Toon posts:

[ME] Probleem met Kernell32.dll

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
deze melding verschijnt willekeurig zomaar zonder aanleiding prompt in beeld. Vanmorgen gelijk nadat ik de computer had aangezet. Dit probleem kamp ik al veel langer mee, en het wil maar niet weg. Notabene heb ik windows helemaal weer kersvers geinstalleerd (format c: en dan opstartflop en dan setup van andere partitie - Windows ME)

Afbeeldingslocatie: http://veendamcentraal.veendam.org/online/kernel.jpg

Bij deze melding op 'sluiten' klikken heeft dan geen nut, de melding verdwijnt niet, en kan alleen maar weggehaald worden door een reboot.

Ik heb via de search op GoT een link gevonden naar een antivirus programma die het zgn BADTRANS WORM virus opspoort die zich schijnbaar nestelt in het bestand kernel32.exe/dll [?]
Dit programma kon dus geen virus vinden op het gehele systeem. Aangezien dit nu geen virus betreft wat anders kan het dan in hemelsnaam zijn ???

Hopelijk heeft iemand een suggestie, want ik weet het echt niet meer.... ;(

Verwijderd

men pakt WinME en opent het raam... dan gooit men het zo ver mogelijk weg..... :+

Geloof me.. ME is echt troep.
Neem dan gewoon weer 98....

Dit soort dingen zijn inderdaad zwaar iri...
Dus Xiphi's tip van de dag is... install win98.. of desnoods XP...al ben ik zelf geen voorstander van xp maar voor anderen schijnt het goed te werken.

EDIT: of check je geheugen eens....

Verwijderd

op een of andere manier heb ik dat alleen als er muziek gespeeld wordt op me pc, dus als winamp ofzow of realplayer aanstaat dan krijg ik datte ook vaak echt lomp

• Hydrax
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-07 16:31

Hydrax

*huh?*

Dit kan een hele domme suggestie zijn, maar was dat msmsgs niet een bestand van MSN messenger?
Propeer dat proggie er eens vanaf te gooien.

(en alhoewel het niet nodig zou zijn, ff je contactlijst backuppen)

Every program has two purposes -- one for which it was written and another for which it wasn't. specs

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

mooi kruisje probleem?!

edit:
zal wij aan mij liggen....vaag

• wizza
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-07 11:03

wizza

/dev/null

Op donderdag 30 mei 2002 13:30 schreef Xiphy het volgende:
men pakt WinME en opent het raam... dan gooit men het zo ver mogelijk weg..... :+

Geloof me.. ME is echt troep.
Neem dan gewoon weer 98....

Dit soort dingen zijn inderdaad zwaar iri...
Dus Xiphi's tip van de dag is... install win98.. of desnoods XP...al ben ik zelf geen voorstander van xp maar voor anderen schijnt het goed te werken.

EDIT: of check je geheugen eens....
helaas moet ik me hier geheel bij aansluiten.
win ME is echt één van de slechtste producten uit de hele MS range!

♛ ᴜs͟͟ᴜs͟͟ ᴍᴀɢɪs͟͟ᴛᴇʀ ᴇs͟͟ᴛ ᴏᴘᴛɪᴍᴜs͟͟! ♛

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-09 10:22
is dit niet iets voor WOS?

Verwijderd

Instaleer winME er over heen en WEG foutmelding! ;)

Verwijderd

Op donderdag 30 mei 2002 13:36 schreef gomaster het volgende:
is dit niet iets voor WOS?
daarvoor moet je in SM wezen. :)

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Effe zoeke op http://support.microsoft.com levert http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q311254
To resolve this issue:

1. Click Start, point to Settings, and then click "Add/Remove Programs".

2. Click the Install/Uninstall tab, and then click MSN Messenger Service.

3. Click Add/Remove, and then click Yes.

4. Click OK.

5. Start Internet Explorer, and then connect to the following MSN Web site:

http://messenger.msn.com/

6. Click Download Now.

7. Click "Run this program from its current location".

8. When the download process is complete, read the information that is provided, and then click Yes.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:29

mr_petit

opperprutser

Het badtrans virus is het niet: dat is het bestandje kernel32.exe (gaf je zelf ook wel gedeeltelijk aan)

Volgens mij is msmsgs een onderdeel van windows messenger services (o.a ms messenger, maar volgens mij gebruikt outlook het ook).

Het wordt dus waarschijnlijk veroorzaakt door outlook / outlook express / msn messenger.

Als je geen msn messenger gebruikt zou je een andere e-mailclient kunnen overwegen.

(en winME idd gelijk dumpen)

"man is not truly one, but truly two,"

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Titelfix + move naar WOS :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok even een aantal zaken op een rij :
Ik heb de omschrijving mbt Msn uitgevoerd en ga nu even aanzien wat het doet met mijn systeem.

Over de opmerking mbt Windows ME vindt ik het nogal vreemd dat er zovelen zijn die slecht praten over dit systeem.
Ik vindt Windows ME juist heel veelzijdig, als je bv Windows 98 hebt die heeft bij lange na niet alle drivers in huis en loopt regelmatig vast.
Windows XP daarentegen is vaak niet compatible met wat oudere software en slokt veel meer van je systeem op (cpu en hd ruimte )

Windows ME loopt bij mij praktisch nooit vast, nou even een rambooster op de achtergrond (voor de bekende memory bug) en verder zijn er geen problemen.

In elk geval bedankt voor de tip 8-) nu maar afwachten.

• StalieN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-09-2024
mijn ervaring: bij een kernel32 fout altijd meteen formatteren: bij kernel32 blijft de fout komen en die gaat ook niet eerder weg dan dat je formatteert....
helaas moet ik me hier geheel bij aansluiten.
win ME is echt één van de slechtste producten uit de hele MS range!
hier moet ik me ook bij aansluiten... en geloof me... ms heeft sléchte producten!

gewoon win98SE installeren: werkt beter sneller en goeder...

www.stevelock.nl

Verwijderd

wie kan mijn helpen voor een oplossing voor de volgende problemen.
kernell32
pgsdr.dll
rund32.dll
dw.exe
vriendelijke groeten sloper

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dat zijn geen problemen, dat zijn bestanden.

Ik raad je aan om een nieuw topic te beginnen, met een duidelijke uitleg van je probleem, dit heeft niet zo veel zin ;)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.