieuwe en betere koelers ontwikkelt en het haast onmogelijk bij te houden is stel ik voor om op Tweakers.net te zoeken in het nieuws op bijvoorbeeld cooler roundup of gewoon cooler of koeler. Daar zal op zich genoeg te vinden moeten zijn. Ook de search op dit forum kan uitkomst bieden.
en nog een andere quote :)
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken (zie latere uitleg
hmmmm
Aantal posts: 324
Gem. aantal posts/dag: 1
nogsteeds dit soort vragen stellen en greetz onder je post? WOEI! (8>

• Microkid
  • Laatst online: 17:58

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Op donderdag 30 mei 2002 13:38 schreef nlchandler het volgende:
wat is er nou erger... n00bs of slotjeroepers..

die zoeken we op

tictactictacticactictac
mensen die dit soort reacties sturen :?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2025
Staat idd best wel wat over in de faq.. Maarja. Ik zal je toch een tip geven :P Neem een GROOT koelblok (Alpha pal 8045 of een v/d twee Swiftechs en pleur daar een fan naar keuze op. (Papst is heel stil, Delta maakt veel geluid maar koelt als geen ander)

Verwijderd

Zalman CPNS6000Cu die zit op mijn XP1900+

Maar de search had je veel eerder aan een antwoord geholpen :)

Verwijderd

Op donderdag 30 mei 2002 13:37 schreef Microkid het volgende:
Gebruik aub de search.

SLOTJE!!!
Niet meteen slotje roepen. Als wij iets niet zouden snappen en je krijgt meteen zo'n reactie wordt je ook niet erg blij van!!

Maar in 1 ding heb je gelijk, gewoon ff de search gebruiken, en als je dan nog twijfeld tussen koelers moet je het maar vragen.

Verwijderd

ik denk dat je dit wel "even" wil lezen: http://www.dansdata.com/coolercomp.htm

de grootste socketA koelertest die je kan vinden op internet

[schijnheilmodus]
Heb ik toch weer mn goede daad gedaan voor vandaag >:)
[/schijnheilmodus]

Verwijderd

Op donderdag 30 mei 2002 13:44 schreef SiQDiZ het volgende:
ik denk dat je dit wel "even" wil lezen: http://www.dansdata.com/coolercomp.htm

[schijnheilmodus]
Heb ik toch weer mn goede daad gedaan voor vandaag >:)
[/schijnheilmodus]
Idd hier maak je hem blij mee.

• GreenGolf3
  • Laatst online: 10-11-2025
Ik ben geen die-hard tweaker en heb al erg lang niet meer in een forum gezeten. Vandaar. Excusses voor het greetz enzo. De volgende keer gebruik ik een search engine.

Dank voor alle reacties? Deze jongen is veel wijzer geworden. Thanks!!

Specs workstation Nikon D200 / 17-55 F/2.8 / SB-800 / 24-120

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-02 09:47
Ik denk dat je dit wel "even" wil lezen: http://www.dansdata.com/coolercomp.htm
En voor het geval je geen zin hebt die helemaal door te spitten, ik heb het pas gedaan. Ik ga voor de thermaltake vulcano 7+. Deze scoort goed en is scherp geprijst. Je kunt ook nog kiezen tussen performance en stilte, omdat ie regelbaar is.

Verwijderd

Ik heb het stukje van die TT 7+ net ff doorgelezen, en ik ben overstag. Ik ga vandeweek ff die TT 7+ bestellen, want mijn coolermaster die ik nu heb sucks een beetje. Maakt veel herrie en koelt matig tot slecht.

Verwijderd

De beste!! mmm de evaporator MX-EVA3 :P!! Enige nadeel is natuurlijk de prijs *D
Pagina: 1